Volant cu masa dubla - pierderea existentei fiecaruia atunci cand esueaza, dar singurul lucru care va mentine naveta oarecum placuta atunci cand functioneaza conform intentiei. Aceste dispozitive mecanice se gaseau doar in masinile cu motoare cu cilindree mai mare, dar in zilele noastre sunt peste tot.
Astazi vom invata ce face aceasta componenta, cum sa recunoastem un DMF esuat si ce puteti face ca driver pentru a evita orice probleme in viitor.
Daca scoatem masinile electrice din ecuatie, aproape orice vehicul cu motor de acolo necesita un motor pentru a crea putere si o transmisie pentru a livra puterea respectiva pe roti.
In cautarea noastra nesfarsita pentru o eficienta imbunatatita, am inceput sa cream motoare mai mici, dar mai puternice, care ofera un cuplu ridicat de cuplu. Acest lucru este valabil mai ales pentru motoarele diesel moderne, care sunt extrem de populare in locuri precum Europa.
Exprimand mai multa putere dintr-un motor mic, inginerii din intreaga industrie s-au confruntat cu o problema destul de grava - aceste motoare noi creeaza mult prea multe vibratii si armonici pentru a fi manipulate de transmisie.
Motoarele cu ardere interna gasite astazi in masini folosesc patru curse pentru a crea energie. Aveti admisie, compresie, combustie si evacuare. Asta inseamna ca obtineti o cursa de putere pentru fiecare 180 de grade de rotatie a arborelui cotit. Daca ar fi sa graficizam acest lucru, am vedea o unda de putere de inalta frecventa in care armonicile ating varful la fiecare cursa de putere doar pentru a se disipa intre doua cicluri de curse de putere.
Cu alte cuvinte, puterea creata de motor nu este lina. Aceste vibratii sunt transferate catre intregul tren de actionare, care de multe ori nu este construit pentru a rezista unor astfel de forte pe o perioada prelungita, in special cu cifre de cuplu ridicate. O modalitate de a elimina sau cel putin minimiza aceste armonici este utilizarea Volanta masa dubla Ford Kuga Mk1 2.5 4x4 200 cp HYDB benzina .
Pentru a fi sincer, volanta nu ar trebui sa fie cu adevarat atat de „uleioasa” in rolul sau de a asigura un transfer lin de putere de la motorul masinii la trenul sau de rulare. Cu toate acestea, este probabil sa fie destul de murdar si, ca atare, nu este o componenta cu care majoritatea dintre noi vor avea vreodata vreun contact direct. De aceea ne ducem masinile la garaj, pentru a descoperi „vestile proaste”.
Se recomanda ca, atunci cand un ambreiaj sa fie inlocuit, ca urmare a uzurii normale, volantul sa fie inspectat cu atentie. Mecanicul va cauta santuri de uzura vizibile (de obicei ca urmare a expunerii niturilor placilor ambreiajului uzate), poate chiar a vitrarii suprafetei sale sau a „fisurilor” care pot aparea oriunde pe suprafata sa. In cazul in care zonele cu probleme vor fi dezvaluite, sugestia va fi intotdeauna sa inlocuiti sau sa reparati volanta.
Cu toate acestea, ne dorind sa complice problemele, exista doua tipuri de volant. Una este solida, cealalta este cu masa duala. In timp ce o volanta solida poate fi indepartata si reafacuta la autocentrele dlui Clutch printr-un proces de degajare, care poate economisi o multime de bani proprietarului masinii, caracteristicile de uzura pe un tip cu masa dubla, care tinde sa fie montate pe vehicule mai moderne, imprumuta ei insisi mai ideal fata de buna practica de inlocuire.
Exista indicii cu privire la cat de uzata ar putea fi Volanta masa dubla Ford Kuga 2008-2012 2.5 4x4 200 cp - zgomotele neregulate si vibratii !
Provin de undeva aproape din fata al masinii sunt un indicator ca nu totul este bine. Cu toate acestea, s-ar putea sa intampinati dificultati in efectuarea unor schimbari manuale rapide ale treptelor. Ar putea aparea unele alunecari usoare si variabile ale ambreiajului, la fel ca si unele vibratii nejustificate, resimtite atat prin pedale, cat si prin volan, dintre care niciuna nu este deosebit de dorita si va avea nevoie de atentie.
Cu un ochi mereu prezent catre economisirea banilor clientilor, un mecanic Mr. Clutch, in calitate de exponent calificat al activitatii de instalare a ambreiajului, va putea oferi indrumari adecvate, odata ce cutia de viteze a fost scoasa din motor si a fost efectuata o inspectie amanuntita. executat. Daca aveti noroc si volanta nu a fost deteriorata de o placa de ambreiaj uzata, inlocuirea acesteia nu va fi considerata necesara.
Totusi, din ce in ce mai mult, proprietarii de masini echipate cu volante cu dubla masa trebuie sa plateasca factura pentru inlocuire, in plus fata de costul unei noi placi de ambreiaj si a pieselor sale auxiliare.
Cum functioneaza volantele cu masa dubla?
In virtutea designului lor, volantele cu masa dubla elimina ambele probleme mentionate mai sus si iata de ce. Deoarece masa primara este atasata direct la arborele cotit, aceasta urmeaza viteza unghiulara neuniforma a arborelui cotit. Cu toate acestea, deoarece masa secundara nu este fixata pe masa primara, arcurile amortizoare dintre cele doua mase absorb rotatia inegala a arborelui cotit, inainte de a transfera energia de rotatie a arborelui cotit in masa secundara, care, la randul sau, transfera rotatia arborelui cotit la cutia de viteze prin placa antrenata de ambreiaj.
Cat de bine umezesc arcurile amortizoare la rotatia inegala a arborelui cotit depind de proiectarea si dispunerea arcurilor amortizoare, de starea mecanica a motorului, indiferent daca exista sau nu focuri de incendiu prezente pe motor, dar cel mai important, de starea mecanica a volanta cu masa dubla in sine. Cu toate acestea, presupunand ca motorul este in stare perfecta de functionare si ca volanta cu dubla masa nu este deteriorata in niciun fel, majoritatea proiectelor de volant cu dubla masa elimina practic vibratiile induse de arborele cotit, care este o cauza majora a deteriorarii si / sau defectiunii manuale a cutiei de viteze.
Trebuie remarcat faptul ca placile actionate de ambreiaj, care sunt proiectate pentru a fi utilizate cu volante cu dubla masa, nu au butucuri cu arc, precum cele gasite pe placile de ambreiaj conventionale, deoarece arcurile amortizoare din volant indeplinesc functia ca butucii cu arc cu placi de ambreiaj conventionale. a executa. Prin urmare, cele doua tipuri de placi de ambreiaj NU sunt interschimbabile.
Avantajele Volanta masa dubla Ford Kuga Mk1 2.5 4x4 200 cp HYDB benzina
Volanta cu masa dubla au fost introduse in primul rand pentru a reduce vibratiile motorului, care deterioreaza cutiile de viteze manuale in diferite moduri, gradul de deteriorare fiind in mare parte proportional cu amplitudinea vibratiilor. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca nu toate aplicatiile sunt sau au fost susceptibile la deteriorarea cutiei de viteze cauzate de vibratiile motorului, ceea ce inseamna ca fiecare caz de defectiune a cutiei de viteze, cum ar fi rulmentii arborelui de intrare uzat, deteriorat sau rupt, trebuie investigat pe baza alte dovezi, cum ar fi kilometrajul, utilizarea vehiculului, stilul de conducere si istoricul de service al vehiculului.
Cu toate acestea, alte beneficii ale volanelor cu masa dubla includ o functionare mai usoara a ambreiajului, schimbari de viteze imbunatatite, o reducere generala a vibratiilor in intregul vehicul si, in anumite aplicatii, chiar si o crestere marginala a consumului de combustibil.