Farurile care ofera lumina intensa sunt mai predispuse la stralucire prin acumularea de murdarie. Din acest motiv, legiuitorul prescrie sisteme de curatare a farurilor pentru astfel de lumini puternice, precum si nivelarea automata a farurilor. Principiul de curatare al unui „jet de apa” a inlocuit mult timp principiul „stergatorului” pentru curatarea farurilor.
Curatati farul
- Vizibilitate maxima
- Fara stralucire
Far murdar
- Vizibilitate mai mica
- Stralucire crescuta
Sistem de curatare a farurilor, proiectare
Un sistem complet de curatare a farurilor Ford este alcatuit din urmatoarele componente:
- Duze de camera cu vartej cu o serie de modele de curgere a jetului in sisteme de duze extensibile stationare sau telescopice
- Supape de comutare / supapa centrala
- Ansamblu furtun cu sistem tip plug
- Rezervor de apa cu pompa centrifuga
- Declansare: temporizator electronic sau releu
Principiul de curatare al Capac spalator far stanga Ford Focus 2004-2007 2.0 145 cp
Functioneaza folosind exemplul unui sistem de duze telescopice
Lichidul de curatare este pulverizat la presiune ridicata sub forma de picaturi in forma de con pe lentila capacului farului. Picaturile in forma de con se formeaza prin intermediul unor duze speciale de camera de vartej.
Sistemul de curatare a farurilor este de obicei declansat impreuna cu sistemul de curatare a parbrizului. De fiecare data cand soferul actioneaza saibele de parbriz, farurile sunt curatate automat in acelasi timp. Aceasta cuplare are loc numai cand luminile sunt aprinse. Cand este declansata pompa centrifuga, aceasta apasa apa intr-un cilindru, al carui piston are un cap de duza atasat si se extinde impotriva unui arc de presiune, aducand duzele in pozitia lor de lucru.
Pana la atingerea pozitiei de lucru, o supapa asigura ca miscarea este efectuata mai intai fara a scapa apa din duze. Cand pozitia de lucru a fost atinsa, supapa se deschide si apa este pulverizata pe faruri. Odata ce pompa a fost oprita, arcul de retur muta pistonul inapoi in pozitia sa initiala. Un impuls de spalare dureaza aprox. 0,5 s pentru duze stationare si aprox. 0,8 s pentru duzele telescopice (datorita timpului necesar extinderii)
Sfaturi
Atunci cand se utilizeaza unii agenti de curatare, dozarea in exces poate duce la formarea de spuma grea, deoarece acest efect este exagerat si mai mult de duzele camerei rotative.
Sistem de curatare a farurilor probleme des intalnite
- Pompa centrifuga nu functioneaza
- Furtun cu scurgeri
- Supapa blocata sau defecta
- Duza blocata
- Brat telescopic deteriorat
Verificare sistemului de spalare a farului si depanare
Daca pompa centrifuga nu functioneaza (zgomotul poate fi auzit clar in timpul functionarii normale) cand functia de spalare a fost activata, trebuie verificata alimentarea cu tensiune, inclusiv siguranta.
Daca conul de pulverizare a apei este doar unilateral sau extrem de slab, desi pompa functioneaza, acest lucru ar putea fi cauzat de urmatoarele:
- Polaritatea inversa a pompei cu motor:
- Verificati polaritatea, deoarece pompele centrifuge pot functiona in ambele sensuri de rotatie, dar cu putere hidraulica diferita.
Sistemul nu este amorsat:
- Amorsati complet sistemul activand sistemul de mai multe ori fara pauza.
Furtunul este indoit sau scurge:
- Verificati canalul furtunului si schimbati-l daca este necesar. Etansati scurgerile si / sau reparati furtunul.
Duzele sau supapele sunt blocate:
- Indepartati particulele straine clatind sistemul.
Piesele componente sunt inghetate:
- Cresteti cantitatea de antigel. Cu toate acestea, congelarea nu va deteriora componentele.
Daca eficienta curatarii nu este inca atat de buna pe cat ar trebui sa fie, verificati setarea duzei si / sau setarea conform specificatiilor producatorului.
Piata sistemelor de spalare a farurilor - Prezentare generala
Sistemul de spalare a farurilor este o caracteristica de siguranta in anumite automobile, care asigura vizibilitatea prin curatarea suprafetei farului. Sistemul cuprinde o pompa rotativa si duze care pulverizeaza apa sau un fluid de curatare pe suprafata farurilor. Desi utilizarea acestor sisteme de spalare a farurilor nu este imperativa pentru toate varietatile de lampi utilizate in automobile, utilizarea acestora in cazul anumitor lampi care produc lumina peste un anumit interval de lumeni (> 2000 lumeni) este totusi obligatorie. Utilizarea unor astfel de sisteme de spalare a farurilor este relativ mai frecventa in segmentele de lux, premium si SUV comparativ cu cele din alte segmente. Acestea sunt incorporate in multe masini, deoarece servesc scopului de a curata farurile, astfel incat sa mentina vizibilitatea soferului in timp ce conduce. Pe langa asigurarea indepartarii murdariei, aceste sisteme de spalare a farurilor asigura prevenirea deteriorarii caracteristicilor optice din cauza murdariei care provoaca in continuare stralucire. O lumina mai puternica, mai mare este stralucirea. Astfel, este una dintre caracteristicile de siguranta instalate in automobilele din intreaga lume. Prin urmare, instalarea sistemului de spalare a farurilor este obligatorie, mai ales atunci cand se utilizeaza anumite lampi HID, lampi cu xenon. In zilele noastre, se vede, de asemenea, ca producatorii incorporeaza sisteme de spalare a farurilor in masinile mijlocii si semi-luxoase. Se asteapta ca piata globala a sistemelor de spalare a farurilor sa asiste la o crestere semnificativa in perioada de prognoza, din cauza cresterii cererii pentru vehicule de ultima generatie, in special SUV-uri.
Piata sistemelor de spalare a farurilor - Dinamica
Adoptarea din ce in ce mai mare a sistemelor de spalare a farurilor auto, coroborata cu o crestere constanta anticipata a productiei de autovehicule, in special in tarile in curs de dezvoltare, este unul dintre factorii principali pentru cresterea pietei globale a sistemelor de spalare a farurilor in perioada prognozata. Mai mult, cererea si productia de vehicule de lux si premium de ultima generatie a cunoscut o crestere constanta, in special in anumite tari in curs de dezvoltare, cum ar fi India. Odata cu aceasta, cresterea ratelor de inlocuire a sistemului de spalare a farurilor din vehicul este, de asemenea, unul dintre factorii de conducere pentru cresterea preconizata a pietei spalatorului de faruri in perioada prognozata.
In special pe pietele emergente, adoptarea unor caracteristici precum sistemele de spalare a farurilor este relativ scazuta datorita ponderii semnificative a vehiculelor fara frunze in productia generala de automobile. In plus, este de asteptat ca o crestere economica lipsita de lumina, in special in America de Nord si Europa, sa actioneze ca un impediment pentru cresterea productiei auto in aceste regiuni, actionand la randul sau ca o piedica pentru cresterea sistemului de spalare a farurilor in perioada prognozata.
Piata sistemelor de spalare a farurilor - Segmentare
Piata globala a sistemelor de spalare a farurilor poate fi segmentata pe baza componentelor, tipurilor de vehicule si canalului de vanzare. Pe baza componentelor, piata globala a sistemelor de spalare a farurilor poate fi segmentata ca pompe si duze. Pe baza tipului de vehicul, sistemul global de spalare a farurilor poate fi segmentat ca autoturisme, vehicule comerciale usoare (LCV) si vehicule comerciale grele (HCV). Pe baza canalelor de vanzare, piata globala a sistemelor de spalare a farurilor poate fi segmentata ca OEM si aftermarket.
Piata sistemelor de spalare a farurilor - Perspectiva regionala
Regiunea Asia Pacific este de asteptat sa domine piata globala a sistemului de spalare a farurilor datorita prezentei dominante a Chinei, care a depasit SUA in ceea ce priveste productia de automobile. America de Nord a reprezentat o pondere semnificativa pe piata globala a sistemelor de spalare a farurilor datorita prezentei puternice a productiei de automobile in regiune. De asemenea, se asteapta ca Europa sa asiste la o crestere si la o redresare constanta dupa incetinirea economica din regiune. Se asteapta ca regiunea Americii Latine sa asiste la o crestere medie din cauza crizei economice din aceasta regiune. In ansamblu, este de asteptat ca piata globala a sistemelor de spalare a farurilor sa asiste la o crestere constanta in perioada prognozata.
Acum, de ce farurile mai noi nu vin cu un stergator propriu-zis, precum cele din vehiculele mai vechi?
Practic, farurile mai vechi erau din sticla, prin urmare, adaugarea stergatoarelor pentru sistemul de spalare. Intrucat producatorii de masini au trecut de la sticla la materiale plastice din policarbonat in urma cu ceva timp, au eliminat utilizarea stergatoarelor, deoarece ar zgaria suprafata policarbonatului atunci cand ar fi existat murdarie. Pentru a depasi lipsa stergatoarelor, mecanismul de spalare arunca un flux de solutie de curatare la presiuni care ajung la 50 bar (mult mai mare decat presiunea spalatorului parbrizului) pentru a optimiza eficacitatea