Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Fiesta (1989-1996) - 1.6 03/89 - 12/92 66/90 1597 L1G1 benzina
Descriere: Set placute frana fata, pentru producator ATE, exclus indicator avertizare,
Aprobare E1 90R 01024/003, Înaltime 46,4 mm, Lungime 151,4 mm, Grosime 18 mm
Part Number: 3303
Producator: Ford Motor Company
O abilitate importanta pentru soferul de Ford Fiesta Mk3 1.6 90 cp L1G1 benzina este capacitatea de a recunoaste cand anumite componente au nevoie de reparatii sau inlocuiri. Acest lucru este valabil mai ales atunci cand vine vorba de frane.
Franele sunt o caracteristica esentiala a sigurantei vehiculului dvs., iar conducerea cu frane deteriorate, uzate sau care prezinta semne de defectiune poate duce la consecinte fatale pentru dvs., pentru pasagerii dvs. si pentru alti utilizatori ai drumului.
Luna aceasta, ne uitam la unele dintre semnele de avertizare recunoscute care vor aparea atunci cand placutele dvs. de frana actuale trebuie sa fie inlocuite.
Masina trage intr-o parte cand franezi
Acest lucru ar putea indica una dintre numeroasele probleme, nu toate legate de frane. Cu toate acestea, este un simptom comun al problemelor de frana si ar trebui sa fie usor de identificat. Daca masina trage intr-o parte cand actionati franele - fara a manipula volanul - acest lucru indica probabil uzura neuniforma a placutelor de frana. Daca masina se deplaseaza intr-o parte cand franele nu sunt cuplate, masina dvs. sufera de o problema diferita. Oricare ar fi cazul, ar trebui sa va inspectati vehiculul de catre un profesionist imediat ce observati ca vehiculul dvs. trage.
Zgomot de scartait
Placutele de frana sunt proiectate pentru a crea un feedback atunci cand au fost uzate intr-o anumita masura, iar un zgomot prelungit este una dintre cele mai distinctive forme. Screamatul va fi puternic si ar trebui sa fie audibil prin ferestre inchise. In majoritatea cazurilor, un zgomot care tipa va indica placutele de frana uzate, dar daca acest lucru se intampla doar rar, zgomotul poate indica doar faptul ca s-a acumulat un strat de rugina peste rotor - de obicei din umezeala atunci cand masina este in gol. Zgomotul va disparea dupa ce rugina s-a epuizat, dar daca continua in mod regulat, ar trebui sa aveti cu siguranta inspectia si inlocuirea placilor de frana.
Placutele de frana sunt vizibil subtiri
De asemenea, puteti identifica placutele de frana uzate pur si simplu privindu-le prin spite. Placuta de frana va fi atasata la rotor si nu ar trebui sa fie mai subtire de ¼ inch. Daca tamponul este vizibil mai subtire decat acesta, ar trebui sa va inlocuiti imediat tampoanele. Ca si in cazul oricarei probleme cu placutele de frana, continuarea conducerii pe franele uzate sau deteriorate este incredibil de periculoasa si va deveni mai importanta doar cu trecerea timpului.
Cantitati excesive de praf de frana
Praful de frana este un produs secundar normal al placutelor si rotorilor dvs.; un reziduu negru care apare pe masura ce mecanismele se uzeaza treptat. Daca incepeti sa observati ca se formeaza praf excesiv de frana pe roti, este probabil un semn ca placutele dvs. se poarta rapid. Este inteligent sa va inspectati tampoanele odata ce ati observat acest lucru inainte de a fi purtate in continuare, ceea ce va duce la probleme mai periculoase in viitor.
Zgomot de macinare
Dupa cum am spus, continuarea conducerii cu placute de frana uzate este periculoasa si nu trebuie sa lasati niciodata placutele sa ajunga in punctul in care puteti auzi un zgomot aspru, metalic de macinare. Zgomotul de macinare este sunetul metalului pe metal si indica placutele de frana care au fost complet uzate. Nu veti avea nevoie doar de Set placute frana fata Ford Fiesta 1989-1996 1.6 90 cp , dar va trebui, de asemenea, sa vi se verifice discurile pentru a nu fi deteriorate, cu rotoarele de schimb potential necesare. Conducerea in aceasta stare este extrem de periculoasa; franarea va fi in mod natural mult mai putin eficienta si ar putea esua complet, ceea ce inseamna ca prezenta dvs. pe drum este un pericol pentru toti ceilalti utilizatori ai drumului. Verificarea regulata a starii placutelor de frana ar trebui sa le impiedice sa ajunga la aceasta stare, dar daca o fac, cereti unui mecanic calificat sa va inspecteze imediat vehiculul.
Franele dvs. sunt unul dintre cele mai esentiale sisteme din masina dvs.! Prin urmare, nu este de mirare ca avem multe intrebari legate de frane si placute de frana. Avem adesea intrebarea populara: cat dureaza placutele de frana? Placutele de frana dureaza in general aproximativ 45.000 de km, in timp ce discurile pot dura pana de trei ori mai mult.
Pentru a va raspunde la toate intrebarile legate de frana,
PieseFord.ro descompune durata de viata estimata pentru toate componentele franei chiar aici, in acest ghid convenabil. Cititi mai departe pentru a afla mai multe si contactati-ne pentru orice intrebari!
Cat de des se schimba placutele de frana ?
Placutele de frana sunt responsabile pentru oprirea masinii atunci cand apasati pe pedala de frana. Materialul favorabil frictiunii de pe placuta de frana se freaca de rotor, incetinind rotorul, iar apoi rotile ca urmare. Cu timpul, insa, acel material se va uza, lasand doar suportul metalic ramas.
Placutele de frana pot dura in medie aproximativ 45.000 de km, dar autonomia este destul de extinsa: in mod obisnuit, poate fi intre 20.000 si 65.000 de km. Multi factori afecteaza durata de viata a placutelor de frana, de la obiceiurile de conducere la tipul de placute de frana pe care le utilizati. Conduceti mai incet, de exemplu, si veti prelungi durata de viata a placutelor de frana.
Care este durata medie de viata a unui disc de frana?
Rotoarele sunt discurile metalice direct responsabile de oprirea rotilor. Le veti gasi durabile si de lunga durata si, de obicei, vor supravietui placutelor de frana. Acestea pot dura de trei ori mai mult decat placutele de frana si, de obicei, va puteti astepta sa le inlocuiti de una sau doua ori pe durata de viata a unei masini moderne.
Ce cauzeaza necesitatea inlocuirii rotoarelor? De-a lungul timpului, caldura generata de placutele si discurile care vin in contact pot face ca rotoarele sa se deformeze, ovalizere sau sa glazure, facandu-le mai putin eficiente. Un tehnician certificat poate fi capabil sa refaceti rotoarele dvs. mai degraba decat sa le inlocuiti complet, extinzandu-le viata si mai mult.
Semne de avertizare ca aveti nevoie de placute de frana si discuri noi la Ford Fiesta Mk3 1.6 90 cp L1G1 benzina
Masina dvs Ford Fiesta Mk3 1.6 90 cp L1G1 benzina va va avertiza in moduri evidente atunci cand este timpul sa inlocuiti placutele de frana si / sau discurile. Daca observati oricare dintre urmatoarele semne, aduceti masina la un tehnician autorizat cat mai curand posibil pentru a fi diagnosticata problema:
Scartait la franare
Acesta este un semn obisnuit ca ai nevoie de placute de frana noi. Multi producatori pun un arc din otel langa baza tampoanelor, provocand scartaitul si va avertizeaza atunci cand tampoanele sunt prea uzate.7
Vibratie sau clatinare:
Daca observati aceste senzatii cand apasati pe pedala de frana, discurile. pot fi ovalizate sau deformate.
Folosirea eficienta a sistemului de franare al masinii este mult mai mult decat simpla calcare pe pedala atunci cand un caine se arunca in fata ta. Sistemele de franare ale masinilor, camioanelor si SUV sunt alcatuite dintr-o serie de piese care traduc actiunile soferului in forta fizica care opreste masina. Una dintre aceste piese de frana este placutele de frana ale vehiculului dumneavoastra.
Placutele de frana sunt o componenta cheie a franei, deoarece sunt componenta care contacteaza si aplica presiune si frecare pe discurile de frana ale vehiculului - acele discuri plate si stralucitoare pe care uneori le puteti vedea chiar in spatele rotilor unor vehicule. Presiunea si frictiunea aplicate rotorului de frana sunt cele care incetinesc si opresc roata. Odata ce rotile se opresc din rotatie, si vehiculul se opreste din miscare. Desi rolul placutelor de frana ca piese de franare este destul de simplu, placutele de frana in sine nu sunt altceva decat.
Placutele de frana erau fabricate anterior folosind in principal azbest ca material de frecare. Acest lucru se datoreaza faptului ca placutele de frana sunt expuse multa frecare, ceea ce genereaza multa caldura. Azbestul este un bun material pentru absorbtia si disiparea caldurii. Deci care a fost problema? Cand azbestul se descompune, creeaza praf periculos pentru respiratie - iar placutele de frana pot crea mult praf de frana atunci cand incetinesc si opresc vehiculele pe drumuri. Acum, unele placute de frana si alte piese de frana sunt fabricate din materiale organice mai sigure.
Placutele de frana organice, uneori numite placute de frana organice non-azbest, sunt fabricate din materiale naturale placute din sticla si cauciuc, precum si din rasini care pot rezista la caldura ridicata. De fapt, caldura ridicata ajuta la legarea materialelor placutelor de frana. Kevlarul este, de asemenea, o componenta importanta in multe placute de frana organice. Un avantaj al placutelor de frana organice, inclusiv placutele de frana din Kevlar, este ca sunt fabricate din materiale care nu polueaza pe masura ce se poarta si sunt si mai usor de eliminat. De asemenea, sunt mai moi decat placutele de frana din alte materiale, ceea ce inseamna ca sunt adesea mai silentioase. Dezavantajul placutelor de frana organice este ca, deoarece sunt mai moi, de obicei se poarta mai repede. Pe masura ce se poarta, creeaza si mai mult praf decat alte tipuri de placute de frana.
Placutele de frana standard Motorcraft sunt inlocuitoare OE de calitate premium pentru a va restabili eficienta franarii. Fabricate cu formule de frecare specifice platformei vehiculului, placutele de frana Motorcraft sunt reglate pentru fiecare aplicatie a vehiculului pentru a asigura cea mai inalta performanta de franare posibila, precum si durabilitatea. Aceste placute premium standard sunt ideale pentru vehiculele conduse in conditii normale de zi cu zi. Pentru o potrivire perfecta, functionalitate si fiabilitate, inlocuiti placutele uzate cu un set conceput special pentru placutele de frana premium standard Ford - Motorcraft.
Daca ati condus Fordul dvs. de ceva timp, s-ar putea sa va intrebati cand va trebui sa inlocuiti placutele de frana. Uzura placutelor de frana Ford depinde in principal de kilometraj si de propriile obiceiuri personale de conducere. De exemplu, aratati cat de des isi folosesc franele soferii de oras decat cei care parcurg distante mari pe autostrazi fara sa incetineasca o singura data
Cum sa prelungiti viata Set placute frana fata Ford Fiesta Mk3 1.6 90 cp
Doriti sa va faceti placutele de frana sa dureze cat mai mult posibil? Aceste sfaturi va vor permite sa fiti mai bland pe frane, oferindu-va tampoanelor o viata mai lunga. In acest fel, Ford-ul tau te poate conduce in tarii pentru anii urmatori.
- Vino la o oprire usoara si lenta de la viteze mai mari. Oprirea brusca va pune uzura inutila a placutelor de frana.
- Lasati o distanta generoasa de urmarire intre alte vehicule, astfel incat sa nu trebuiasca sa va pasiti franele atunci cand acestea se opresc brusc. Daca va oferiti mai mult spatiu, veti putea urma primul nostru sfat de incetinire treptata de la mai departe.
- Mentineti greutatea mica a incarcaturii. Nu cautati obiecte grele mai mult decat este necesar, deoarece greutatea suplimentara din masina va pune mai multa presiune pe frane.
- Nu folositi piciorul stang pe pedala de frana. Cei care conduc cu doua picioare sunt probabil sa franeze mult mai des, punand uzura inutila pe placutele de frana.
Placute frana originale Ford sunt compuse dintr-un material relativ moale, dar dur si rezistent la caldura, cu un coeficient ridicat de frecare dinamica (si, in mod ideal, un coeficient identic de frecare static) montat de obicei pe un suport metalic solid folosind adezivi sau nituri la temperatura inalta. Ansamblul complet (inclusiv captuseala si spatele) este apoi adesea numit placuta de frana sau sabot de frana. Coeficientul de frecare dinamic "μ" pentru majoritatea placutelor de frana standard este de obicei in intervalul de la 0,35 la 0,42. Aceasta inseamna ca o forta de 1000 Newtoni pe placa va da o forta de franare rezultata aproape de 400 Newtoni. Exista unele placute de curse care au un μ foarte ridicat de la 0,55 la 0,62 cu un comportament excelent la temperaturi ridicate. Aceste placute au un continut ridicat de fier si, de obicei, depasesc orice alt tampon utilizat cu discurile de fier. Din pacate, nimic nu vine gratuit, iar aceste placute cu μ ridicate se uzeaza rapid si, de asemenea, uzeaza discurile cu o viteza destul de rapida. Cu toate acestea, acestea reprezinta o alternativa foarte rentabila la materiale mai exotice / mai scumpe.
In general, placutele de frana Ford OEM au un coeficient de frecare de 0,3 ± 0,4, iar placutele de frana de performanta au un coeficient de frecare de 0,4 ± 0,5. Cu cat coeficientul de frecare este mai mare, cu atat este necesara o presiune mai mica a fluidului (impingerea mai usoara a pedalei de frana) pentru a crea o forta de franare ridicata. Daca coeficientul de frecare este prea mare, exista prea multa frecare si ingreuneaza franarea. Cel mai important factor pentru coeficientul de frecare este ca placutele de frana sa atinga nivelul maxim de frecare imediat dupa calcarea pedalei de frana. Daca puterea initiala de franare este slaba, este denumita in mod obisnuit placute de frana care nu functioneaza bine (avand muscatura initiala proasta).
Al doilea factor important este stabilitatea coeficientului de frecare la diferite temperaturi. Este frecvent ca coeficientul de frecare sa fie mai mic la temperaturi scazute si extrem de ridicate. Aceasta este o problema, deoarece nu va fi suficienta putere de franare pentru utilizare pe strada daca temperatura este prea scazuta. O alta problema este scaderea coeficientului de frecare la temperaturi extrem de ridicate. Utilizatorii care circula pe circuite de curse au nevoie de o putere de franare stabila chiar si in aceste conditii. O placa de frana de curse de calitate va avea performante stabile de la inceput pana la sfarsit.
Al treilea factor important este stabilitatea coeficientului de frecare la diferite viteze ale vehiculului. Placutele de frana vor fi periculoase daca s-a obtinut un coeficient de frecare stabil in timpul franarii la 60 km / h, dar instabil la 180 km / h, vanzarea produsului nu ar fi posibila. Este provocarea continua a fiecarui producator de frane sa faca amestecul de materiale pentru a face cea mai buna placuta de frana.
Piese de calitate pentru sistemele de franare Ford
- Linia de produse simplificata face comenzi rapide si simple
- Performanta excelenta de franare
- Materialele de frecare indeplinesc cerintele Ford Engineering pentru durata de viata, zgomot si praf
- Marginile de frecare tesite ajuta la eliminarea vibratiilor pentru opriri netede
- Sloturile taiate in placute ajuta la disiparea caldurii pentru o durata lunga de viata si reducerea estomparii
- Izolatorii de amortizare a zgomotului, butoanele si dispozitivele de fixare sunt incluse pentru a inlocui piesele uzate care pot contribui la scartaitul franei
- Toate placutele si sabotii Motorcraft® indeplinesc standardele dure Ford Engineering
- Continutul de frecare este testat pentru a asigura performante maxime
- Durabilitate testata pentru a evalua performanta la frecare pentru uzura, zgomot, praf si vibratii
- Constient de mediu
- Toate ambalajele noi ale setului de placi de frana includ ilustratia Environmental Leaf
- Dintr-o privire, va identifica standardele de mediu pe care le indeplineste kitul de frana
Cand inlocuiti Set placute frana fata Ford Fiesta Mk3 1.6 90 cp , este esential sa cautati auto piese online de inalta calitate. Ford ofera o gama completa de Set placute frana fata Ford Fiesta 1989-1996 1.6 90 cp usor de instalat, de calitate premium, de lunga durata, care sunt proiectate, fabricate testate si validate la standardele OEM pentru performanta si durabilitate maxima
Set placute frana fata Ford Fiesta 1989-1996 1.6
Set placute frana fata Ford Fiesta Mk3 1.6 benzina