Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Mondeo (2008-2014) - 2.2 TDCi 07.10 - 147/200 2179 KNBA diesel
Descriere: Rulment presiune ambreiaj, 6 trepte
Diametru interior 31,0 mm, aluminiu, hidraulic, nr.buc. necesare 1
Part Number: 3399
Producator: Ford Motor Company
O legatura mecanica sau hidraulica functioneaza de obicei ambreiajul intr-o transmisie manuala. Daca vehiculul dvs. are o legatura mecanica, este de obicei fie un cablu, fie un arbore si un stil de parghie. Legatura arborelui si a parghiului are multe parti si diferite puncte de pivotare, inclusiv o parghie de eliberare si o tija, un egalizator sau ax transversal, o pedala la tija egalizatoare, un arc "peste centru" (pentru a readuce pedala ambreiajului in pozitia de repaus) si ansamblul pedalei care transfera miscarea pedalei de ambreiaj pe rulmentul de aruncare. La vehiculele mai vechi, aceste puncte de pivot trebuie sa fie lubrifiate in mod regulat pentru a mentine burla miscarea lina si pentru a preveni uzura.
Daca aveti un vehicul mai nou, aveti noroc, deoarece punctele de pivot sunt dotate acum cu ghete sau bucse din plastic cu frecare scazuta. Pe masura ce punctele de pivot mai vechi "lube-it-yourself" se poarta, jocul suplimentar in legatura face dificile ajustarile pedalei de ambreiaj "free-play". Cand pedala este eliberata, arcul de asistenta readuce legatura in pozitia normala „sus” si indeparteaza presiunea pe tija de eliberare. Aceasta actiune determina indepartarea lagarului de eliberare de placa de presiune.
O legatura de ambreiaj de tip cablu este simpla, usoara si este cea mai obisnuita legatura la masinile mai noi din ziua de azi. In mod normal, un cablu conecteaza pivotul pedalei de ambreiaj direct la furca de eliberare. Acest design simplu este flexibil, compact si elimina aproape toate punctele de pivot care se gasesc intr-o legatura de arbore si parghie. Exista un dezavantaj al acestui tip de configurare: cablurile se vor intinde treptat si se pot rupe din cauza uzurii excesive .
La o instalatie obisnuita, un capat al cablului este conectat la pedala de ambreiaj si un arc este atasat la ansamblul pedalei pentru a mentine pedala in pozitia „sus”. Celalalt capat al cablului este conectat la furca de eliberare a ambreiajului cu o montare care permite reglarea jocului liber. Atunci cand pedala de ambreiaj este apasata, cablul trage furculita ambreiajului, facand rulmentul de eliberare sa avanseze in fata placii de presiune.
Frecvent intalnita la vehiculele cu motor mijlociu si spate, o legatura de ambreiaj hidraulic este practic un mini sistem de frana hidraulica. Un cilindru principal este atasat la pedala de ambreiaj printr-o tija de actionare, iar cilindrul sclav este conectat la cilindrul principal printr-o tuba de inalta presiune. Cilindrul sclav este in mod normal atasat la un suport de langa carcasa clopotului, astfel incat sa poata muta direct furculita de eliberare a ambreiajului.
La fel ca si apasarea pedalei de frana pe masina, apasarea pedalei de ambreiaj impinge un plonjor in gaura cilindrului principal. O supapa la capatul alezajului cilindrului principal inchide portul la rezervorul de fluid si miscarea pistonului forteaza fluidul din cilindrul principal prin tubul catre cilindrul sclav. Deoarece lichidul este sub presiune, determina ca pistonul cilindrului sclav sa-si deplaseze apasatorul pe furculita si rulmentul de eliberare, dezafectand astfel ambreiajul. Cand este eliberata pedala de ambreiaj, arcurile placii de presiune imping inapoi butonul cilindrului sclav, care forteaza lichidul hidraulic inapoi in cilindrul principal. Cel mai mare plus pentru o legatura hidraulica este fizica: o cantitate mica de forta de pedala poate fi utilizata pentru a manipula ceea ce ar fi in mod normal un ambreiaj greu cu un arbore si o legatura de parghie.
Acum ca stiti ce se intampla cand apasati pedala de ambreiaj, care sunt semnele de avertizare ca un ambreiaj are nevoie de reglare sau inlocuire? In timp ce majoritatea noilor legaturi ale ambreiajului auto se regleaza de la sine, exista cateva semne indicatoare care va vor spune daca este necesara ajustarea. De exemplu, daca ambreiajul se cupleaza si se decupleaza aproape de placa de podea sau daca transmisia se „macineaza” in timpul deplasarii, ambreiajul poate avea nevoie de atentie. Pedala de ambreiaj se misca usor, dar transmisia nu va intra in viteza? Mai mult decat probabil, legatura ambreiajului a fost deconectata sau un cablu de ambreiaj s-a prins. Daca ambreiajul aluneca (nu se angajeaza complet), legatura ar putea fi in mod grosier din reglare sau discul ambreiajului ar putea fi purtat pana la punctul de inlocuire. Clutch-ul "ambreiaj" este adesea cauzat de un ambreiaj supraincalzit (in mod normal de la "alunecarea" ambreiajului cand porniti pe o inclinare) sau de la uleiul de pe discul ambreiajului. In ambele cazuri, ambreiajul trebuie inlocuit. Indiferent de simptomele pe care le poate avea vehiculul dvs., consultati intotdeauna un mecanic certificat pentru a diagnostica corect problema.
Daca conduceti un vehicul cu un sistem de transmisie manuala, trebuie sa actionati o pedala de ambreiaj pe langa pedalele de frana si de gaz. Ansamblul ambreiajului (format din placa de presiune, placa ambreiajului, volanta si rulmentul de aruncare), conecteaza rotile la motorul vehiculului. Pedala de ambreiaj va ofera posibilitatea de a deconecta temporar rotile de motorul necesar pentru schimbarea angrenajelor.
Rulmentul de aruncare, numit uneori „rulment de eliberare a ambreiajului”, este o componenta simpla, dar importanta, care este folosita numai atunci cand pedala de ambreiaj este apasata. Cand aveti un rulment rau aruncat, acesta va afecta schimbarea si poate duce la defectiunea altor componente de ambreiaj si transmisie.
Pe scurt, un rulment aruncat este componenta ambreiajului care dezactiveaza temporar motorul unei masini de la transmisie in timpul schimbarilor de viteze. Cand impingeti pedala de ambreiaj cu piciorul, rulmentul de eliberare a ambreiajului se apropie de volan.
Acest lucru face ca degetele de eliberare ale placii de presiune sa fie impinse. Odata ce se intampla, degetele placii de presiune se imping impotriva fortei arcului sau. Acest lucru determina deconectarea dintre motor si roti si va permite sa treceti la o treapta de viteza diferita.
Cand pedala de ambreiaj este eliberata, rulmentul de aruncare revine la pozitia initiala in care puterea din motorul vehiculului este din nou transferata prin transmisia in rotile de antrenare ale unei masini.
Simptome defecte Rulment presiune ambreiaj Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi 200 cp
Toate componentele ambreiajului si ale sistemului de transmisie sunt importante pentru siguranta si functionalitatea vehiculului. In cazul in care rulmentul dvs. aruncat nu poate sa-si faca treaba in mod corespunzator, veti observa unele semne ale acestuia incepand sa mearga defect sau complet. Rulmentul poate merge prost dupa ani de uzura sau poate chiar din cauza pagubelor din cauza unui accident. In orice caz, trebuie sa faceti ca butonul de eliberare a ambreiajului sa fie inlocuit imediat ce observati ca are probleme.
Mai jos sunt cele 4 simptome ale unui rulment de presiune stricat
Zgomote ciudate
Cel mai obisnuit semn al unui rulment rau aruncat este atunci cand auziti diverse zgomote atunci cand apasati pedala de ambreiaj. Rulourile din interiorul rulmentului au o toleranta stransa si se presupune ca sunt stranse. Dar daca exista prea mult spatiu intre role, atunci diferite tipuri de zgomote vor incepe sa fie auzite. Acestea pot include sunete de zgarietura, slefuire, zgariere, marait sau sunete de vartej. Acest lucru se datoreaza pur si simplu rolelor din rulment care se uzeaza in timp si pierde cantitati mici de material. Zgomotul va suna ca si cum ar veni din zona de transmisie. Sunetul se va observa cel mai mult cu pedala de ambreiaj apasat complet si pleaca atunci cand scoti piciorul de pe pedala.
Vibratii in pedala de ambreiaj Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi 200 cp KNBA diesel
Cand apasati in jos pe pedala de ambreiaj, aceasta ar trebui sa se deplaseze lin. Dar daca incepeti sa simtiti vibratii care provin din pedala, atunci este foarte probabil ca rulmentul dvs. de eliberare a ambreiajului sa fie defect sau sa nu reuseasca. Mai exact, vibratiile sunt rezultatul faptului ca rulmentul nu poate fi aliniat corespunzator cu placa de presiune. Piciorul tau va simti pulsiuni pe masura ce se intampla acest lucru. Pedala cu vibratie este similara cu modul in care s-ar simti o pedala de frana daca franele cu disc sau placutele de frana ar fi purtate in mod neuniform.
Probleme cu schimbarea vitezelor
Schimbarile de viteze trebuie sa fie netede, fara multa rezistenta. Daca observati ca incepeti sa intampinati anumite dificultati in schimbarea sau chiar macinarea angrenajelor, este posibil ca rulmentul de aruncare sa fi ramas. Problema este ca ambreiajul dvs. nu este pe deplin antrenant. Cu toate acestea, acesta nu ar trebui sa fie primul simptom. Ar trebui sa auziti aceste zgomote ciudate mai intai. Daca continuati sa lasati problema sa nu fie reparata, va puteti astepta ca problemele de schimbare a angrenajului sa fie urmate.
Ambreiajul este foarte tare
La fel ca majoritatea componentelor sistemului de transmisie, rulmentul de eliberare a ambreiajului este fabricat cu proprietati speciale de ungere pentru a-l mentine functional fara probleme pentru o lunga perioada de timp. Din pacate, proprietatile de lubrifiere se vor deteriora pe masura ce rulmentul in sine se uzeaza. Cu cat rulmentul este mai uzat, cu atat devine mai greu sa apese pedala de ambreiaj. In curand va ajunge intr-un punct in care nu puteti dezactiva ambreiajul. Apoi, nu veti mai putea conduce vehiculul dvs. deoarece nu veti putea schimba angrenajele.
Rulment presiune ambreiaj Ford Mondeo 2008-2014 2.2 TDCi
Rulment presiune ambreiaj Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi diesel