Dezavantajul utilizarii multor senzori de vehicule diferiti este ca acestia pot esua intr-o anumita perioada de timp, ceea ce poate duce uneori la inlocuiri costisitoare. Dar ce senzori sunt instalati in vehiculul dvs. si ce functie au? In acest articol, veti afla despre tot felul de senzori auto obisnuiti pe care ii puteti gasi in motorul masinii. Forma, pretul si aranjamentul pot varia in functie de modelul masinii, acestea sunt informatii generale pentru masinile obisnuite.
- Senzor de temperatura a lichidului de racire masoara temperatura furtunului de lichid de racire / chiulasa
- Senzor temperatura aer admisie masoara temperatura aerului care curge catre motor In interiorul senzorului MAF sau dupa cutia filtrului de aer
- Senzor de debit de masa masoara masa de aer care intra in furtunul motorului intre cutia filtrului de aer si corpul clapetei de acceleratie
- Senzor de presiune absoluta a galeriei masoara presiunea din galeria de admisie la galerie
- Senzori O2 (Lambda) Masurati oxigenul din gazele de esapament la conducta de esapament
- Knock Sensors Monitorizeaza detonatiile de la motor Pe blocul motorului
- Senzorul arborelui cotit masoara pozitia arborelui cotit Scazut montat pe motor. Adesea in blocul motorului
- Senzorul arborelui cu came masoara pozitia arborilor cu came Adesea in partea de sus a capului, langa capacul carterului
- Senzorul de temperatura a combustibilului masoara temperatura combustibilului la conducta de combustibil sau la conducta de combustibil
- Senzorul de presiune a combustibilului masoara presiunea combustibilului la conducta de combustibil / conducta de combustibil sub presiune
- Senzor de tensiune masoara tensiunea Adesea in interiorul unitatilor de comanda
- Senzor lambda masoara noxele e in esapament din conducta de esapament
- Senzor de temperatura de evacuare masoara temperatura de evacuare la conducta de evacuare
- Senzor de presiune de crestere masoara presiunea de crestere la furtunurile / conductele de presiune turbo
- Senzor de pozitie a clapetei de acceleratie masoara unghiul corpului clapetei de acceleratie La corpul clapetei de acceleratie
Senzor de temperatura a lichidului de racire Senzorul de temperatura a lichidului de racire masoara temperatura lichidului de racire. Este montat deseori in compartimentul motorului pe un furtun de lichid de racire sau insurubat direct in chiulasa. In unele vehicule, este posibil sa aveti mai multi senzori de temperatura a lichidului de racire. Aveti adesea un senzor separat pentru ventilatorul de racire si un senzor separat poate fi utilizat pentru grupul de instrumente si modulul de control al motorului. Costul senzorului in sine nu este atat de mare, dar poate dura ceva timp pentru a-l inlocui, ceea ce poate fi putin scump daca aveti un mecanic care sa o faca pentru dvs.
Senzor de temperatura a aerului de admisie Senzorul de temperatura a aerului de admisie masoara temperatura aerului care curge prin conductele de admisie in cilindrii masinii dvs. Este adesea integrat in senzorul MAF, dar poate fi montat si extern pe conductele de admisie, pe colector sau langa cutia filtrului de aer. Daca aveti un motor turbo, cel mai probabil va fi montat pe galeria de admisie. Costul este adesea destul de mic, iar inlocuirea este cel mai probabil destul de simpla.
Senzor de debit de masa Senzorul de debit de masa masoara aerul care curge in motor. Foloseste adesea un fir fierbinte care este racit de fluxul de aer, apoi transforma rezistenta in flux de masa de aer si transmite informatiile catre unitatea de comanda a motorului. Veti gasi adesea senzorul de masa de aer atasat la cutia filtrului de aer. Costul unui nou senzor MAF poate fi destul de mare, dar inlocuirea senzorului este adesea foarte usoara.
Senzor de presiune absoluta a colectorului. Senzorul de presiune absoluta al galeriei masoara presiunea din interiorul galeriei de admisie. Poate simti atat subpresiunea, cat si suprapresiunea. Este adesea folosit in locul unui senzor MAF la masinile Ford. Daca aveti un senzor de presiune al galeriei, de multe ori nu aveti nevoie de un senzor de presiune de crestere. Senzorul de presiune absoluta al colectorului este cel mai probabil montat pe colector sau pe un furtun de vid din colectorul de admisie. Pretul senzorului MAP este adesea scazut, iar inlocuirea este adesea usoara.
Sonda lambda Senzorii O2 masoara oxigenul din gazele de esapament provenite de la motor. In mod normal aveti doi sau mai multi senzori O2. Aveti unul in fata convertorului catalitic si unul in spatele acestuia. Senzorul frontal masoara oxigenul si regleaza amestecul de combustibil. Senzorul din spate este doar o sonda de diagnostic pentru codul P0420. Daca aveti un motor V, aveti adesea doi senzori O2 pe rand (cilindrii 1-3-5 si 2-4-6 etc.). Senzorii de O2 sunt amplasati pe conducta de evacuare. Senzorii O2 sunt adesea destul de scumpi si inlocuirea poate fi dificila, deoarece tind sa rugineasca si sunt dificil de indepartat.
Senzori de bataie Senzorul de lovitura monitorizeaza impacturile sau detonarile din camera de ardere a cilindrului. Detonarile pot provoca daune grave motorului si pistoanelor si, pentru a preveni acest lucru, senzorul de lovire este atasat la blocul motorului. Daca detecteaza o ratare, regleaza contactul sau combustibilul pentru a se asigura ca motorul nu detoneaza. In functie de motorul dvs., veti avea adesea unul sau mai multi senzori de lovire. Acestea sunt adesea atasate direct la blocul motorului cu un surub. Senzorii de lovire sunt adesea ieftini, dar poate fi un pic dificil sa-i obtineti si sa-i inlocuiti pe unele motoare.
Senzor arbore cotit . Senzorul arborelui cotit trimite semnale catre sistemul de management al motorului despre pozitia arborelui cotit. Senzorul arborelui cotit joaca un rol important in obtinerea semnalului potrivit atunci cand este timpul sa aprinda injectoarele si bobina de aprindere. Un senzor defect al arborelui cotit poate cauza oprirea completa a motorului, oferindu-va conditii de pornire dificile. In functie de motor, senzorul arborelui cotit este adesea amplasat pe blocul motorului, carcasa transmisiei sau pe scripetele din fata. Senzorul arborelui cotit in sine este adesea ieftin, dar poate fi dificil de atins si uneori dificil de inlocuit.
Senzor de pozitie a arborelui cu came. Senzorul arborelui cu came masoara pozitia arborilor cu came. Aveti adesea un senzor al arborelui cu came pe fiecare arbore cu came. Senzorul este utilizat pentru a masura pozitia arborelui cu came, astfel incat unitatea de comanda a motorului sa stie in ce pozitie este motorul. Arborii cu came rotesc 1 rotatie cand arborele cotit roteste 2 rotatii. Din acest motiv, este necesar un senzor de pozitie a arborelui cu came pentru a imbunatati consumul de combustibil. Un simptom al unui senzor defect al arborelui cu came este adesea conditiile de pornire dificile. Senzorii arborelui cu came sunt adesea ieftini si usor de inlocuit, dar pe unele modele de masini, acestea sunt instalate in carcasa curelei de distributie si pot fi dificil de inlocuit.
Senzor de temperatura a combustibilului. Senzorul de temperatura a combustibilului masoara temperatura combustibilului dumneavoastra. In functie de daca temperatura combustibilului este ridicata sau scazuta, poate diferi in ceea ce priveste cantitatea de combustibil necesara pentru o combustie optima. Senzorul de temperatura a combustibilului trimite un semnal catre unitatea de comanda a motorului pentru a creste sau reduce cantitatea de combustibil necesara in functie de temperatura. Senzorul de temperatura a combustibilului este cel mai probabil montat pe conducta de combustibil sub presiune, dar in unele cazuri poate fi montata si pe conducta de retur. Senzorul poate fi destul de scump si este putin dezordonat de inlocuit daca nu aveti experienta.
Senzor presiune combustibil. Senzorul de presiune a combustibilului masoara presiunea combustibilului pe conducta de presiune a combustibilului. Este cel mai probabil sa fie montat pe sina de presiune a combustibilului, dar uneori poate fi montata si pe conducta de presiune a combustibilului sau pe filtrul de combustibil. Este important sa se masoare presiunea combustibilului, deoarece o crestere a presiunii ar avea ca rezultat un amestec mai bogat de combustibil si o presiune mai mica ar duce la un amestec mai slab de combustibil. Senzorul in sine este adesea destul de ieftin, dar poate fi dificil sa il inlocuiti daca nu sunteti un mecanic experimentat. (Se poate scurge mult combustibil).
Senzor de tensiune. Un senzor de tensiune masoara tensiunea din sistemul electric al masinii dvs. Aceasta unitate este adesea integrata in modulele de comanda si este posibil sa nu fie inlocuibila. Daca aveti un senzor de tensiune defect, poate fi necesar sa inlocuiti intreaga unitate de control din masina. Un ECU poate fi adesea foarte scump si necesita instalarea unei programe avansate in masina dvs.
Senzor lambda Senzorul masoara volumul noxe din gazele de esapament. Acest senzor nu este instalat in multe modele de masini. De obicei, le puteti gasi la Ford Galaxy 2007-2014 2.0 TDCi 130 cp AZWA diesel . Senzorul lambda este montat pe teava de esapament si pe unitatea de control sub un capac din plastic. Nu poate fi inlocuit adesea fara a inlocui unitatea de comanda. Unitatea de control si senzorul sunt adesea foarte scumpe si inlocuirea poate fi un pic dificila, deoarece senzorul tinde sa se rugineasca si sa se blocheze.
Senzor de temperatura de evacuare Senzorul de temperatura de evacuare este adesea instalat la motoarele diesel. Se utilizeaza pentru a masura temperatura gazelor de esapament inainte si dupa filtrul de particule, pentru a optimiza regenerarea filtrului de particule. In functie de modelul motorului vehiculului, aveti adesea 1 pana la 4 senzori de temperatura a gazelor de esapament. Senzorii sunt montati pe teava de esapament si pe galeria de evacuare si, uneori, si pe turbocompresor. Senzorii sunt adesea destul de scumpi si pot fi dificil de atins si inlocuit, deseori ruginesc si se blocheaza.