Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!
PieseFord.ro

Piese auto Ford Mondeo Mk1

Serie An kW/HP Cmc Cod motor Tip

Piese originale Ford Mondeo (1993-1996)

Este greu de crezut ca Mondeo Mk1 este alaturi de noi din 1993. Poate ca acest lucru se datoreaza faptului ca nu a avut niciodata gestatia dificila a unor masini precum Sierra, Cougar, Scorpio si Ka, modele care au avut nevoie de timp pentru a obtine acceptarea populara. Niciodata nu a existat nicio perioada de proba stancoasa in viziunea publicului despre Mondeo. Presei i-a placut, iar premiul major a urmat un premiu important, inclusiv titlul European Car of the Year pentru 1994. Da, poate initial a fost poreclit Mundano de unele vagoane, dar asta doar pentru ca nu a reprezentat un salt cuantic in stil in acelasi mod in care Sierra a fost o generatie de la Cortina.

In ciuda liniilor evolutive, Mondeo se afla pe strazi si reprezenta o tinta in continua miscare cu care Vectra lui Vauxhall nu a reusit niciodata sa se inteleaga. Oferta excesiva s-a asigurat ca exista o multime de negocieri folosite si se plateste sa faceti cumparaturi pentru a gasi una potrivita nevoilor dvs., asa ca luati-va timpul, uitati-va la cateva si ati afacere greu.

Modele acoperite: Prima generatie Mondeo - 1993-1996 (1.6 , Hatchback, Estate [baza, Aspen, LX, GLX] / 1.8 limuzina, Hatchback, Estate [LX, GLX, Ghia] / 2.0 limuzina, Hatchback, Estate [LX, GLX, Si, Si 4x4, Ghia, Ghia X] / 1.8TD limuzina, Hatchback, Estate [baza, Aspen, LX, GLX, Ghia, Ghia 4x4, Ghia X] 2.5 Berline, Hatchback, Estate [GLX, Si, Ghia , Ghia X])

Istoric Ford Mondeo Mk1

Asa cum odata controversata Sierra a fost subsumata in mainstream, Ford a anuntat Mondeo sa o inlocuiasca in februarie 1993. Initial, a existat o alegere a trei motoare pe benzina - un 1.6, un 1.8 si un 2.0 litri, toate unitatile de 16v. A existat si un turbo diesel de 1,8 litri. Doua stiluri de caroserie spatioase - o trapa cu cinci usi si o berlina - au fost oferite la lansare, iar mosiile au urmat cateva luni mai tarziu.

Specificatii? Ei bine, ei au urmat calea Ford stabilita, variind de la baza (in ultimul rand Aspen) si LX prin GLX pana la Ghia. Toate erau foarte specificate, cu masini chiar la nivel de intrare, care dispun de airbag-ul soferului, sticla vopsita, servodirectie si sistem de alarma. S-au adaugat imobilizatori in august 1994.

In octombrie 1994, o varianta V6 24v a fost adaugata la gama in toate cele trei stiluri de caroserie, cu specimene de baza, Si si plus Ghia. Pana in acest moment, puteti identifica toate modelele Ghia in functie de grila de fata croma stralucitoare. In ianuarie 1995, Aspen (anterior a fost o editie speciala) a devenit modelul entry-level.

In aprilie 1995, au fost introduse modele 4x4 de 2,0 litri (dar au durat mai putin de un an), in timp ce in octombrie 1995, Ghia X a fost adaugata ca model optional pentru toate modelele pe benzina, cu exceptia 1,6 si 1,8 litri. Acest lucru a permis Ford sa reduca pretul variantelor Ghia (au redus si echipamentele, astfel incat aerul conditionat sa devina optional in loc de standard).

Ce obtii de la un Ford Mondeo Mk1

Daca tot PR-ul este suficient pentru a va pune la volan, nu veti fi dezamagiti. In afara de airbag-ul standard, exista suficienta tehnologie incorporata in aceasta masina pentru a o face o masina a soferului adevarat. Chiar si cel mai de baza Mondeo este destul de bine echipat. La majoritatea modelelor LX mai tarziu (de departe cei mai buni vanzatori), veti gasi inchidere dubla centrala si parbrizul inteligent „Quickclear” de la Ford. Asta in afara de airbag-ul soferului, servodirectie, alarma antifurt cu imobilizator, sticla vopsita, volan reglabil, sonerie de avertizare „light-on”, geamuri electrice fata, trapa inclinabila / culisanta si caseta radio stereo de buna calitate.

Este putin probabil sa fiti incantati de stilul asistat de computer al primei generatii, dar nici nu va veti jigni. De fapt, masina completa este o piesa excelenta de design, in special in care bordul curbat elegant si carcasele usilor sunt bine construite din materiale solide.

Ce anume sa cauti

Nu va faceti griji cu privire la acele valabile spate pe care le vedeti pe Monde in viteza - nu am auzit despre unul care sa se detaseze in altceva decat intr-o cursa de masini de turism. Mai preocupari sunt sistemele de injectie de combustibil care pot fi blocate - veti observa ralanti si preluari slabe. Coroziunea capului de cilindru indica faptul ca antigelul nu a fost modificat pe ciclul de doi ani pe care Ford il sugereaza. Distributia trebuie sa se schimbe la 100.000 de km - verificati ca a fost facuta. Rugina nu ar trebui sa fie o problema, desi schema frontala a masinilor mai vechi poate fi corodata. Zgomotele din suspensia din spate sugereaza amortizoare uzate. Directia trebuie sa se simta precisa. In caz contrar, verificati centurile de antrenare la servodirectie si aveti grija la scurgerile din jurul imbinarilor furtunului. Daca prima echipament este dificil de gasit, un selector uzat este problema. Intre timp, o senzatie imprecisa de cauciuc ar putea indica tije de uzura uzate. Evitati exemplele de kilometri mari, tradate de scaparea scaunelor soferului si de butoanele stralucitoare ale angrenajului.

Piese de schimb

Preturi aprox. pentru un 1,6 .O aripa frontala costa in jur de 172 de euro, un far in jur de 175 euro, un semnal fata 15  euro si un parbriz cu putin sub 305 euro. Un kit de ambreiaj costa in jur de 190 de euro, iar un sistem complet de evacuare (inclusiv catalizator) te-ar intoarce cu aproximativ 500 de euro. Politica Ford este pentru masinile mai vechi piesele originale sunt mai scuumpe fata de aceasi piesa de la o masina noua maxim un an veche.

Luati loc la volan si va simtiti imediat confortabil. Instrumentele sunt clare, tulpinile sunt logice si dulci in actiune, iar celelalte controale sunt in general bine plasate. Indiferent de modelul pe care l-ati ales, scaunul este de sustinere, adaugandu-se la o pozitie generala de conducere, care este excelenta datorita unui volan care se poate regla atat pentru grebla, cat si pentru atingere. De asemenea, cabina este spatioasa, cu exceptia cazului in care sunteti bine peste sase metri si asezati in spate. Pana acum, poate putine surprize - Fordurile au fost intotdeauna bine ambalate. Adevaratele atuuri ale designului apar odata ce va aventurati pe drum. Acestea sunt unele dintre cele mai placute masini de sofer pe care compania le-a facut vreodata.

Per total

In zilele noastre, Ford Mondeo reprezinta cuvantul-cheie pentru excelenta in salonul familiei, dar ne-a luat ceva timp sa primim „mesaj”. Acest lucru face ca autoturismele anterioare sa fie subestimate penal de activele pe care cumparatorul folosit le-ar face bine sa profite. Pentru aproximativ 3500 euro, un V6 Ghia din 1995 bine ingrijit reprezinta o multime de masini cu o viata buna ramasa la ceas. Recomandat.  

Motorizari Ford Mondeo Mk1

Piese Ford Mondeo Mk1

Marcile noastre