Majoritatea vehiculelor Ford au o Curea transmisie cu AC Ford Focus 1998-2004 2.0 16V 131 cp pe partea din fata a motorului care actioneaza accesorii precum compresorul de aer conditionat, pompa de servodirectie si alternatorul.
Daca aceasta curea de transmisie a accesoriilor (numita si curele trapezoidale sau curele serpentine) se rupe, bateria nu se va incarca, aparatul de aer conditionat nu va sufla aer rece si servodirectia se va stinge. In plus, daca cureauan actioneaza pompa de apa, motorul s-ar putea supraincalzi. Sigur ca am patit si noi pe o Fiesta ST
Ce este totusi o curea accesorii sau serpentina
O curea serpentina este o singura curea continua utilizata pentru a actiona mai multe dispozitive periferice intr-un motor auto, cum ar fi un alternator, pompa de servodirectie, pompa de apa, compresor de aer conditionat, pompa de aer etc.Cureaua poate fi, de asemenea, ghidata de un scripete de ralanti si / sau un dispozitiv de intindere a curelei (care poate fi cu arc, hidraulic sau manual).Pentru a permite curelei sa treaca peste mai mult de trei scripeti cu un unghi de infasurare suficient de mare pentru a evita alunecarea, scripetele care se apasa de partea din spate a centurii sunt incluse, fortand cureaua intr-o forma de serpentina. Pentru a adapta aceasta flexie bidirectionala, ramanand in acelasi timp suficient de puternic pentru a transfera forta totala necesara de sarcini multiple, o curea de serpentina este aproape intotdeauna de constructie cu mai multe caneluri (multi-vee, poly-v sau multi-nervuri).
Avantaje
Este mai eficient decat vechiul sistem cu centuri multiple si poate consuma mai putin spatiu in compartimentul motorului. Prin utilizarea unei singure centuri mai largi in loc de centuri multiple, mai subtiri, centura poate fi pusa sub tensiune crescuta fara intindere. Tensiunea mai mare reduce alunecarea, ceea ce mareste durata de viata a curelei si eficienta mecanica. Alunecarea redusa poate permite utilizarea scripetelor cu raport mai mic; acest lucru reduce sarcina pe motor, crescand consumul de combustibil si puterea disponibila. Tendinta curelelor trapezoidale de a se „rasturna” in canelura scripetei (la turatii mari si / sau cand se intinde centura) este eliminata, iar o curea serpentina este, de asemenea, mult mai usor de intretinut si de inlocuit, deoarece nu este nevoie sa scoateti mai multe curele pentru a inlocui una dintre ele, desi curele trapezoidale cu lungime reglabila mai noi („curele de legatura”) pot fi puse fara a fi necesara indepartarea altor curele, iar designul lor de legatura permite, de asemenea, o caracteristica de auto-tensionare pentru a reduce riscul de rasturnare. De asemenea, intrucat este necesar un singur dispozitiv de intindere a curelei mobile, toate componentele periferice (alternator, compresor A / C etc.) pot fi montate pur si simplu pe motor fara a fi nevoie sa se roteasca.
Dezavantaje
Dezavantajul acestei singure centuri este ca, daca centura se rupe sau se desprinde, vehiculul pierde instantaneu mai multe functii critice. Pompa de apa, pompa de servo. Cureaua ofera de obicei o avertizare vizuala ampla privind defectarea iminenta, uneori chiar varsand in totalitate mai multe caneluri (nervuri) in timp ce continua sa functioneze acceptabil.Un alt dezavantaj este lipsa de redundanta. In timp ce o masina poate continua sa ruleze daca, sa zicem, o curea de servodirectie sau o centura de compresor A/C se rupe, ruperea unei curele serpentine inseamna pierderea tuturor accesoriilor. Mai mult, pierderea functiei unei singure componente (cum ar fi o pompa de servodirectie sau un compresor de aer conditionat) provoaca defectarea intregului dispozitiv de actionare. Uneori, acest lucru poate fi depasit cu o curea mai scurta pentru a ocoli componentele defecte (daca cureaua este disponibila). Dar acest lucru nu este intotdeauna posibil. Astfel, este posibil sa fie blocati din cauza, sa zicem, a unei pompe de servodirectie confiscate sau a unui ambreiaj compresor AC De asemenea, este posibil sa nu fie posibila restabilirea utilizarii vehiculului fara a repara mai intai pompa de servodirectie defectuoasa sau compresorul de aer conditionat, ceea ce impiedica o reparatie simpla la marginea drumului.
Majoritatea producatorilor solicita inspectia periodica a centurii ca parte a intretinerii programate, dar putini enumera un anumit interval de inlocuire, iar intervalele de inspectie variaza foarte mult.
La majoritatea vehiculelor Ford, producatorul spune sa inceapa inspectarea acestuia dupa 100.000 de km si apoi la fiecare 10.000 de km. La multe vehicule GM, prima inspectie recomandata este de 150.000 de km sau 10 ani.
Desi aceste curele dureaza adesea multi ani, ele pot deveni crapate sau sfasiate si trebuie inlocuite. Aceste semne obisnuite de uzura sunt motivul pentru care ar trebui inspectate cel putin anual pe vehiculele cu o vechime mai mare de cativa ani. In plus, daca trebuie inlocuita o curea, intinzatorul si dispozitivele de tensionare care ghideaza cureaua ar trebui sa fie inspectate pentru a determina daca acestea au cauzat alte daune decat uzura normala.
O Curea transmisie cu AC Ford Focus 1998-2004 2.0 16V 131 cp care nu este crapata sau sfasiata poate parea ca este intr-o forma buna, dar canelurile din partea ascunsa pot fi uzate suficient incat cureaua sa alunece pe intinzator care conduce accesoriile. Acest lucru va cauza probleme in sistemele care se bazeaza pe curea pentru a mentine lucrurile fredonand. De exemplu, o curea de transmisie care poate aluneca poate face ca alternatorul sa functioneze intermitent sau la o putere redusa, iar bateria nu se va reincarca complet ca urmare, poate declansa o lumina de avertizare.
Un alt semn al unei curelei uzate este zgomotul scartait sub acceleratie. Acest lucru ar putea indica faptul ca cureaua aluneca din cauza uzurii, a dispozitivului de intindere a curelei este slabit sau a intinzatorului nu este aliniat.
Majoritatea vehiculelor moderne folosesc curele fabricate din monomer etilen propilen-dien, un cauciuc sintetic care dureaza mai mult decat tipurile mai vechi de curele de motor. Majoritatea producatorilor de centuri estimeaza ca durata de viata tipica a unei centuri EPDM este de 50.000 pana la 60.000 de km, iar unii spun ca este mai mare de 100.000 de km. Cu toate acestea, poate fi greu de spus cat de uzat este unul doar cu o verificare vizuala, deoarece curelele EPDM sunt mai putin susceptibile sa crape sau sa piarda bucati de cauciuc decat alte tipuri. Ar trebui inspectate de un profesionist.
Semne ca trebuie sa iti inlocuiesti Curea transmisie cu AC Ford Focus 1998-2004 2.0 16V 131 cp
1. Zgomot de scartait din partea din fata a vehiculului
Daca observati un zgomot scartait din partea din fata a vehiculului dvs., acesta ar putea fi din cureaua serpentina. Acest lucru s-ar putea datora unui derapaj sau aliniere gresita. Singura modalitate de a face ca zgomotul sa dispara este sa contactati un mecanic profesionist si sa ii solicitati sa inlocuiasca cureaua de serpentina / transmisie sau sa diagnosticheze problema.
2. Servodirectia si AC nu functioneaza
Daca centura de serpentina se defecteaza complet si se rupe, atunci masina dvs. se va defecta. In plus, veti observa o pierdere a servodirectiei, aerul conditionat nu va functiona si motorul nu va mai putea fi racit asa cum ar trebui. Daca servodirectia esueaza atunci cand vehiculul se deplaseaza, aceasta poate cauza probleme grave de siguranta. Intretinerea preventiva este o modalitate de a va asigura ca centura nu se rupe in timp ce conduceti.
3. Supraincalzirea motorului
Deoarece cureaua serpentina ajuta la furnizarea energiei pentru racirea motorului, o curea defecta poate cauza supraincalzirea motorului, deoarece pompa de apa nu se va roti. De indata ce motorul incepe sa se supraincalzeasca, verificati-l de catre un mecanic, deoarece poate duce la o defectiune si poate provoca daune motorului, daca este lasat sa continue supraincalzirea.
4. Fisuri si uzura pe centura
Este o idee buna sa va inspectati fizic centura de serpentina din cand in cand. Verificati daca exista fisuri, bucati lipsa, abraziuni, separarea nervurilor, uzura inegala a nervurilor si nervurile deteriorate. Daca observati oricare dintre acestea, este timpul sa va inlocuiti serpentina / cureaua de transmisie.
De indata ce observati un zgomot scartait, pierderea servodirectiei, supraincalzirea motorului sau cureaua arata rau, sunati imediat la un mecanic pentru a diagnostica problema in continuare.
Un mica lista de a schimba cureaua
Rotiti dispozitivul de tensionare si glisati cureaua de transmisie de pe scripete / rola. Apoi rotiti roata / rola si simtiti rezistenta, legarea si rugozitatea. Apoi invartiti-l si ascultati zgomotul. Daca nu se invarteste, se roteste lin sau are o suprafata aspra, inlocuiti-l.
Daca dispozitivul de tensionare este prost si este unul dintre stilurile mai dificil de inlocuit, nu veti dori sa va pierdeti timpul schimband centura. Magazinul ar trebui doar sa scoata din nou centura pentru a inlocui intinzatorul. Deci, verificati mai intai dispozitivul de tensionare cu aceste trei teste.
Primul test este o inspectie vizuala cu motorul pornit pentru a evalua caracteristica de amortizare a dispozitivului de tensionare. Puneti capota, porniti motorul si porniti AC. Apoi straluciti o lumina pe dispozitivul de tensionare a centurii si observati rola bratului de tensionare pentru miscari excesive. Daca trece testul vizual, treceti la testul „manivela”). Bratul de intindere trebuie sa se roteasca usor in timpul manivelei si sa se elibereze fara legare. Daca cursa nu este lina, inlocuiti intregul dispozitiv de tensionare. Apoi, verificati starea scripetelui / rolei bratului de intindere. Daca fulia sau rola prezinta aspri, legaturi sau zgomot, aceasta poate cauza inlocuirea intregului dispozitiv de tensionare.
Multe intinzatoare sunt usor accesibile si se ataseaza la motor cu un singur surub. Pentru a inlocui acest stil, scoateti pur si simplu centura de sarpe si apoi surubul de fixare. Trageti vechiul dispozitiv de tensionare, observand locatia stiftului de blocare din spate. Apoi glisati noua unitate in pozitie, aliniati stiftul de blocare cu gaura din motor. Strangeti manual surubul si apoi strangeti-l cu o cheie dinamometrica la specificatiile din fabrica prezentate in manualul masinii Ford Focus 1998-2004 2.0 16V 131 cp EDDB, EDDC benzina