Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Transit (1994-2000) - 2.5 TD 07/94 - 03/00 74/100 2496 4EB, 4EC diesel
Descriere: Kit distributie
Numar dinti:130 / Lungime [mm]:1238 mm / Latime [mm]:28 mm / contine role:1 / dupa 07.97, (AU)
Part Number: 3520
Producator: Ford Motor Company
O curea de distributie, un lant de distributie sau o canelura este o parte a unui motor cu ardere interna care sincronizeaza rotatia arborelui cotit si a arborelui cu came astfel incat supapele motorului sa se deschida si sa se inchida la momentele corespunzatoare in timpul curselor de admisie si evacuare ale fiecarui cilindru. Intr-un motor cu interferente, cureaua de distributie sau lantul sunt, de asemenea, esentiale pentru a impiedica pistonul sa loveasca supapele. O curea de distributie este de obicei o curea dintata - o curea de transmisie cu dinti pe suprafata interioara. Un lant de distributie este un lant cu role.
Multe motoare moderne de productie auto folosesc o curea de distributie pentru a sincroniza rotirea arborelui cotit si a arborelui cu came; unele motoare, in special camele in modele de blocuri, foloseau angrenaje pentru actionarea arborelui cu came, dar acest lucru a fost rar pentru proiectele OHC. Utilizarea unei curele de distributie sau a unui lant in locul transmisiei de transmisie permite proiectantilor de motoare sa plaseze arborele cu came mai departe de arborele cotit, iar in motoarele cu arbori cu came multiple o curea de distributie sau un lant permite, de asemenea, arborii cu came sa fie amplasati unul fata de celalalt. Lanturile de distributie au fost obisnuite pe autovehiculele de productie in anii 1970 si 1980, cand benzile de distributie au devenit o norma, dar lanturile de distributie au cunoscut o reaparitie in ultimii ani. Lanturile de distributie sunt, in general, mai durabile decat curelele de distributie - desi niciuna dintre ele nu este la fel de durabila ca transmisia cu transmisie - cu toate acestea, curelele de distributie sunt mai usoare, mai putin costisitoare si functioneaza mai silentios.
Aplicatii pentru motoare
Inlocuirea curelei de distributie pe o masina
Intr-un motor cu ardere interna, aplicarea unei curele de distributie sau a unui lant conecteaza arborele cotit la arborele cu came, care, la randul lor, controleaza deschiderea si inchiderea supapelor motorului. Un motor in patru timpi necesita ca supapele sa se deschida si sa se inchida la fiecare alta rotatie a arborelui cotit. Cureaua de distributie face acest lucru. Are dinti pentru a roti arborele cu came sincronizat cu arborele cotit si este special conceput pentru un anumit motor. In unele modele de motoare, cureaua de distributie poate fi utilizata si pentru a actiona alte componente ale motorului, cum ar fi pompa de apa si pompa de ulei.
Tipuri
Sistemele cu angrenaje sau lanturi sunt, de asemenea, utilizate pentru a conecta arborele cotit la arborele cu came la momentul corect. Cu toate acestea, angrenajele si arborii constrang amplasarea relativa a arborelui cotit si a arborilor cu came. Chiar si in cazul in care arborele cotit si arborele cu came sunt foarte aproape unul de altul, la fel ca la motoarele cu tija impingatoare, majoritatea proiectantilor de motoare folosesc o transmisie scurta cu lant, mai degraba decat o transmisie directa. Acest lucru se datoreaza faptului ca angrenajele de viteze sufera de inversarea frecventa a cuplului, deoarece profilele camelor se "intorc" inapoi impotriva actionarii de la manivela, ducand la zgomot si uzura excesive. Angrenajele acoperite cu fibra sau nailon, cu mai multa rezistenta, sunt adesea folosite in locul angrenajelor din otel unde se foloseste actionarea directa. Motoarele comerciale si motoarele pentru avioane folosesc doar angrenaje din otel, deoarece un angrenaj acoperit cu fibra sau nailon poate defecta brusc si fara avertisment.
O centura sau un lant permite mult mai multa flexibilitate in locatiile relative ale arborelui cotit si ale arborilor cu came.
In timp ce lanturile si angrenajele pot fi mai durabile, curelele compozite din cauciuc sunt mai silentioase in functionarea lor (in majoritatea motoarelor moderne diferenta de zgomot este neglijabila), sunt mai putin costisitoare si mai eficiente, datorita faptului ca sunt mai usoare, in comparatie cu un sistem de transmisie sau lant . De asemenea, curelele de distributie nu necesita lubrifiere, ceea ce este esential cu un lant de distributie sau unelte. O curea de distributie este o aplicatie specifica a unei curele sincrone utilizate pentru a transmite puterea de rotatie in mod sincron.
Cureaua de distributie sunt de obicei acoperite de capace de distributie din metal sau polimer care necesita inlaturare pentru inspectie sau inlocuire. Producatorii de motoare recomanda inlocuirea la intervale specifice. Producatorul Ford, poate recomanda, de asemenea, inlocuirea altor piese, cum ar fi pompa de apa, atunci cand cureaua de distributie este inlocuita, deoarece costul suplimentar pentru inlocuirea pompei de apa este neglijabil in comparatie cu costul accesarii curelei de distributie. Intr-un motor cu interferente sau unul ale carui supape se extind in calea pistonului, defectarea curelei de distributie (sau a lantului de distributie) are ca rezultat invariabil costuri si, in unele cazuri, daune ireparabile ale motorului, deoarece unele supape vor fi tinute deschise cand nu ar trebui sa fie si astfel vor fi lovite de pistoane.
Indicatorii conform carora este posibil sa fie necesara inlocuirea lantului de distributie includ un zgomot de zgomot din partea din fata a motorului.
Ruperea distributiei la Ford Transit 1994-2000 2.5 TD 100 cp ?!
Cureaua de distributie trebuie inlocuite la distanta si / sau perioadele de timp recomandate de producatorul Ford. Nerespectarea curelei poate duce la defectarea completa sau la defectarea catastrofala a motorului, in special la motoarele cu interferente. Programul de intretinere manual al proprietarului este sursa intervalelor de inlocuire a curelei de distributie, de obicei la fiecare 50.000 pana la 80.000 km . Este obisnuit sa inlocuiti dispozitivul de tensionare a curelei de distributie in acelasi timp cu inlocuirea curelei. La unele motoare in care pompa de lichid de racire este actionata de cureaua de distributie, pompa de lichid de racire este de asemenea inlocuita de obicei.
Modurile obisnuite de defectiune ale curelelor de distributie sunt fie dintii decupati (care lasa o sectiune neteda a curelei unde va aluneca roata dintata), fie delaminarea si desfacerea miezurilor de fibra. Ruperea curelei, din cauza naturii fibrelor cu inalta rezistenta, este mai putin frecventa. Adesea trecute cu vederea, resturile si murdaria care se amesteca cu ulei si grasime se pot uza incet la centura si materialele care avanseaza procesul de uzura, provocand defectarea prematura a benzii. Tensiunea corecta a curelei este esentiala - prea slabita, iar cureua va biciui, prea stransa si va exagera excesiv pe rulmentii rotilor dintate. In ambele cazuri, durata de viata a curelei va fi scurtata drastic. In afara de curea in sine, este de asemenea frecventa o defectiune a dispozitivului de tensionare si / sau a diferitilor lagare de angrenaje si ralanti, determinand deraierea curelei.
Cand se inlocuieste cureaua de distributie auto, trebuie sa se asigure ca miscarile supapei si ale pistonului sunt sincronizate corect. Nerespectarea corecta a sincronizarii poate duce la probleme cu sincronizarea supapelor, iar aceasta, la randul sau, poate provoca coliziuni intre supape si pistoane la motoarele cu interferente. Aceasta nu este o problema unica pentru curelele de distributie, deoarece aceeasi problema exista cu toate celelalte metode de distributie cu came / manivela, cum ar fi rotile dintate sau lanturile.
Constructie si proiectare
O curea de distributie este de obicei din cauciuc cu fibre de inalta rezistenta (de exemplu, fibra de sticla sau Twaron / Kevlar) care ruleaza pe lungimea curelei ca elemente de tensiune. Centura in sine este construita din materiale rezistente, cum ar fi poliuretan turnat, neopren sau uretan sudat, cu diferite pasuri standard, non-standard sau metrice.Distanta dintre centrele a doi dinti adiacenti pe cureaua de distributie este denumita pitch.
Cauciucul se degradeaza cu temperaturi mai ridicate si cu contactul cu uleiul de motor. Astfel, speranta de viata a unei curele de distributie este redusa la motoarele fierbinti sau scurse. Curelele mai noi sau mai scumpe sunt fabricate din materiale rezistente la temperatura, cum ar fi "nitrilul foarte saturat" (HSN). Aceasta inseamna ca trebuie luate masuri de precautie speciale pentru aplicatiile off-road pentru a permite scurgerea apei sau sigilarea de contactul cu centura.
Centurile mai vechi au dinti in forma de trapez care duc la rate mari de uzura a dintilor. Tehnicile de fabricatie mai noi permit dintii curbati, care sunt mai silentiosi si dureaza mai mult.
Curelele de distributie ale pietei de schimb pot fi utilizate pentru a modifica performanta motorului. Curelele de distributie OEM Ford, se pot intinde la turatii mari, intarzind cama si, prin urmare, contactul.
Istorie
Prima curea de distributie cunoscuta a fost folosita in 1945. In anii 1950, Bill Devin a construit un special de curse Panhard cu un motor foarte modificat, folosind cilindri si capete Norton Manx si o curea din cauciuc dintata care actioneaza arborele cu came de pe fiecare cap de cilindru Norton. Specialul Panhard al lui Devin a castigat Campionatul National Sports Car Club of America (SCCA) in 1956.
Glas 1004 din 1962 a fost primul vehicul produs in serie care a folosit un motor de arbore cu came cu curea de distributie. Motorul Fiat cu doua came 124 dezvoltat la inceputul anilor 1960 a fost primul motor de productie in masa care a avut arbori cu came dubli actionati de curea. In 1966, Vauxhall Motors a inceput productia modelului Slant Four cu o singura camera cu patru cilindri care utilizeaza o curea de distributie, o configuratie care a devenit una dintre cele mai comune.
Cureaua de distributie este o componenta interna a motorului care roteste sincronizarea camei si arborelui cotit ale motorului si asigura declansarea fiecarui cilindru la momentul potrivit. Cureaua de distributie se afla sub un capac de distributie si se afla in partea din fata a motorului. Este fabricat in mod obisnuit din cauciuc de inalta calitate, cu cordoane intarite cu nailon in interior pentru a prelungi durata de viata a centurii. Cu toate acestea, este supus unor forte incredibile in interiorul motorului si va trebui inlocuit in cele din urma. Fara o curea de distributie complet functionala, motorul dvs. nu va functiona.
Nu toate motoarele au curea de distributie. Cureaua de distributie se gaseste in mod obisnuit in masinile si SUV-urile cu motoare cu cilindree mai mica. Atunci cand un motor are un foraj si o cursa mai mari, majoritatea producatorilor de automobile utilizeaza un sistem de lant de distributie care inlocuieste cureaua de cauciuc cu un lant metalic. In general, lanturile de distributie dureaza mai mult decat curelele de distributie, unele fiind prevazute sa reziste pe toata durata de viata a masinii. Majoritatea producatorilor de automobile au o recomandare predeterminata cu privire la momentul in care ar trebui sa inlocuiti cureaua de distributie, dar exista cativa indicatori de avertizare ca exista o problema.
Mai jos sunt enumerate cateva simptome frecvente care ar putea indica faptul ca Set curea distributie dupa 07.97 Ford Transit 1994-2000 2.5 TD 100 cp se uzeaza sau s-a rupt - ceea ce va necesita un mecanic care sa inlocuiasca cureaua de distributie si sa inspecteze alte componente interne ale motorului pentru deteriorari.
1. Zgomot care vine de la motor
Cureaua de distributie este atasata printr-o serie de intinzatori si role pe manivela motorului si arborele cu came. Arborele cotit alimenteaza bielele motorului care sunt atasate la pistoane in interiorul camerei de ardere. Arborele cu came actioneaza supapele chiulasei si ansamblul culbutorului, care trimite combustibil in camera de ardere si expulzeaza gazele arse din colectorul de evacuare. Atunci cand cureaua de distributie incepe sa se uzeze, aceasta poate crea un sunet in interiorul motorului. Acest semn de avertizare poate fi, de asemenea, o indicatie a presiunii scazute a uleiului sau a motorului care nu are cantitatea adecvata de lubrifiere. Deoarece cureaua de distributie este atat de critica pentru functionarea vehiculului dvs Ford Transit 1994-2000 2.5 TD 100 cp , daca observati acest semn de avertizare, trebuie sa contactati un mecanic cat mai curand posibil.
2. Motorul nu se mai invarte
Daca cureaua de distributie s-a rupt in interior, motorul nu va putea sa se invarte sau sa se aprinda. Cand rotiti cheia, s-ar putea sa auziti pornirea motorului, dar din moment ce cureaua de distributie actioneaza manivela si arborele cu came, aceasta nu se va invarti. Daca problema se datoreaza ruperii curelei de distributie, aceasta poate duce si la deteriorarea altor compartimente interne ale motorului. In multe cazuri, cureaua de distributie se va rupe in timp ce motorul functioneaza. Unele dintre avariile tipice produse unui vehicul cu o curea de distributie rupta includ deteriorarea pieselor chiulasei (balansierele, tijele de impingere sau supapele), deteriorarea rulmentilor manivelei sau a pompei de ulei din interiorul baii de ulei.
Un mecanic profesionist si experimentat va sti cum sa inspecteze toate aceste componente de sustinere daca trebuie inlocuita cureaua de distributie.
3. Motorul nu este sincronizat
O curea de distributie uzata ar putea afecta si viteza de foc a motorului. Cureaua de distributie este atasata la intinzatorul care actioneaza manivela si arborele cu came, asa cum am indicat mai sus. Cu toate acestea, uneori cureaua va aluneca pe lagarul arborelui cu came si va determina deschiderea sau inchiderea unui cilindru mai devreme decat ar trebui. Acest lucru poate provoca o situatie de ratare si daca nu este inlocuit in curand, poate duce la avarii catastrofale ale motorului.
4. Scurgeri de ulei din fata motorului
De asemenea, este tipic faptul ca motorul va scurge ulei de motor din capacul curelei de distributie. Capacul este asigurat de o serie de piulite si suruburi care se pot desprinde intr-o perioada de timp. O alta problema care va cauza scurgerea uleiului este atunci cand garnitura dintre blocul motorului si capacul de distributie se uzeaza, este fisurata sau a fost instalata necorespunzator si este ciupita. Scurgerea uleiului din capacul curelei de distributie duce in mod obisnuit la supraincalzirea motorului si poate purta prematur cureaua de distributie.
Adesea, este dificil sa descoperiti o problema cu cureaua de distributie pana cand este prea tarziu si nu se rupe. Cu toate acestea, ar trebui sa va adresati producatorului vehiculului pentru a stabili cand este programat intervalul de inlocuire si sa inlocuiti cureaua in perioada respectiva.
Set curea distributie dupa 07.97 Ford Transit 1994-2000 2.5 TD
Set curea distributie dupa 07.97 Ford Transit Mk5 2.5 TD diesel