Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!

Istoria marcii FORD

Ford este a doua cea mai mare companie controlata de familie din lume, intrucat familia Ford a controlat compania inca de la fondarea ei in urma cu 110 ani. De asemenea, au fabricat singura masina Jim Morrison detinuta vreodata (un Shelby GT 500 din 1967). Dar cum a supravietuit Ford doua razboaie mondiale si Marea Depresiune? Aruncam o privire asupra istoriei bogate a unuia dintre cei mai cunoscuti producatori de masini din lume
 

Cand a fost fondata Ford?

Henry Ford si-a construit prima masina in 1896, pe care a numit-o cvadriciclu. Prima sa aventura in productia de automobile a fost Detroit Automobile Company care a fost fondata in 1899. Cu toate acestea, compania a fondat si a fost reorganizata ca Henry Ford Company in 1901. In 1902 Henry Ford a renuntat la sponsorii sai financiari si a parasit compania. Cu drepturile la numele sau si doar 900 USD. Ceea ce in 1902 a fost probabil destul de multi bani.

Istoric timpuriu: Model T si linie de asamblare

Henry Ford si-a construit prima masina experimentala intr-un atelier din spatele casei sale din Detroit in 1896. Dupa formarea Ford Motor Company, prima masina Ford a fost asamblata la uzina Mack Avenue in iulie 1903.Cinci ani mai tarziu, in 1908, foarte Modelul T de succes a fost introdus. Cererea pentru aceasta masina a fost atat de mare incat Ford a dezvoltat noi metode de productie in masa pentru a o produce in cantitati suficiente. In 1911 a infintat prima fabrica de asamblare a filialelor din SUA (in Kansas City, Missouri)
si a deschis prima fabrica de productie de peste mari a companiei (la Manchester, Anglia); in 1913, el a introdus prima linie de asamblare a automobilelor din lume; iar in 1914, pentru a imbunatati si mai mult productivitatea muncii, a introdus salariul zilnic de 5 dolari pentru o zi de opt ore (inlocuind 2,34 dolari pentru o zi de noua ore).

Modelul Ford A a fost produs in 1903, iar pentru o vreme, autoturismele Ford au fost numite pur si simplu cronologic.Ford Model K a fost primul model cu sase cilindri al companiei si a fost cunoscut drept „gentleman’s roadster” Modelul K a fost vandut pentru 2800 $, comparativ cu Enger 40 la 2000 $, Oldsmobile Runabout se vindea cu 650 $. In 1908 a fost introdus modelul T. in aceasta perioada, doar cateva masini pe zi erau produse la o fabrica inchiriata din Detroit. In primul an al Modelului T au fost produse peste 10.000 de model T. Deoarece cererea pentru modelul T a devenit atat de mare, compania a mutat productia la o uzina mult mai mare in 1910. Pana in 1913, Ford a dezvoltat tehnicile de baza ale unei linii de asamblare si a scazut productia de la 12 ore la doar 2 ore si 40 minute, scazand si mai mult la 1 ora si 33 de minute. Dupa un an de succes pentru cresterea vanzarilor prin promiterea impartirii profitului daca vanzarile ar atinge 300.000 intre august 1914 si august 1915, vanzarile au crescut la 501.462 in 1915. Pana in 1920, productia va depasi un milion pe an.

Cand a inceput Ford sa produca masini peste mari?

Ford nu a ramas o companie interna mult timp, iar in 1904 au obtinut statutul international odata cu fondarea Ford Canada. Cu toate acestea, in 1911 compania a inceput cu adevarat sa se extinda la nivel mondial. Au deschis fabrici in Irlanda, Anglia si Franta in 1917. Au urmat curand Danemarca, Germania, Austria si Argentina. Fabricile au fost deschise si in Japonia, Africa de Sud si Australia pana in 1925. Pana in 1920, Ford producea 50% din masinile din SUA si 40% din toate cele britanice.De fapt, jumatate din toate masinile din Statele Unite erau modelul Ts. Prima sucursala internastionala de vanzari a companiei s-a deschis la Paris in 1908.La mijlocul anului 1914, existau peste 500.000 de modele Ts pe drumurile lumii; pana in 1923, compania producea mai mult de jumatate din automobilele din America. La sfarsitul anilor 1920, Ford avea peste 20 de instalatii de asamblare peste mari in Europa, America Latina, Canada, Asia, Africa de Sud si Australia. Fordul devenise cea mai cunoscuta marca auto din lume. In 1927 au fost produse ultimul Model T si primul nou Model A,urmate in 1932 de primul Ford V-8. In 1922, Ford a achizitionat compania Lincoln Motor Company (fondata in 1917), care va produce Lincolns si Continentals de lux Ford.In 1938, Ford a introdus primul Mercury, o masina in gama medie.

Ce s-a intamplat cu Ford in Primul Razboi Mondial?

Primul Razboi Mondial a afectat multi producatori de masini, iar Ford nu a fost diferit. Interesant este ca, in 1915, Henry Ford a mers intr-o misiune de pace in Europa, impreuna cu alti pacifisti, pentru a incerca sa opreasca Primul Razboi Mondial. Aceasta a dus ulterior la Henry Ford insusi sa devina destul de popular. Oricum, desi Henry Ford a fost un pacifist, el a sussinut in cele din urma efortul de razboi, iar modelul T a devenit baza pentru vehicule militare aliate, cum ar fi tancul Ford 3-Ton M1918 si ambulanta din 1916.

Cand a fost Dodge vs Ford Motor Company
Pana in 1916, Ford avea un excedent de capital de 60 de milioane de dolari, dar Henry Ford a declarat ca va pune capat dividendelor speciale pentru actionari in favoarea investitiilor in noi fabrici. Acest lucru a fost astfel incat Ford ar putea creste productia si personalul, dar reduce preturile.

Cu toate acestea, Dodge Brothers (cei mai mari actionari non-familiali) s-au opus in acest sens si l-au dus pe Ford in instatsa in 1917.
Judecatorul a decis in favoarea lor si Ford a trebuit sa plateasca un dividend special de 19 milioane de dolari. Cazul a fost confirmat
si dupa un apel la Curtea Suprema din Michigan din 1919. Ca raspuns la cazul Dodge vs. Ford Motor Company, Henry Ford a fost hotarat sa cumpere actionarii ramasi. Pentru aceasta, el a ameninsat ca va parasi si a infiinsat o companie rivala si s-a oferit sa cumpere actionari minoritari. Aceasta a functionat si a obsinut controlul complet al companiei in 1919, la costul de 125 de milioane de dolari.

Reorganizare si extindere

Inca din 1906, Henry Ford a achizisionat 58,5 la suta din stocul companiei; si, cand ceilalti actionari s-au impiedicat de ideea construirii uriasului (si scumpului) fabrici River Rouge din Dearborn, le-a cumparat; Edsel Ford (1893–1943) a devenit presedinte (1919).

Marea Depresiune

Desigur, nu a trecut mult timp pana la prabusirea Wall Street si a inceput Marea Depresiune. Ca aproape toate afacerile din acest moment,
Ford a trebuit sa concedieze muncitori si sa reduca productia. Henry Ford a ajutat un numar mic de familii cu credite si teren pentru a munci,
Ca raspuns la acest lucru, a avut loc marsul foamei Ford. La 7 martie 1932, aproximativ 3.000-5.000 de lucratori someri au pornit la uzina
Ford Rouge pentru a depune o petitie care cere mai mult sprijin. Din pacate, protestul s-a transformat urat, iar politia a folosit gaze
lacrimogene si au fost pulverizate cu apa inghetata. Acesta a escaladat si mai mult, iar politia si paznicii de securitate ai uzinei au sfarsit sa traga impotriva protestatarilor neinarmati. Drept urmare, patru barbati au fost ucisi, un al cincilea a murit in spital si pana la saizeci alti au fost raniti grav.

Ce s-a intamplat cu Ford in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial?

Inisial, Henry Ford a fost impotriva celui de-al Doilea Razboi Mondial. La urma urmei, a avut o filiala in Germania. Interesant este ca, in 1936, un executiv Ford care a vizitat Germania a fost anunsat de un oficial nazist ca administratorul fabricii din fabrica lor din Köln era evreu (avea un bunic care era evreu). Legatura dintre Germania si SUA a Ford a cerut sa fie concediat ... si el a fost. Ford a pastrat o relasie stransa cu Germania inainte de razboi, pana in punctul in care i-a fost acordata medalia de Mare Cruce a Vulturului German din regim. Antisemitismul sau a atras atensia multora, determinandu-i sa creada ca simpatiza cu regimul nazist. Cand multe fabrici straine au fost preluate de guvernul nazist, Ford a pastrat 52% din proprietatea sa, desi nu avea niciun control sau castig financiar. Fabricile Ford din Germania au contribuit enorm la construirea Forselor armate germane. Ford a negociat un acord care insemna ca Germania ar putea primi resurse, in special cauciuc. De asemenea, in aceasta perioada Ford a ezitat sa ajute la efortul de razboi si a vetat personal planurile de a construi motoare de avion pentru forsele aliate cand Fransa a cazut.

Ce s-a intamplat cu Ford dupa cel de-al doilea razboi mondial?

Henry Ford a murit la 7 aprilie 1947 si se estimeaza ca sapte milioane de oameni i-au jelit moartea. Henric al II-lea a preluat functia de presedinte si director general. In 1955, Ford a introdus linia Thunderbird si Edsel in 1958. Cu toate acestea, linia Edsel a fost anulata mai putin de doi ani mai tarziu. Cu toate acestea, a revenit cu Falconul si Mustangul in 1964. Fordul Marii Britanii a lansat si prima generatie de Cortina in 1962. Deci, nu a fost totul rau. La moartea lui Edsel in 1943, Henry Ford a revenit la presedintie, dar in 1945 l-a predat nepotului sau, Henry Ford II, care a reorganizat sistemul incurcat de management financiar al companiei si a revigorat cultura corporativa prin angajarea unor manageri talentati. Introducerea esuata a Edsel (anii model 1958–1960) a avut loc pe fondul acestor succese. Henry Ford II a continuat sa ghideze compania ca director executiv (1945–1970) si presedinte al consiliului de administratie (1960–1980). In 1965, vanzarile Ford SUA au depasit 2 milioane de unitati. Tot in acest an, Ford of Germany si Ford of Britain au lansat prima generatie Ford Transit. In 1970, Ford a introdus Maverick si a treia generatie a Cortinei a fost lansata in Europa. In 1974, Ford a debutat pe Mustang II, o masina mai mica si mai economica.

Cand a fost lansat Ford Fiesta?

Ford Fiesta a fost lansat in 1976 de Ford of Europe. A fost importat din Europa pe piata americana in 1978 si a fost lansat pe segmentul economiei. Cu toate acestea, a fost intrerupta in 1981. in 1979, Ford a achizitionat o participatie de 25% la Mazda, iar in 1981, a treia generasie Escort a castigat pentru prima data masina europeana a anului. In anul urmator, Cortina a fost inlocuita cu Sierra dupa 20 de ani. Ford si-a marit participarea in Mazda dupa ce a avut probleme in 1996.

Cand a achizitionat Ford Aston Martin?

Ford a achizitionat Aston Martin Lagonda si Hertz Rent-a-Car in 1987, acelasi an a murit Henry Ford II. in 1989, Ford a cumparat si Jaguar. Tot in 1989, a treia generatie Fiesta a devenit cea mai rapida vanzare pana in prezent, vanzand 1 milion de unitati in mai putin de doi ani.

In anii ’50 -’60, Ford Motor Company a inceput diversificarea limitata, dar pana in anii ’90 a concentrat atentia asupra preocuparilor
sale auto si a serviciilor financiare. In 1989–90 Ford a achizitionat Jaguar, un producator britanic de masini de lux. Aston Martin a devenit o filiala detinuta integral in 1993. Achitisiile ulterioare au inclus compania de inchirieri auto Hertz Corporation in 1994, divizia auto Volvo in 1999 si marca Land Rover de vehicule utilitare sport in 2000. Ford a achizitionat, de asemenea, o parte semnificativa din Mazda Motor Corporation. Cu toate acestea, in timp ce Ford s-a luptat la inceputul secolului 21, a inceput sa vanda o serie de marci. in 2007 compania a vandut Aston Martin, iar in anul urmator a vandut Jaguar si Land Rover catre Tata Motors Ltd. din India

Cand a fost lansat Ford Mondeo?

Prima generatie Ford Mondeo a fost lansata in 1992 si a fost primul produs al platformei globale CDW27. S-a lansat in Europa in 1993 si
a anuntat, de asemenea, instrumentele derivate americane, Ford Contour si Mercury Mistique.

Cand a fost lansat Ford Focus?

Ford Focus a inlocuit Escort in 1998 si a devenit una dintre cele mai vandute masini din segment si lansata in Statele Unite pentru anul model 2000. in 1999, Ford a achizitionat divizia auto Volvo de la Volvo si ulterior a vandut-o Geely Automobile in 2010. A achizitionat Land Rover in 2000 de la BMW, In acelasi an Ford Escort a fost intrerupta in Europa.

Ford si secolul XXI
Pentru a marca aniversarea a 100 de ani, Ford GT este lansat impreuna cu editiile centenare ale unor vehicule Ford. Ford Escape a fost lansat in 2004 si a fost primul SUV hibrid benzina-electric. In anul urmator, in 2005, Mustang a fost reproiectat pentru a arata o reminiscenta a modelelor din anii 60. In 2007, Ford a vandut Aston Martin si anunta planurile de a vinde Jaguar si Land Rover si le-a vandut Tata Motors in 2008. In 2007, Ford a raportat pierderi de 12,7 miliarde USD pentru 2006. In 2014, Ford Mustang a sarbatorit 50 de ani de productie odata cu lansarea celei de-a sasea generatii.

Ford in secolul XXI

in decembrie 2008 Presedintele George W. Bush a anuntat un plan de salvare financiara de urgenta pentru a ajuta producatorii auto
 „Big Three” - Chrysler LLC, General Motors Corporation si Ford - pentru a preveni prabusirea industriei auto care se lupta din tara.
Planul a pus la dispozitie imediat 13,4 miliarde de dolari in imprumuturi guvernamentale din Programul de ajutorare a activelor cu probleme (TARP), un fond de 700 de miliarde de dolari aprobat de Congres pentru a ajuta industria financiara in urma crizei ipotecare. Imprumuturile ar permite companiilor auto sa continue sa functioneze pana in martie 2009, cand li se cerea sa demonstreze „viabilitatea financiara” sau sa returneze banii. O prevedere suplimentara a impus companiilor sa se supuna restructurarii. Banii au fost initial pusi la dispozitia General Motors si Chrysler; Ford presupunea ca avea fonduri adecvate pentru a continua operatiunile si, prin urmare, nu a necesitat imediat ajutor de stat.

Capabil de a evita falimentul - pentru care General Motors si Chrysler au depus - Ford a inregistrat vanzari si cota de piata crescute in 2009.
Cresterea sa datorat partial planului „cash-for-clunkers” al guvernului federal, care a oferit consumatorilor pana la 4.500 USD in comert.
In interiorul masinilor mai vechi pentru modele noi cu consum de combustibil. In plus, Ford a adoptat diverse masuri de reducere a costurilor
si s-a concentrat pe marci mai puternice. in 2010, producatorul auto a vandut Volvo companiei chineze Zhejiang Geely Holding. Cateva luni mai tarziu, Ford a anuntat ca va intrerupe linia sa de Mercur. Cu toate acestea, pe masura ce vanzarile au devenit lente,
producatorul auto a cautat sa isi extinda produsele. in 2016, Ford Smart Mobility a fost creat pentru a dezvolta proiecte de partajare a autovehiculelor Anul urmator, producatorul auto a anuntat ca isi mareste linia de masini electrice. Cu toate acestea, in 2018 Ford a anuntat ca a eliminat treptat toate masinile sale de pasageri, cu exceptia Mustang si Ford Focus Active. In schimb, compania urma a se concentreze pe pickup-uri, SUV-uri si vehicule crossover.

Biografie Henry Ford
(1863-1947)
Henry Ford a fost un industrial care a revolutionat productia de linii de asamblare a automobilului, ceea ce a facut modelul T una dintre
cele mai mari inventii ale Americii.

Cine a fost Henry Ford?

Henry Ford a fost un producator american de automobile care a creat Modelul T in 1908 si a continuat sa dezvolte modul de productie al liniei de asamblare, care a revolutionat industria auto.

Drept urmare, Ford a vandut milioane de masini si a devenit un lider de afaceri de renume mondial. Ulterior, compania si-a pierdut pozitia de piata, dar a avut un impact de durata asupra altor dezvoltari tehnologice, asupra problemelor muncii si asupra infrastructurii S.U.A. Astazi, Ford este creditat ca a ajutat la construirea economiei Americii in primii ani vulnerabili ai natiunii si este considerat unul dintre
oamenii de afaceri din America.

Tinerete si educatie

Ford s-a nascut la 30 iulie 1863, la ferma familiei sale din Wayne, in apropiere de Dearborn, Michigan. Cand Ford avea 13 ani, tatal sau i-a daruit un ceas de buzunar, pe care tanarul baiat l-a demontat si l-a reasamblat. Prietenii si vecinii au fost impresionati si au solicitat sa le repare si ceasurile.

Nemultumit de munca fermei, Ford a plecat de acasa de la 16 ani ca masinist la o firma de constructii navale din Detroit. In anii care au urmat, el va invata cum functioneza motoarele cu abur si va studia si contabilitatea.

Inventii

in 1890, Ford a fost angajat ca inginer pentru Detroit Edison Company. in 1893, talentele sale naturale i-au castigat o promovare la inginerul sef. in tot acest timp, Ford si-a dezvoltat planurile pentru o trasura fara cai. in 1892, Ford a construit primul sau buggy alimentat pe benzina,
care avea un motor cu doi cilindri cu patru cai putere. in 1896, a construit primul sau model de masina, Ford Quadricycle. In acelasi an, a participat la o intalnire cu directorii Edison si s-a trezit sa-si prezinte planurile sale auto lui Thomas Edison. Geniul de iluminare l-a incurajat pe Ford sa construiasca un al doilea model mai bun
Ford Motor Company
Pana in 1898, Ford a fost acordat cu primul sau brevet pentru un carburator. in 1899, cu bani stransi de la investitori in urma dezvoltarii
unui al treilea model de masina, Ford a parasit Edison Illuminating Company pentru a-si continua activitatea de productie auto cu norma intreaga. Dupa cateva incercari de constructie de masini si companii, Ford a infiintat compania Ford Motor Company in 1903.
Ford a murit la 7 aprilie 1947, dintr-o hemoragie cerebrala la 83 de ani, in apropierea mosiei sale Dearborn, Fair Lane.