Decuparea unui alternator, care arata constructia gheare; doi dintre stalpii de camp in forma de pana, alternand N si S, sunt vizibili in centru si infasurarea stationara a armaturii este vizibila in partea de sus si de jos a deschiderii. Cureaua si fulia de la capatul din dreapta actioneaza alternatorul.
In ciuda numelor lor, atat „generatoarele de curent continuu” (sau „dinamo”), cat si „alternatoarele” produc initial curent alternativ. In asa-numitul „generator de curent continuu”, acest curent alternativ este generat in armatura rotativa si apoi convertit in curent continuu de catre comutator si perii. Intr-un „alternator”, curentul de curent alternativ este generat in statorul stationar si apoi este convertit in curent continuu de catre redresoare (diode).
Alternatoarele tipice pentru vehicule de pasageri si camioane usoare utilizeaza constructia de teren Lundell sau „gheare”. Aceasta foloseste un miez de fier in forma pe rotor pentru a produce un camp multipolar dintr-o singura bobina. Polii rotorului arata ca niste degete de doua maini legate intre ele. Bobina este montata axial in interiorul acesteia, iar curentul de camp este furnizat de inele de alunecare si perii de carbon. Aceste alternatoare au infasurarile de camp si stator racite de fluxul de aer axial, produs de un ventilator extern atasat la scripetele curelei de actionare.
Vehiculele moderne folosesc acum aspectul compact al alternatorului. Acest lucru este similar din punct de vedere electric si magnetic, dar are o racire a aerului imbunatatita. O racire mai buna permite mai multa putere de la o masina mai mica. Carcasa are fante de aerisire radiale distincte la fiecare capat si inchide acum ventilatorul. Se folosesc doua ventilatoare, cate unul la fiecare capat, iar fluxul de aer este semi-radial, intrand axial si iesind radial in afara. [8] Infasurarile statorului constau acum dintr-o banda centrala densa in care bobinele de fier si cupru sunt strans impachetate si benzi de capat in care infasurarile sunt mai expuse pentru un transfer mai bun de caldura. Distanta mai stransa intre miez si rotor imbunatateste eficienta magnetica. Ventilatoarele mai mici si inchise produc mai putin zgomot, in special la viteze mai mari ale masinii.
Versiunile fara perii ale acestui tip de alternatoare sunt, de asemenea, frecvente in utilaje mai mari, cum ar fi camioane de autostrada si utilaje de mutare a pamantului. Avand doi rulmenti de arbore supradimensionati ca singure piese de uzura, acestea pot oferi un serviciu extrem de lung si fiabil, chiar depasind intervalele de revizie a motorului.
Curent de iesire
Automobilele mai vechi cu iluminare minima ar fi putut avea un alternator capabil sa produca doar 30 Amperi. Alternatoarele tipice pentru autoturisme si camioane usoare sunt evaluate in jurul valorii de 50-70 A, [necesitate citatie], desi ratingurile mai mari devin din ce in ce mai frecvente, mai ales ca exista o sarcina mai mare pe sistemul electric al vehiculului cu aer conditionat, servodirectie electrica si alte sisteme electrice. Alternatoarele foarte mari utilizate in autobuze, echipamente grele sau vehicule de urgenta pot produce 300 A. Semicamioanele au de obicei alternatoare care produc 140 A. Alternatoarele foarte mari pot fi racite cu apa sau racite cu ulei.
Eficienta
Eficienta alternatoarelor auto este limitata de pierderea de racire a ventilatorului, pierderea rulmentului, pierderea fierului, pierderea cuprului si caderea de tensiune in puntile diodei. Eficienta se reduce dramatic la viteze mari, in principal datorita rezistentei ventilatorului. La viteze medii, eficienta alternatoarelor de astazi este de 70-80%. Acest lucru imbunatateste alternatoarele magnetice permanente foarte mici, de inalta performanta, cum ar fi cele utilizate pentru sistemele de iluminat pentru biciclete, care ating o eficienta de aproximativ 60%. Masinile electrice cu magnet permanent mai mari (care pot functiona ca motoare sau alternatoare) pot obtine astazi eficiente mult mai mari. Pellegrino si colab., [12], de exemplu, propun modele nu deosebit de costisitoare, care prezinta regiuni ample in care eficienta este peste 96%. Generatoarele mari de curent alternativ utilizate in centrale electrice functioneaza la viteze controlate cu atentie si nu au constrangeri in ceea ce priveste dimensiunea sau greutatea. Au o eficienta foarte mare, de pana la 98%.
Vehicule hibride
Automobilele hibride inlocuiesc alternatorul separat si motorul de pornire cu unul sau mai multe motor / generator combinat (M / G) care pornesc motorul cu ardere interna, furnizeaza o parte sau toata puterea mecanica a rotilor si incarca o baterie mare de stocare . Atunci cand sunt prezente mai multe M / G, ca si in Hybrid Synergy Drive utilizat la Toyota Prius si altele, unul poate functiona ca generator si alimenta celalalt ca motor, oferind o cale electromecanica pentru a curge o parte din puterea motorului. la roti. Aceste motoare / generatoare au dispozitive electronice considerabil mai puternice pentru controlul lor decat alternatorul auto descris mai sus.
Daca aveti faruri palpaitoare, blocari sau zgomote ciudate cand conduceti, masina dvs. nu este bantuita; sunt sanse sa fie doar un alternator defect. Alternatorul este o componenta cheie in sistemul electric al masinii dvs., transformand energia din arborele cotit in electricitate utila pentru a alimenta sistemele electrice ale vehiculului si pentru a ajuta la reincarcarea bateriei. Cand incepe sa esueze, poate crea un efect domino al problemelor electrice care pot provoca in cele din urma o defectiune.
De unde stii cand ai un alternator defect la Ford Transit Connect 2002-2014 1.8 Di 75 cp BHPA diesel ? Iata sase simptome pe care trebuie sa le urmariti.
1. Indicatorul luminos
Este destul de probabil ca vehiculul dvs. sa fie echipat cu un indicator de avertizare in tabloul de bord intitulat „ALT” sau „GEN”. Acesta este adesea primul indicator ca alternatorul merge prost. Nu ignorati acest indicator, chiar daca nu aveti alte simptome. Luati vehiculul la un specialist auto de incredere pentru diagnostic.
2. Farurile sunt slabe sau palpaitoare
Farurile palpaitoare sau slabe sunt un semnal puternic ca alternatorul dvs. nu poate functiona corect. Alternatorul ofera putere farurilor, astfel incat palpairea inseamna de obicei ca alternatorul se lupta sa functioneze.
3. Alte defectiuni electrice
Cand alternatorul merge prost, alte sisteme alimentate de alternator pot incepe sa actioneze. Acestea pot include geamuri electrice, incuietori electrice, lumini de bord, aer conditionat, chiar si radioul auto. Alte lucruri ar putea provoca aceste esecuri, dar merita sa le luati la un serviciu de reparatii auto de incredere pentru a fi verificat.
4. Zgomote ciudate
Acesta pare un simptom vag - la urma urmei, multe lucruri pot provoca zgomote neobisnuite in masina. Cu toate acestea, uneori defectarea alternatorului poate provoca defectarea unora dintre rulmenti in motor, creand zgomote neobisnuite. Alternatorul ar putea fi vinovatul, mai ales daca este insotit de unele dintre celelalte simptome pe care le-am mentionat.
5. Autovehiculele sunt sau au dificultati la pornire.
Masina dvs. nu functioneaza doar pe benzina; functioneaza si cu energie electrica (chiar daca s-ar putea sa nu fie unul dintre vehiculele hibride). Alternatorul furnizeaza energie bujiilor care aprind benzina din motor. Cand alternatorul nu functioneaza, s-ar putea sa nu existe suficienta putere in bujii pentru a mentine motorul in viata, ceea ce il poate provoca sa se blocheze fara niciun motiv in timpul functionarii sau sa aiba probleme la pornire. Ignorati acest simptom si masina dvs. nu va porni deloc.
6. Bateria moare
Evident, uneori bateriile se defecteaza singure - dar un alternator defect poate de fapt sa se descarce, deoarece nu reincarca. Daca bateria se descarca, verificati alternatorul la inlocuirea bateriei pentru a nu se mai repeta.
Avantajul Motorcraft la Fulie, alternator cu cuplaj unisens Ford Transit Connect 2002-2014 1.8 Di 75 cp BHPA diesel comanda online pe PieseFord.ro incepand cu pretul de 116 lei
- 100% unitati noi
- Acoperire extinsa, inclusiv vehicule cu model tarziu
- Consolidarea numarului de piesa asigura o acoperire mai mare cu mai putin inventar
- 2 ani / Garantie nelimitata de kilometraj
- Caracteristici ale alternatorului
- Testarea amanuntita a curentului de iesire la rpm la ralanti si la sarcina completa
- Rulmenti WBD de calitate premium
- Caracteristica de oprire a supratensiunii limiteaza tensiunea daca terminalul de iesire este deconectat de la baterie
- Functia de oprire in sens deschis deschide alternatorul daca terminalul senzor se deschide
- Caracteristica de protectie impotriva incarcarii ajuta la protejarea tranzistorului de varfuri de tensiune tranzitorie
Testarea validarii include:
- Rezistenta
- Umiditate
- Ciclare termica de putere
- Vibratii
- Spray de sare
- Soc termic