Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!
PieseFord.ro
Piese Ford Ranger (2012-2015) 2.2 TDCi 120cp
Categorii

Piese auto Ford Ranger (2012-2015) 2.2 TDCi 120cp

Piese Ford Ranger (2012-2015) 2.2 TDCi GBVAJPF

Piese Ford Ranger Mk3 2.2 TDCi 120cp, diesel

Piese pentru Ford Ranger 2012 - 2015 2.2 TDCi 120 Cp regasiti pe PieseFord.Ro

Autotrenul Ford se deplaseaza aproape de mainstream, dar inca nu se confunda originile sale accidentate, utilitare

Noul camion de ridicare al Ford. Sau mai bine zis, noua masina a lui Ford. Pentru prima data, Ford comercializeaza Ranger-ul ca parte a liniei sale de masini, mai degraba decat sa stea exclusiv in ofertele sale de vehicule comerciale. Acest lucru este ca raspuns la Volkswagen Amarok, o alta adaugire recenta a unui producator de volum pe piata pick-up-ului mai partinitoare.

Noul Ranger, fiecare parte noua in afara de ecuson, este cel mai recent produs global care vine din strategia „One Ford”. Australia a condus dezvoltarea si ultimul Ranger va fi construit in Thailanda, Argentina si Africa de Sud si va fi exportat in peste 180 de tari.

Masina noastra de testare a fost un Ranger cu cabina dubla in gama medie de accesoriu limitat; exista, de asemenea, versiunea Wildtrak cu piept paros, care este cea mai populara in Marea Britanie. De asemenea, sunt oferite mai multe versiuni de baza XL (care este exclusiv cu tractiunea pe doua roti si nu are nevoie de tractiunile integrale comutabile ale altor versiuni) si versiunile XL T.

Linia motorului include un turbodiesel de 2,2 litri si patru cilindri din gama Mondeo / S-Max / Galaxy cu 148 CP, adaptat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte (testata aici) sau una automata cu sase trepte si 3,2. -litru, turbodiesel cu cinci cilindri cu 197 CP si aceleasi optiuni de transmisie. O versiune 123bhp a 2.2 este, de asemenea, oferita pe modelele de baza.

In starea sa mai mare de ton, motorul cu patru poturi este un performant solid. Exista un cuplu suficient (277 lb ft) pentru a masca masa considerabila a Rangerului, desi nu a existat nicio sansa de a testa performanta Rangerului cu o sarcina utila maxima de 1333 kg. De asemenea, performanta in roata este puternica; chiar si in al saselea rand, Ranger raspunde la intrarile de acceleratie. Apoi, este pacat ca cutia de viteze nu este la fel de realizata, simtindu-se mai mult ca un camion decat ca o masina. Distantele dintre angrenaje sunt mai mari decat ar trebui sa fie, ceea ce inseamna ca este necesara un pic de cautare cu mana stanga, in special pentru a treia si a cincea. Cu siguranta, date fiind experientele noastre cu manualul, Rangerul se simte de parca ar fi mult mai potrivit pentru automobil.

 

Traseul nostru de test a inclus cateva drumuri intortocheate printr-o padure bavareza. Aici, Ranger a performat mult mai bine decat se astepta. Nu este nimerit, dar exista un volum mai mic decat va asteptati si un nivel de comunicare din directie, care nu este in mod normal asociat cu masinile de acest tip.

Pe autostrada, este de asemenea competent; motorul se invarte intr-o liniste de 2000 rpm si zgomotul vantului este tinut sub control - in afara de oglinzile usilor cu dimensiuni mari. Ford sustine ca Ranger este cel mai aerodinamic din clasa sa.

Interiorul spatios este, de asemenea, mai mult masina decat camion. Nu este chiar la acelasi nivel de lux sau design ca masinile de pasageri ale Ford, dar avand in vedere ca Ranger-ul va trai o viata mai dura decat orice Focus, este nevoie de un nivel suplimentar de durabilitate. Pozitia de conducere este excelenta, oferind o vedere de comanda a drumului, iar vizibilitatea este impresionanta si in versiunea cu cabina dubla.

In cazul in care argumentul potrivit caruia Rangerul poate fi considerat o masina rutiera intra intr-adevar in calitatea sa de calatorie. Este fara indoiala un pick-up in acest departament. Plimbarea este foarte zbuciumata, ceva necesar pentru a compensa incarcaturile mari, dar nu exista nicio ajustare pentru utilizarea de zi cu zi fara o tona de caramizi in spate. Dar Ranger-ul este la fel de potrivit pentru scopuri cum a fost vreodata. Este bun pe drum si mai impresionant si este acum mai bine echipat si mai frumos in interior ca niciodata.

Desi ar putea excela printre colegii sai, anumite elemente il fac pe Ranger sa se simta foarte mult ca un pick-up in continuare, nu masina pe care Ford o vrea sa crezi ca este. Asadar, noul Ford Ranger si-a taiat munca daca va intra in lista celor mai bine vandute.

Din ce in ce mai multi oameni cauta pick-up-uri „cu scop dublu”, care pot fi utilizate atat pentru uz privat, cat si pentru uz comercial. Alti producatori, cum ar fi Volkswagen cu Amarok, s-au confruntat cu modele mai confortabile si de lux.

Ranger nu este un model nou, dar acesta, a treia generatie, a fost reproiectat complet de la inceput. Modelul anterior a fost un pick-up dur, de incredere, dar lipsit de rafinament si a fost cu siguranta mai mult un vehicul de lucru.

Pentru a ajuta noul Ranger sa apeleze la o audienta mai larga, a fost realizata o cantitate considerabila de lucrari de dezvoltare si proiectare.

Extern, a primit stil modern. Pare agresiv si majoritatea il vor recunoaste ca un pick-up american - in ciuda faptului ca a fost proiectat in Australia. Este mai inalt si mai lung decat majoritatea saloanelor conventionale, dar s-ar putea sa fiti surprinsi sa aflati ca este mai ingust decat un Ford Mondeo.

In interior, interiorul seamana mai mult cu cel al unei masini standard. Cumparatorii se vor simti imediat acasa, deoarece multe elemente sunt similare cu cele gasite in masinile Ford, precum Focus. Este o cabina bine configurata, confortabila, bine echipata si practica. Ford nu a creat destul de mult un pick-up premium, deoarece exista inca cateva ciudate materiale plastice cu senzatie mai ieftina, dar este impresionant de rafinat pentru ceea ce multi ar vedea ca un vehicul comercial.

Aceasta versiune, Double Cab, vine cu locuri pentru cinci. Exista o multime de locuri, chiar si pentru adulti in spate, iar calatoriile mai lungi nu ar trebui sa se dovedeasca problematice. Fiecare scaun primeste o centura de siguranta cu tambur inertial in trei puncte care, pe langa faptul ca este mai sigur intr-un accident, ar trebui sa contribuie la pastrarea sigurantei si confortabilitatii oamenilor daca mergi la drum.

Cumparatorii vor beneficia de gama larga de echipamente XLT. Acesta include un player CD, o conexiune auxiliara si USB, conectivitate Bluetooth, control de croaziera, oglinzi electrice incalzite, aer conditionat, faruri automate si stergatoare de ploaie, sistem de alarma Thatcham categoria 1, inchidere centralizata la distanta si geamuri electrice. O serie de optiuni sunt de asemenea disponibile, daca doriti si mai multe conforturi pentru creaturi.

Sub capota se afla un motor diesel „Duratorq” de 2,2 litri, care genereaza o putere utila de 148 CP si 375 Nm. Acest lucru permite Ranger-ului sa accelereze de la 0-62 km / h in 12,3 secunde si pana la o viteza maxima de 109 mph. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, care este precisa si are o actiune scurta - spre deosebire de alte pick-up-uri care tind sa aiba schimbari de viteza vagi.

Motorul este capabil satisfacator si ofera o putere de tractiune extrema. Chiar si la ralanti, este destul de fericit sa bifati in a doua si a treia treapta, ceea ce este deosebit de util in off road. Poate fi destul de zgomotos atunci cand accelerezi tare si are acel tip de caracteristici diesel in puncte, dar se stabileste o data pana la viteza si, cu siguranta, nu este mai zgomotos decat motoarele concurentului. Economia combustibilului este o medie pretinsa de 33,5mpg.

Puterea este livrata in principal rotilor din spate, iar modul de tractiune pe patru roti este angajat cu rasucirea simpla a unui cadran. Exista chiar si o setare pe senile cu raza mica de actiune pentru tractarea grea sau off-road.

Pe drum, Rangerul este impresionant. Directia nu ofera prea mult in modul de feedback, dar este bine ponderata si relativ precisa. Acest lucru, combinat cu cercul de strangere strans si vizibilitate buna, face usor manevrarea Ford-ului. De asemenea, merge bine, chiar si la viteza, in timp ce nivelul de prindere si tractiune este ridicat. Comparativ cu rivalii sai, Rangerul se simte mai increzator in colturi si mai putin predispus sa reactioneze in mod neasteptat peste denivelari sau suprafete alunecoase.

De asemenea, este foarte sigur si a fost primul pick-up care a primit calificativul maxim de cinci stele Euro NCAP. Pe langa sistemele de siguranta obisnuite, cum ar fi ABS si airbag-uri multiple, Ranger este dotat si cu un pachet avansat de control electronic al stabilitatii si control al tractiunii. Sistemul sau de control al stabilitatii include caracteristici, cum ar fi controlul coborarii pe deal, asistenta la pornire la deal, asistenta la balansarea remorcii si rotatie de atenuare. Acestea ajuta la mentinerea Rangerului sub control si il fac atat usor de condus, cat si maiestric in afara drumului.

Toate acestea fac din Ranger un pick-up cu care ai putea trai zilnic, fara sa faci compromisuri excesive cu elemente importante precum calitatea, rafinarea si echipamentul.

Gandeste-te la un pick-up si Ford este un nume pe care pur si simplu nu il poti ignora. Este posibil ca producatorii japonezi sa fi cucerit piata europeana in timpurile moderne, insa brandul Blue Oval are o mostenire in acest segment care se intoarce mult mai departe de asta, cu vanzari de ridicare care au ajuns in milioanele lor de pe statele membre. Chiar si primul model T al companiei de la inceputul anilor 1900 ar putea fi cumparat sub forma de camion mic, cu o cabina inchisa si o punte plata in spate. In acele zile, precum si in perioadele mai recente, vehicule ca acestea ar putea fi, din fericire, la fel de dure pe cat de dure. Nu mai. Ridicarea de astazi trebuie sa fie aproape toate lucrurile pentru toti oamenii, un instrument de afaceri esential pe zi si transportul familiei noaptea. Un bagaj de incarcare si un SUV de agrement toate rotite intr-unul singur, cu maniere rutiere asemanatoare masinii si costuri de functionare accesibile. Este un lucru pe care multi concurenti moderni in acest segment se lupta cu un singur Ford, insa, a sustinut ca s-a apropiat mai mult de intalnire decat pana acum, cand au lansat acest model de Ranger din a treia generatie la inceputul anului 2012, cel mai complet pick-up al companiei.

Trebuia sa fie. In epoca moderna, Ford nu a gasit usor crearea unui pick-up adaptat nevoilor clientilor europeni si incearca din 1999 cand am vazut prima data cea mai veche versiune a acestui model. Varianta MK2 din 2006 a fost mai buna, facelifted in 2009, dar totusi nu a putut concura in mod corespunzator cu durul triumvirat japonez care reglementeaza acest segment de piata in partea asta a Atlanticului, Mitsubishi L200, Toyota Hilux si Nissan Navara. Cei trei au fost intotdeauna vehicule bune, dar istoric au fost foarte evident in comert. La lansarea sa din 2012, acest model MK3 Ranger a pretins sa ofere ceva mai mult, daca nu chiar o masina rutiera cu punte pick-up, atunci cel mai apropiat lucru pe care l-am vazut inca, cu un design suficient de versatil pentru a exporta peste 180 tari. Perfecta, in principiu, nu numai pentru clientii de baza, precum fermierii, instalatorii si constructorii de locuri de munca, dar si pentru persoanele private care isi doresc din ce in ce mai mult un vehicul ca acesta, ca accesoriu pentru stilul de viata. S-a vandut in aceasta banuie pana cand Ford a tratat linia modelului la un facelift de anvergura in 2016.

Aproape singura piata globala in care acest Ranger MK3 nu a fost vandut a fost cea a SUA. Aparent, nu este suficient de mare. Pare destul de mare pentru noi, lunga de aproape cinci metri si jumatate si destul de intimidanta pentru a infricosa stramtoarele de drum rapid. Dar, la fel cum unitatea este in acest sens ceva mai sofisticat, la fel si aspectul este. Designerul australian Craig Metros a pastrat-o la fel de patrata ca orice pick-up ar trebui sa fie, dar a sculptat forma pentru un aspect mai modern si aerodinamic. Asadar, partea din fata este difuzata de la grila de trei baruri semnata inapoi la arcadele rotilor, cu un parbriz rabatat in spate si o linie de accent de corp care curge prin farurile mai mari pana la capota pentru o piesa dura, dar mai moderna.

La fel ca majoritatea concurentilor sai, acesta vine cu o gama de trei stiluri de caroserie - o „Regular Cab” cu doua locuri, asa-numita „Super Cab” cu scaunele din spate ocazionale si cabina dubla cu patru usi, care este cea mai mare sfarseste cumpararea. In ceea ce priveste comentariile noastre, vom incepe pe bancheta din spate, deoarece este aici ca compromisurile traditionale de ridicare au tendinta de a fi facute, cu spatiu de picioare inghesuit si, cel mai rau, cu un spatar ridicol ridicat pentru a oferi pachete in sarcina. in spatele prioritatii fata de oameni. Acum nu ne inselati: nu sugeram ca acest MK3 Ranger a schimbat radical lucrurile in acest sens - dar, din nou, a ridicat bara din acest segment.

Prin miscarea stalpului central B in fata, s-a obtinut spatiul de picioare spate si cel mai bun din clasa din spate. Si desi acest vehicul este de fapt mai ingust decat un Ford Mondeo obisnuit (si pana la 100 mm mai ingust decat unii dintre rivalii sai), este posibil sa treci trei adulti pe acest scaun din spate fara prea mult disconfort: doi sase picioare pot fi cu siguranta asezat unul in urma celalalt cu usurinta. Sub banca din spate, ai ascuns cosurile de depozitare pentru a pastra instrumentele si obiectele de valoare departe de ochii indurerati. Sau, daca scaunul din spate nu foloseste, puteti plia in jos spatarul pentru pachetele pe care nu doriti sa le expediati in sarcina din spate.

Si in fata? Ei bine, te urci inaltat pentru a ajunge la volanul oricarui pick-up si acest Ranger nu face exceptie, cu o cabina aeriana, comandanta, care ofera o vizibilitate completa si o sala din fata pentru scaunul din fata. Este aici ca designul ofera cele mai bune pretentii asemanatoare cu masina, creeaza calitatea din fabrica sud-africana aparent foarte buna si exista o tehnologie si un aparat de schimb recunoscute din cei mai avansati membri ai gamei de autoturisme Ford. Gone este frana de mana groaznica „maner umbrela” montat in linie de la modelul MK2 anterior, iar roata se ajusteaza la atingere, precum si la grebla. Grupul de instrumente cu afisajul LED central a fost inspirat aparent de proiectarea unui ceas G-Shock, functionare de precizie protejata de o carcasa robusta. Si modelele suplimentare obtin o liniuta dominata de un ecran color si de o tehnologie de cinci inci care poate rula la activarea controlata prin voce prin telefonul mobil Bluetoothed pana la sistemele de navigatie satelit si sisteme audio si chiar setarile pentru controlul climei cu doua zone.

Adevarat, nu toate materialele plastice sunt de inalta calitate si moi la atingere, dar marca spune, cu unele justificari, ca acest lucru se datoreaza mai ales faptului ca materialele trebuie sa fie mult mai durabile intr-un vehicul utilitar de acest fel. Una cu care trebuie sa fii practic sa traiesti - si este, cu mai mult spatiu interior pentru bucatile si piesele tale decat orice alt concurent datorita nu mai putin de 23 de zone diferite de depozitare, de la buzunarele usilor pentru sticle de 1,5 litri pana la o cutie de manusi suficient de mare pentru un computer laptop de 16 inch. Exista, de asemenea, o cosa de consola centrala de 8,5 litri adanca, care poate opta sa raceasca pana la sase cutii de bautura si suficient de mare pentru a inchide cea mai mirositoare tinuta indiana de sub o tava superioara turnata pentru a stoca un telefon mobil si monede.

Rangerul este construit extrem de dur si a beneficiat de multi ani de dezvoltare continua. Interiorul nu este ultimul cuvant in rafinament, dar este greu. Ca de obicei, verificati daca exista deteriorari ale esapamentelor si suspensiilor din off-road, verificati daca intarzierile laba de sarcina nu sunt indoite sau rupte si asigurati-va ca exista viata in ambreiaj, dif. Este posibil sa fi fost folosit pentru unele tractari foarte grele.

Studiul nostru de proprietate a dezvaluit cateva probleme. Cativa proprietari au raportat probleme cu cutia de viteze - fie zgomotul de transmisie, fie dificultati in selectarea angrenajelor (in special a treia), asa ca uitati-va pe unitatea de testare. Un proprietar a avut o defectiune completa a motorului (pana la un piston defect) si au fost semnalate diverse defectiuni de tip negru, cum ar fi bara de remorcare, barele de protectie spate, cablarea remorcii si scurgerile de apa. Unii proprietari au observat, de asemenea, ca pictura se zgarie usor. Nu exista multe pick-up-uri dezvoltate in primul rand pentru a da prioritate dinamicii de conducere, dar acesta este unul dintre ele. Suspensia din spate cu frunze pe care toate vehiculele de acest fel trebuie sa o aiba in prezent pentru sarcinile utile foarte mari de care vor avea nevoie de multi dintre proprietarii lor nu va produce niciodata o experienta de conducere deosebit de asemanatoare cu masina, orice ar putea spune brosurile lucioase. Insa inginerii Ford s-au straduit sa reproduca, pe cat au putut, testarea prototipurilor pe mai mult de un milion de kilometri pentru a livra un vehicul care inca ramane suficient de dur pentru conditiile dure ale Outback-ului australian si poate fi condus ore intregi Pampa argentiniana nesfarsita, dar una care in aceasta a treia generatie este de asemenea la fel ca acasa, pe autobahn-uri germane de mare viteza - sau doar colectarea curatarii uscate.

Au reusit sa intalneasca acest briefing provocator? Intr-adevar, depinde de asteptarile tale. Merge si se descurca ca un Discovery? Ei bine, bineinteles ca nu. Un Discovery nu este construit pentru a prelua o sarcina utila de 1,3 tone. Dar stabileste standarde ridicate pentru modelele din aceasta epoca in segmentul pick-up? Foarte categoric da, acest Ford fiind agil, stabil, precis si confortabil. Primul lucru pe care probabil il veti remarca este directia: ei bine, nu va veti remarca deloc daca ati venit dintr-un SUV mare si modern de familie, deoarece se simte putin diferit, dar daca sunteti de mult timp sofer de ridicare obisnuit in directia vaga cu bile recirculante vechi, care vehiculele de acest fel practic toate folosite inainte de lansarea acestui model in 2012, atunci carma de cremaliera si pinion a acestui Ranger va fi o dezvaluire. Acest lucru va va face mai increzator oriunde va duce drumul, mai ales daca treceti prin traficul urban, un loc in care cercul de strunjire relativ strans - 11,8 m pe modelele cu doua roti si 12,4 m pe variantele 4x4 - va vor fi utile .

Marca Ford

Ranger

Generation Ranger III Double Cab

Modificare (motor) 2.2 TDCi (120 CP) 4x4

Inceputul productiei anul 2011

Sfarsitul productiei 2015 an

Arhitectura Powertrain Motor cu combustie interna

Pick-up tip de corp

locuri 5

Usi 4

Specificatii de performanta

Consumul de combustibil (economie) - urban 8,3 l / 100 km

28.34 mpg SUA

34.03 Marea Britanie mpg

Consumul de combustibil (economie) - extra urban 7,2 l / 100 km

32.67 mpg SUA

39.23 Marea Britanie mpg

Consumul de combustibil (economie) - combinat 7,6 l / 100 km

30.95 mpg SUA

37.17 Marea Britanie mpg

Emisiile de CO2 199 g / km

Diesel tip combustibil

Accelerare 0 - 100 km / h 14,9 sec

Accelerare 0 - 62 mph 14,9 sec

Accelerare 0 - 60 mph (Calculat de Auto-Data.net) 14.2 sec

Viteza maxima 175 km / h

108,74 mph

Standard de emisie Euro 5

Raport greutate-putere 16,4 kg / Hp

Specificatii motor

Putere 120 CP @ 3700 rpm.

Putere pe litru 56,9 Hp / l

Cuplu 320 Nm @ 1500-2500 rpm.

236,02 lb.-ft. @ 1500-2500 rpm.

Locatia motorului Fata, longitudinala

Deplasare motor 2198 cm3

134.13 cu. in.

Numarul de cilindri 4

Pozitia cilindrilor Inline

Alezaj cilindru 86 mm

3,39 in.

Cursa pistonului 94,6 mm

3,72 in.

Raportul de compresie 15.7

Numarul de supape pe cilindru 4

Sistem de combustibil Diesel Commonrail

Turbina Turbocharger / Intercooler

Sisteme motor Filtru de particule

Spatiu, volum si greutati

Greutate la bord 2048 kg

4515.07 lbs.

Max. greutate 3200 kg

7054.79 lbs.

Sarcina maxima 1152 kg

2539.73 lbs.

Spatiu portbagaj - minim 1210 l

42,73 cu. ft.

Capacitatea rezervorului de combustibil 80 l

21.13 SUA gal | 17.6 Marea Britanie gal

Dimensiuni

Lungime 5359 mm

210.98 in.

Latime 1850 mm

72,83 in.

Inaltime 1815 mm

71,46 in.

Ampatament 3220 mm

126.77 in.

Partea din fata 1560 mm

61,42 in.

Pista din spate 1560 mm

61,42 in.

Inaltimea de plimbare 229 mm

9.02 in.

Coeficientul de tractiune (Cd) 0,40

Caracteristici de tractiune, frane si suspensii

Roata motoare Toate tractiunile pe roti (4x4)

Numarul de angrenaje (transmisie manuala) 6

Suspensie frontala independenta, arc

Suspensie spate suspendare conditionata a doua arcuri longitudinale cu frunze semi-eliptice

Frane frontale Discuri ventilate

Frane cu tambur spate

Sisteme de asistenta ABS (sistem anti-blocare franare)

Tip de directie Suport de directie

Servodirectie Directie hidraulica

Anvelopele cu dimensiunea 255/70 R16; 255/55 R16; 265/65 R17; 265/60 R18

Jante roti dimensiunea R16; R17; R18

Marcile noastre