Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Focus (2004-2007) - 2.5 ST 10/05 - 166/225 2522 HYDA benzina
Descriere: Amortizor fata dreapta ST, suspensie sport, a se inlocui in preche
Part Number: 3386
Producator: Ford Motor Company
Inlocuirea arcurilor si a amortizoarelor la Ford Focus Mk2 2.5 ST 225 cp HYDA benzina
Amortizoarele si arcurile sunt parti ale suspensiei vehiculului. Indeparteaza socurile de la denivelari si gropi de drum si va mentin vehiculul lin si stabil. De asemenea, absorb energia arcurilor si impiedica vehiculul sa sara excesiv. O alta problema este ca un amortizor uzat sau un amortizor poate produce un zgomot de lovitura atunci cand conduceti peste denivelari. Nu este intotdeauna usor sa gasesti sursa zgomotului din suspensie.
Aceste variabile fac practic imposibila atribuirea unui numar de ani sau km ca o cursa larga, desi ne-am astepta la amortizoare (sau suporturi pe vehicule cu suspensii de tip strut care incorporeaza socurile intr-un ansamblu cu arcuri si alte piese de suspensie) la sa dureze cel putin patru sau cinci ani, cu exceptia cazului in care vehiculul a fost supus unei utilizari extreme. De asemenea, nu este neobisnuit ca amortizoarele originale Ford pentru Ford Focus Mk2 2.5 ST 225 cp HYDA benzina sa dureze 10 ani inainte de a fi nevoie sa fie inlocuite pe un vehicul care si-a trait cea mai mare parte a vietii pe trotuar neted.
Pe de alta parte, drumurile accidentate marcate cu gropi, crapaturi mari si creste ascutite care traverseaza trotuarul (testul tipic de tortura urbana) si care rasucesc masina vor provoca o uzura mai rapida a socurilor (cunoscute si sub numele de amortizoare deoarece amortizeaza racheta) . Transportul frecvent al unor incarcaturi grele sau conducerea pe drumuri neasfaltate cu placi adanci sau pietre mari incorporate poate provoca uzura excesiva. Si daca sunteti genul care ia umflaturi de drumuri bombardate la aceeasi viteza ca asfaltul proaspat, aceasta abordare a diavolului poate fi ingrijita de conditiile de drum si de denivelari este obligata sa impuna o amortizare a amortizoarelor in timp. Vremea de iarna si sarea rutiera pot scurta, de asemenea, amortizorul unei masini si durata de viata a stalpului, contribuind la coroziune.
In loc sa folositi timpul sau kilometrajul pentru a decide cand sa inlocuiti Amortizor fata dreapta ST Ford Focus 2004-2007 2.5 ST 225 cp , folositi-le ca ghiduri pentru a va inspecta intreaga suspensie pentru uzura, deteriorare si scurgeri (amortizoarele contin lichid). Ford spune ca ar trebui sa le inlocuiti la 70.000 de km, dar acest lucru este mai mult in beneficiul lor decat al dvs. Inspectarea amortizoarelor si a pieselor de suspensie la 40.000 sau 50.000 km, apoi anual dupa aceea, este o idee mai buna. O inspectie amanuntita ar trebui sa descopere ce piese, daca exista, necesita inlocuire.
Arcurile din suspensia autovehiculului fac cea mai mare parte a amortizarii socurilor. Amortiozoarele imbunatatesc mersul si reduc sariturile cauzate de arcurile care se comprima si se elibereaza, astfel incat sa nu mergeti pe sarit pe drum. Daca observati ca masina dvs. are mai multe sarituri sau miscari decat de obicei, o miscare de „porpoising” pe suprafete ondulate, coborand pe caile ferate sau avand mai mult corp inclinat la randul sau, amortizoarele ar putea fi in stare uzata sau scurgeri de lichid si vor trebui inlocuite .
Distantele mai mari de franare sau reactiile bruste prin volan sunt modificari care pot fi, de asemenea, cauzate de amortizoare uzate, desi prima dvs. inclinatie ar putea fi aceea de a da vina pe altceva pentru aceste probleme. Acelasi lucru este valabil si pentru uzura neuniforma a anvelopelor: daca nu aveti niciunul dintre aceste probleme, este posibil ca amortizoarele sa aiba nevoie de atentie. Bucsele - „pernele” din cauciuc si metal din punctele de montare si conexiuni - pot fi uzate si permitand miscari anormale ale suspensiei sau vibratii care pot determina o anvelopa sa se uzeze mai repede sau sa puna mai mult stres pe alte componente ale suspensiei.
Dar exista o multime de alti potentiali vinovati printre piesele si componentele sistemului de suspensie care ar putea provoca probleme de manevrare sau manipulare sau zgomote neobisnuite, cum ar fi flansele de amortizor, bieletele de directie si bratele de control in stare proasta. Nu indreptati automat degetul spre amortizoare sau cumparati un nou set de amortizoare de schimb, deoarece amortizoarele noi sunt la vanzare in atelierul de reparatii. Faceti o verificare completa a intregii suspensii de catre un mecanic calificat si reparati cu inlocuiri, dupa cum este necesar, pentru o calatorie mai lina si mai sigura.
Intr-un vehicul, amortizoarele reduc efectul deplasarii pe teren accidentat, ducand la o calitate imbunatatita a mersului si la o manevrare a vehiculului. In timp ce amortizoarele au scopul de a limita miscarea excesiva a suspensiei, scopul lor unic este de a umple oscilatiile arcului. Amortizoarele folosesc vane de ulei si gaze pentru a absorbi excesul de energie din arcuri. Tarifele de primavara sunt alese de producator in functie de greutatea vehiculului, incarcat si descarcat. Unii oameni folosesc socuri pentru a modifica ratele de primavara, dar aceasta nu este utilizarea corecta. Impreuna cu histerezisul din anvelopa, umezesc energia stocata in miscarea greutatii nesirate in sus si in jos. O amortizare eficienta a sariturilor rotilor poate necesita socuri de reglare pentru o rezistenta optima.
Amortizoarele pe baza de arc folosesc in mod obisnuit arcuri elicoidale sau arcuri cu foi, desi barele de torsiune sunt utilizate si in socurile de torsiune. Cu toate acestea, arcurile ideale nu sunt amortizoare, deoarece arcurile stocheaza doar si nu disipa sau absorb energie. Vehiculele folosesc de obicei atat amortizoare hidraulice, cat si arcuri sau bare de torsiune. In aceasta combinatie, „amortizor” se refera in mod specific la pistonul hidraulic care absoarbe si disipeaza vibratiile. Acum, sistemul de suspensie compozit este utilizat in principal la 2 roti si, de asemenea, arcurile cu foi sunt alcatuite din material compozit in 4 roti.
Istoria timpurie
In mod obisnuit cu vagoanele si locomotivele feroviare, cele mai vechi vehicule cu motor au folosit arcuri cu foi Una dintre caracteristicile acestor arcuri a fost ca frictiunea dintre frunze a oferit un grad de amortizare si, intr-o revizuire din 1912 a suspensiei vehiculului, lipsa acestei caracteristici in arcurile elicoidale a fost motivul pentru care a fost „imposibil” sa le folositi ca principale arcuri. Cu toate acestea, cantitatea de amortizare oferita de frictiunea arcului frunzelor a fost limitata si variabila in functie de conditiile arcurilor, fie ca sunt umede sau uscate. A functionat si in ambele directii. Suspensia din fata a motocicletelor a adoptat furci Druid cu arcuri spiralate din 1906, iar modele similare au adaugat ulterior amortizoare de frecare rotative, care au amortizat ambele sensuri - dar au fost reglabile (de ex. Furci Webb 1924). Aceste amortizoare de discuri de frictiune au fost, de asemenea, montate pe multe masini.
Una dintre problemele cu autovehiculele a fost variatia mare a greutatii arcului intre usor incarcat si complet incarcat, in special pentru arcurile din spate. Atunci cand arcurile incarcate puternic, arcurile puteau sa cada in jos si, in afara de montarea „opritoarelor” din cauciuc, au existat incercari de a utiliza arcuri principale grele cu arcuri auxiliare pentru a netezi mersul la incarcare usoara, care erau adesea numite „amortizoare”. Dand seama ca combinatia arcului si vehiculului a ricosat cu o frecventa caracteristica, aceste arcuri auxiliare au fost proiectate cu o perioada diferita, dar nu au fost o solutie la problema ca rasucirea arcului dupa ce a lovit o bucata ar putea sa va arunce din scaun. Ceea ce a fost cerut a fost amortizarea care a actionat asupra revenirii.
Desi C.L. Horock a venit cu un design in 1901 care avea amortizare hidraulica, functiona intr-o singura directie. Se pare ca nu a intrat imediat in productie, in timp ce amortizoarele mecanice, cum ar fi Gabriel Snubber, au inceput sa fie montate la sfarsitul anilor 1900 (de asemenea, similarul Stromberg Anti-Shox). Acestea foloseau o centura infasurata in interiorul unui dispozitiv, astfel incat sa se infasoare liber sub actiunea unui arc spiralat, dar a intalnit frecare atunci cand a fost scoasa. Gabriel Snubbers a fost montat pe o masina Arrol-Johnston de 11,9 CP, care a doborat recordul de 6 ore din clasa B la Brooklands la sfarsitul anului 1912, iar jurnalul Automotor a mentionat ca acest snubber ar putea avea un viitor minunat pentru curse datorita greutatii sale usoare si montarii usoare.
Unul dintre primele amortizoare hidraulice care a intrat in productie a fost amortizorul Telesco, expus la Salonul Auto Olympia din 1912 si comercializat de Polyrhoe Carburettors Ltd. Acesta continea un arc in interiorul unitatii telescopice precum „amortizoarele” de tip arc simplu mentionat mai sus, dar si ulei si o supapa interna, astfel incat uleiul sa se amortizeze in directia de revenire. Unitatea Telesco a fost montata la capatul din spate al arcului lamelar, in locul arcului din spate la montarea sasiului, astfel incat sa faca parte din sistemul de arc, desi o parte amortizata hidraulic. Acest aspect a fost probabil selectat, deoarece a fost usor de aplicat vehiculelor existente, dar a insemnat ca amortizarea hidraulica nu a fost aplicata la actiunea arcului principal, ci doar la actiunea arcului auxiliar din unitate.
Primele
amortizoare hidraulice de productie care au actionat asupra miscarii principale a arcului cu foi au fost probabil cele bazate pe un concept original de Maurice Houdaille brevetat in 1908 si 1909. Acestea au folosit un brat de parghie care a deplasat palete amortizate hidraulic in interiorul unitatii. Principalul avantaj fata de amortizoarele de disc de frecare a fost acela ca va rezista miscarii bruste, dar va permite miscarea lenta, in timp ce amortizoarele de frictiune rotative tindeau sa se lipeasca si apoi sa ofere aceeasi rezistenta, indiferent de viteza de miscare. Se pare ca s-au inregistrat putine progrese in ceea ce priveste comercializarea amortizoarelor bratului parghiei pana dupa Primul Razboi Mondial, dupa care au intrat pe scara larga, de exemplu ca echipament standard pentru
Ford Model A din 1927 si fabricat de Houde Engineering Corporation din Buffalo, NY
Pericolele la Amortizor fata dreapta ST Ford Focus 2004-2007 2.5 ST 225 cp uzat !
Majoritatea oamenilor nici macar nu sunt constienti de pericolele potentiale ale amortizoarelor uzate sau ca siguranta vehiculului lor, a ocupantilor acestuia si a altor utilizatori ai drumului este grav compromisa, chiar daca toate celelalte elemente de siguranta functioneaza corect. Un exemplu al extinderii problemei este ilustrat de doua sondaje recente. In Marea Britanie, s-a constatat ca peste 6 milioane din cele 25 de milioane de masini de pe drum aveau cel putin un amortizor uzat, in timp ce in Belgia, cercetarile au aratat ca 20-25% dintre soferi conduc vehicule cu amortizoare uzate. Ford a identificat cele mai importante pericole asociate cu amortizoarele uzate:
- Eficienta de franare redusa, rezultand distante de oprire mai mari
- Eficienta redusa a sistemelor de franare antiblocare (ABS) si a controlului electronic al stabilitatii (ESP)
- Risc crescut de derapaj pe umed
- Acvaplanarea are loc la viteze mai mici
- Mai putin control la viraje sau prinse in vant
- Oboseala sporita a soferului si viteza redusa sau raspuns
- Uzura crescuta a anvelopelor si a altor componente ale suspensiei
- Nivelul inegal / oscilant al farurilor cauzeaza orbirea soferilor care vin
- Disconfort crescut al pasagerilor
- Risc crescut de „innodare” la tractare
Pentru a evidentia pericolul de a conduce cu amortizoare uzate, poate avea o distanta de franare cu pana la 4 metri mai mare decat acelasi vehicul echipat cu amortizoare noi.
Cand inlocuiti Amortizor fata dreapta ST Ford Focus Mk2 2.5 ST 225 cp , este esential sa cautati Piese Ford de inalta calitate. Ford ofera o gama completa de Amortizor fata dreapta ST Ford Focus 2004-2007 2.5 ST 225 cp usor de instalat, de calitate premium, de lunga durata, care sunt proiectate, fabricate testate si validate la standardele OEM pentru performanta si durabilitate maxima
Amortizor fata dreapta ST Ford Focus 2004-2007 2.5 ST
Amortizor fata dreapta ST Ford Focus Mk2 2.5 ST benzina