Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Transit (2006-2014) - 2.4 TDCi 04.06 - 85/115 2402 JXFA, JXFC diesel
Descriere : Furtun racitor ulei servodirectie tur
Part Number: 26578
Producator: Ford Motor Company
Servodirectia a fost inventata pentru prima data in 1876, iar sistemele hidraulice pe care le cunoastem astazi au fost dezvoltate in continuare de Frederick W. Lanchester in 1902, vedeta articolului nostru anterior despre TVD-uri.
A durat pana in 1926 pentru ca directia asistata sa fie montata pe un autovehicul functional, construit si realizat de Francis Davis.
Cu toate acestea, servodirectia nu s-a prins in acel moment si a facut-o doar dupa aparitia vehiculelor militare grele, blindate puternic, care necesita acest lucru in anii 30 si 40.Abia in anii 1950, Chrysler a produs sisteme de servodirectie pentru gama Imperial - mai intai pentru un vehicul comercial, folosind practic aceeasi tehnologie ca si din anii 1920.
Doi ani mai tarziu, toti producatorii o ofereau.
Mergeti rapid pana astazi si este aproape uitat, pana cand nu merge bine.
Cum functioneaza pompele de servodirectie
De departe cea mai comuna metoda utilizata pentru asistarea directiei este un sistem de pompare hidraulic.
Pompele de servodirectie hidraulice, de obicei alimentate de curele de transmisie, furnizeaza presiune la rack pentru a oferi putere de directie asistata. In ultimii ani, sistemele electro-hidraulice au inceput sa apara acolo unde se foloseste un motor electric pentru actionarea pompei, iar in cele din urma sistemele de transmisie cu motor pur electric sunt utilizate in unele cazuri.
In cazul pompelor hidraulice - paletele sau gerotorii sunt folositi pentru a aplica presiune pozitiva, combinata cu sisteme de control al presiunii pentru a asigura presiunea de pompare ramane aceeasi in ciuda turatiei motorului.
Cand volanul este rotit, presiunea pompei este utilizata pentru a impinge un piston in cremaliera de directie hidraulica in directia dorita, controlata de supape.Exista sisteme de control suplimentare pentru a oferi presiune adaptiva in functie de situatia de conducere si de viteza rotii.
Odata ce ceva se strica in masinile noastre, ne confruntam cu decizia de a rezolva problema imediat sau de a opri reparatiile pentru alta data si de a spera la cele mai bune.
Traim vieti aglomerate, prin urmare nu toata lumea are luxul de a avea suficienti bani si timp pentru a merge la mecanic pentru fiecare problema, cu toate acestea, unele probleme ale masinilor trebuie reparate imediat.
Este o directie asistata nereusita una dintre aceste probleme? Si, puteti conduce fara servodirectie la Ford Transit 2006-2014 2.4 TDCi 115 cp JXFA, JXFC diesel ?!
Ce este servodirectia?
Servodirectia a fost introdusa la inceputul secolului al XX-lea si a jucat un rol cheie in reducerea numarului de accidente pe sosea.
Pe scurt, servodirectia este un sistem avansat de directie care reduce semnificativ efortul necesar pentru directionarea rotilor din fata ale unui vehicul folosind asistenta hidraulica, asistenta electrica sau o combinatie a celor doua. Astazi, peste 90% dintre masinile de pe drum sunt echipate cu servodirectie.
Servodirectia ofera urmatoarele avantaje:
Eforturi reduse de directie. Volanul unei masini fara servodirectie este foarte greu de rotit, in special sub 25 mph. Servodirectia face volanul usor si reduce semnificativ oboseala soferului.
Raspuns rapid la directie. In zilele noastre, este obisnuit sa intri intr-o situatie periculoasa care necesita reflexe rapide de directie in fiecare zi. Adaugarea de servodirectie face mult mai usoara virarea rapida a volanului pentru a evita pericolul, scazand astfel numarul de accidente pe sosea.
Intoarcere la volan. Probabil ati observat ca, dupa o virare, volanul revine singur in pozitia dreapta. O masina echipata cu servodirectie are o revenire semnificativ mai buna a volanului. In timp ce umflaturile de pe drum sunt absorbite si amortizate de suspensie, o cantitate buna de forta este inca transferata catre sistemul de directie, care, la randul sau, conduce masina impotriva vointei soferului. Servodirectia ofera o rezistenta semnificativ mai mare la directia de lovire, facand masina mai stabila la viteze mari.
Servodirectie hidraulica
Servodirectia hidraulica este cea mai comuna. Dupa cum sugereaza si numele, foloseste forta hidraulica (fluid hidraulic de directie roz stralucitor presurizat) pentru a multiplica forta de intrare pe care o face un sofer atunci cand roteste volanul. Cand motorul functioneaza, lichidul de servodirectie hidraulic este presurizat in mod constant de pompa de servodirectie care ruleaza prin centura serpentina.
Odata ce soferul roteste volanul, fluidul hidraulic de directie de inalta presiune este redirectionat in camera hidraulica a cremalierei de directie de catre supapa rotativa.
Lichidul hidraulic intra apoi in cilindrul hidraulic, care la randul sau aplica presiune peste pistonul cilindrului.
Lichidul hidraulic impinge apoi pistonul si cremaliera de directie se deplaseaza corespunzator. Deoarece ambele capete ale rack-ului de directie sunt conectate la rotile masinii, atunci cand rack-ul de directie se deplaseaza la dreapta sau la stanga, la fel si rotile masinii.
Servodirectie electrica
Servodirectia electrica este cel mai modern sistem de servodirectie. Acest sistem ofera consum redus de combustibil si fiabilitate, pe langa directie si manevrabilitate mai rafinate in general. Dupa cum sugereaza si numele, sistemul de energie electrica este complet electronic si este alcatuit din patru componente principale: senzor de cuplu, unitate de comanda electrica (ECU), motor electric si reductor. Intrarea prin volan de catre sofer este monitorizata constant de catre unitatea de comanda electronica. ECU monitorizeaza constant directia, viteza si cuplul (efortul de directie) ale volanului, pe langa viteza vehiculului. Datele sunt procesate in mod constant de catre ECU si sunt trimise la motorul electric care deplaseaza cremaliera de directie si intoarce rotile.
Simptomele defectiunii Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit 2006-2014 2.4 TDCi 115 cp
Cunoasterea semnelor defectarii servodirectiei este importanta pentru a preveni potentialele accidente si probleme pe drum.
Conducere grea
Daca ati observat ca volanul este mult mai greu de rotit, atunci exista cu siguranta o problema cu sistemul de servodirectie. Volanul greu de rotit poate fi insotit de zgomotul pompei. In acest caz, lichidul de servodirectie scazut, cureaua serpentina slaba sau o pompa proasta este probabil un vinovat.
Zgomot
Un scancet sau un zgomot in timpul rotirii volanului inseamna adesea ca sistemul de servodirectie este slab in lichid sau ca pompa de servodirectie merge prost. Daca lichidul pentru servodirectie este scazut, probabil ca exista o scurgere undeva in sistem.
Nivel scazut de lichid
Lichidul de servodirectie trebuie verificat des. Daca lichidul este scazut deseori, exista o scurgere undeva in sistem
Puteti observa scurgeri dupa ce masina a fost parcata de ceva timp. Odata ce il mutati, ar trebui sa vedeti stropi uleioase de lichid uleios roz. Comparati mirosul si culoarea fluidului cu lichidul de servodirectie gasit in rezervorul de lichid de servodirectie al masinii dvs. pentru a confirma.
Aspectul fluidului
Culoarea fluidului de servodirectie al masinii dvs. poate spune multe despre sistemul de servodirectie. Fluidul nou este clar, cu un ton roz si are un miros usor. Lichidul de servodirectie care s-a intunecat indica oxidarea si trebuie inlocuit. Bulele din fluid indica apa sau aer in liniile de servodirectie, in timp ce piritura metalica inseamna de obicei o pompa defectuoasa.
PUTETI conduce fara servodirectie la Ford Transit Mk7 2.4 TDCi 115 cp , dar cu siguranta NU e recomandat.
Desi directia va functiona pe deplin, veti afla in curand ca volanul este extrem de greu de rotit sub 25 km/h
Efectuarea de manevre rapide si parcare va deveni aproape imposibila, ceea ce face ca conducerea cu servodirectie defecta sa fie foarte periculoasa si ilegala! Deci, cu alte cuvinte, nu o faceti. Sigur, multe masini din ziua respectiva nu aveau servodirectie si le puteti conduce fara probleme, dar nu este cazul vehiculelor moderne. In zilele noastre, servodirectia nu este adaptata la fel ca masinile din anii 60, ceea ce il face foarte dur si aproape imposibil sa se intoarca cand stationeaza.
Conducerea fara servodirectie este un pericol pentru siguranta
In timp ce conduceti fara servodirectie este cu siguranta posibil, deoarece masinile sunt proiectate sa functioneze in continuare chiar daca servodirectia a esuat, cu siguranta nu este sigura. Conducand fara servodirectie va riscati viata si viata altora. Nu veti putea directiona suficient de repede intr-o situatie de urgenta, deoarece trebuie sa depasiti hidraulica si sistemul de servodirectie pentru a roti rotile. Nu numai ca limitati manevrabilitatea masinii dvs., dar exista si o problema de raspundere. Daca ati avea un accident si s-a descoperit ca accidentul s-a intamplat din cauza neglijentei dvs. de a mentine masina in functiune, exista mari sanse sa fiti dati in judecata. Daca acest lucru nu este suficient, compania de asigurari cu siguranta nu va acoperi daunele.
Ce trebuie facut atunci cand servodirectia esueaza?
In primul rand, nu intrati in panica. Daca va aflati intr-o zona aglomerata, anuntati ceilalti soferi ca aveti o problema, pornind pericolele si claxonand, daca simtiti ca este necesar.
Va fi foarte dificil, dar mutati-va masina pe marginea drumului sau undeva in siguranta, ca o parcare.
Odata parcat intr-un loc sigur, deschideti capota si verificati nivelul lichidului de servodirectie. Daca este scazut, este posibil sa va intoarceti acasa reumpland fluidul.
Dar daca rezervorul este plin, am vesti proaste pentru dvs.: probabil este timpul sa sunati la un camion de remorcare.
Sistemul de servodirectie este esential in vehiculele moderne. Ne ofera capacitatea de a controla cu precizie si efort masina, cu toate acestea, sistemul nu este imun la defectiuni.Din fericire, sistemul de directie al masinii este proiectat sa functioneze chiar si fara servodirectie, dar asta nu inseamna ca este o idee buna sa continuati sa conduceti fara servodirectie.Conducerea fara servodirectie este periculoasa pentru dvs., pentru oamenii din jur si pentru portofel. Este intotdeauna o idee buna sa reparati masina inainte de a fi prea tarziu.
FRECVENTA DE INLOCUIRE
Majoritatea componentelor vehiculului au o durata de viata asteptata, iar pompele de servodirectie nu difera. Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit Mk7 2.4 TDCi 115 cp dureaza de obicei pana la 100.000 de km sau mai bine inainte de a intampina probleme semnificative. Cu toate acestea, o mare parte din aceasta longevitate are legatura cu mentinerea unui program de intretinere adecvat.
Deoarece pompele de directie dureaza atat de mult, orice lucrari de reparatii se gasesc de obicei la vehiculele uzate, mai ales din cauza numarului de proprietari de masini care inchiriaza. Desi, asta nu inseamna ca un model mai nou nu va intampina esecuri sau probleme neasteptate. Fiti intotdeauna atenti la simptomele si semnele unei pompe care se defecteaza, astfel incat sa puteti evita daune semnificative la sistemul de directie al masinii.
O pompa de servodirectie proasta nu este cea mai scumpa reparatie auto, dar nici nu este cea mai ieftina. Puteti incerca sa economisiti cativa bani facand treaba dvs., dar daca nu aveti experienta in astfel de reparatii, atunci cel mai bine este sa lasati-l unui profesionist sau poate cautati ajutor de la un prieten sau membru al familiei cu o experienta solida. sub centura lor. Defectiunile pompei fac adesea parte dintr-o problema mai mare, ceea ce inseamna ca este posibil ca preturile estimate in acest articol sa nu fie egale cu estimarile pe care le primiti. Cu toate acestea, pentru a intelege mai bine la ce sa va asteptati, mergeti la zona auto locala si discutati despre costurile variate asociate sistemului dvs. de servodirectie.
Pentru autoturisme si camioane Ford , pompele de servodirectie
- Pompa de tip paleta, actionata de curea, cu insertii cu came cu deplasare redusa pentru vehicule mai mici si mai usoare si insertii cu came cu deplasare mare pentru vehicule mai grele
- Testat functional la rotatii multiple
- Rezervoarele pompei sunt inlocuite cu rezervoarele originale ale echipamentului daca sunt identificate fisuri in timpul inspectiei
- Componentele echipamentului original sunt utilizate in procesul de remanufacturare
- Orice inovatii sau imbunatatiri originale ale echipamentelor sunt incorporate ori de cate ori este posibil
- Specific vehiculului - fara consolidarea numerelor de piese
- Eticheta de identificare atasata la carcasa indica productia de baza si numarul piesei
- Recomandat de Ford Motor Company
Conductele de servodirectie pentru Ford Transit Mk7 2.4 TDCi 115 cp JXFA, JXFC diesel
Pret competitiv pentru toate vehiculele Ford
- Piese de reparatii ale servodirectiei disponibile acum de la Motorcraft® pentru reparatii la cheie
- La fel ca echipamentul original; inlocuire directa pentru o potrivire perfecta si o instalare usoara
- Proiectat de inginerii Ford - nu este proiectat invers
- Proiectat din materiale de inalta calitate pentru performante excelente in conditii de functionare
- Inovatii si imbunatatiri OE incorporate
- Calitate de lunga durata
- Testat pe vehicul pentru a asigura o functionare fara probleme
- Incercari functionale specifice vehiculului efectuate in conditii variate de sarcina si temperatura
- Proiectat pentru a rezista la ulei, ozon si caldura sub capota, ajutand la asigurarea unei durate de viata indelungate
- Cauciucul monomerului etilen-propilen diolefina (EPDM) ajuta la rezistenta la caldura, ulei si grasimi
- Proiectat si testat pentru a rezista la temperatura fluidului de 150 grade celsius
- Proiectat pentru a reduce sau absorbi supratensiunile si pulsatiile pompei
- Protectiile impotriva caldurii ajuta la protejarea furtunului in zone cu temperaturi ridicate
- Perlele cu blocare dubla cu capatul tubului ranforsat ajuta la prevenirea scurgerilor
- Include accesorii de capat montate din fabrica, pre-indoite placate cu zicura-dicromat, consola, porturi pentru senzori, invelis, bucse si garnituri
Cand inlocuiti Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit Mk7 2.4 TDCi 115 cp , este esential sa cautati piese ford originale de inalta calitate. Ford ofera o gama completa de Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit 2006-2014 2.4 TDCi 115 cp usor de instalat, de calitate premium, de lunga durata, care sunt proiectate, fabricate testate si validate la standardele OEM pentru performanta si durabilitate maxima
Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit 2006-2014 2.4 TDCi
Furtun racitor ulei servodirectie tur Ford Transit Mk7 2.4 TDCi diesel