Serie | An | kW/HP | Cmc | Cod motor | Tip |
2.0 EcoBlue AWD 140/190 |
2018/08 - |
140/190 |
1995 |
BCCA, BCCB, BCCC |
diesel |
2.0 EcoBlue AWD 175/238 |
2018/08 - |
175/238 |
1995 |
YLCA, YLCB |
diesel |
Piese originale Ford Edge 2019-2022
Odată cu Ford Edge 2020, Blue Oval a revenit în clasa mare SUV după o pauză destul de lungă. De fapt, nu te-am învinui că ai uitat ultima încercare - până la urmă, Explorer a încetat să fie vândut în Marea Britanie în 2001.
Ca și Explorerul de dinainte, Edge se află în culmea liniei SUV a Ford, deasupra Kuga și Ecosport, și concurează în ceea ce este acum o piață ultra-competitivă.
Printre rivali se numără Mazda CX-5, care la fel ca Edge este doar cinci locuri și opțiuni cu șapte locuri care includ actualul nostru SUV mare preferat, Peugeot 5008.
Pentru 2019, Edge a primit un facelift în încercarea de a-l împinge în sus și de a concura cu rivali premium, cum ar fi Audi Q5. Acest lucru a redus raza de acțiune pentru a lăsa doar tocurile superioare și a adus un stil de actualizare subtil, precum și un nou motor diesel mai puternic.
Există, de asemenea, o opțiune cu putere mai mică, dar cei care doresc să alimenteze motorina în totalitate în favoarea benzinei sau a energiei hibride vor trebui să se uite în altă parte, deoarece aceste opțiuni nu sunt disponibile în prezent.
Indiferent de puterea pe care o selectați, obțineți standard o cutie de viteze automată cu opt trepte. În modelul entry-level 148 CP, Titanium conduce roțile din față, în timp ce cele 235bhp ST-Line și Vignale beneficiază de tracțiune pe patru roți. În ciuda diferenței de putere, fiecare versiune poate remorca o remorcă frânată cu o greutate de până la 2000 kg.
Citiți mai multe pagini următoare pentru afișările noastre aprofundate despre Edge, împreună cu recomandările noastre pentru care nivel de decupare și motor trebuie să alegeți.
Și nu uitați, există câteva reduceri puternice, așa că, dacă decideți că Edge este mașina pentru dvs., asigurați-vă că consultați ultimele noastre oferte pentru a afla cât puteți economisi.
Gama începe cu un diesel diesel de 2,0 litri de 2,0 litri (2,0 EcoBlue 150) pe care încă nu îl vom încerca. Pe hârtie, timpul său de 11,2 secunde 0-62 km / h este mult mai lent decât media pentru clasa, având în vedere că un motor diesel de intrare Audi Q5 sau Volvo XC60 2.0 litri vă va ajunge acolo cu aproximativ trei secunde mai repede.
Sugerăm că motorul diesel de 2,0 litri de 2,0 litri de 235 CP (2.0 EcoBlue 238) ar fi alegerea mai înțeleptă pentru oricine are nevoie de un pic de oomph pentru remorcare sau chiar să progreseze decent cu o mașină complet încărcată. Încă nu se potrivește cu ritmul Q5 și XC60, dar oferă lansări similare la Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180. Și, cu o bună răspândire a cuplului mediu, te atrage într-o manieră fără stres, chiar dacă performanța finală este adecvată în cel mai bun caz.
Ambele motoare folosesc ca cutie de viteze automată cu opt trepte. Nu răspunde în mod special atunci când ceri o putere de depășire și ezită în mod vizibil între primul și cel de-al doilea angrenaj atunci când ești greu la accelerator. Această natură indecisă o face predispusă la zgomot la viteză lentă și se învârte grozav între prima și inversă atunci când efectuați schimbarea parcării la sfârșitul călătoriei. Cu toate acestea, totul se îmbină atunci când călătorești cu viteză și folosesc în principal viteze mai mari.
Lucrurile s-au mișcat în ritm accentuat în această clasă când vine vorba de perfecționare. Progresul liniștit și liniștit nu mai este păstrarea modelelor premium scumpe; în timp ce Q5 este înlăturat în mod excepțional, în majoritatea aspectelor, Peugeot 5008 și Citroën C5 Aircross marcant mai puțin scumpe sunt destul de odihnitoare. Din păcate, Edge se simte puțin în spatele vremurilor.
Există foarte mult zgomot rutier și, dacă aveți acoperișul panoramic montat, și mult zgomot la vânt. În plus, în ciuda faptului că tehnologia de anulare a zgomotului este standard, motoarele diesel sună zgomotos și trimit câteva tremuraturi prin intermediul comenzilor, în special în jurul valorii de 1500 rpm. Având în vedere tendința cutiei de viteze automate de a trece la o viteză cât mai mare, este ceva ce veți observa frecvent.
Edge nu este deosebit de confortabil pe roțile standard din aliaj de 20 in ale liniilor ST-Line și Vignale. Poate curge cu ușurință peste loviturile cu undă lungă și scufundări, în special la viteze mai mari, dar de îndată ce suprafața se degradează pentru a include intruziuni mai ascuțite, începe să se zvâcnească. Pe suprafețe foarte ondulate, puteți simți, de asemenea, un drum strălucitor prin corp.
Este destul de rău în Vignale, dar linia ST este mai rigidă. Experiența anterioară ne spune că roțile mai mici de 19 inci (montate doar pe accesoriu Titanium la nivel de intrare) oferă o îmbunătățire, dar Q5 pe suspensia de aer este mult mai bine rezolvat, la fel și 5008 - în afară de când sunt montate roți 20 inch.
Edge nu oferă nici o manevrabilitate de clasă. Se simte puternic și este mai lent pentru a schimba direcția în viraje strânse decât Mazda CX-5, iar direcția nu este la fel de precisă sau progresivă cântărită ca în ceva precum Q5. Cu toate acestea, cel puțin modelele ST-Line cu suspensia lor sport nu se închid atunci când începi să apesi cu adevărat, și există o rezervă bună de aderență disponibilă. Lipiți suspensia de confort și veți observa un pic mai slab, deși mașina nu se simte niciodată prea grea. Dacă trebuie să remorcați o rulotă, Edge poate transporta până la 2000 kg, ceea ce este decent, dar nu excepțional.
Interior Ford Edge 2020 EcoBlue
Edge are acea poziție de șezut înaltă pe care cumpărătorii SUV-urilor îi plac. Cu toate acestea, nu vă oferă cea mai bună vizibilitate; stâlpii parbrizului sunt grași la baza lor și stâlpii uriași din spate se înfășoară pentru a reduce lățimea ecranului posterior. Așadar, este ușor să vă ușurați că senzorii de parcare față și spate și o cameră cu vedere retrovizoare sunt standard pentru toată gama. Farurile LED sunt de asemenea standard; acestea sunt modernizate pentru unități adaptive pe garnitura Vignale.
Cu atât de multă ajustare la ofertă, este greu de imaginat că cineva găsește o eroare cu privire la poziția de conducere a Edge. Volanul oferă multă mișcare pentru înălțime și atingere, în timp ce scaunul are reglare electrică pe 10 căi, inclusiv suport lombar reglabil în patru direcții.
Butoanele de bord sunt ușor de accesat, dar unele sunt destul de mici și au mai mult decât o simplă privire rapidă pentru a descifra; acest lucru poate distrage atenția atunci când conduci. Există, de asemenea, o gamă amețitoare de controale pe volanul multifuncțional standard și o multitudine de meniuri pe afișajul instrumentului digital 12.3in. Chiar și așa, nu este la fel de configurabil sau la fel de ușor de citit ca și Cockpitul virtual al Audi, disponibil în Q5.
Sistemul standard de informare nu este mai simplu. Imaginea de pe ecranul tactil 8.0in este destul de clar, dar multe dintre pictograme sunt mici, iar unele dintre meniuri sunt confuze. Nu este mai rău decât sistemul de infotainment Peugeot 5008, dar nu este la fel de bun ca Mazda CX-5 și este departe de cele mai bune, cum ar fi BMW X3 iDrive sau Audi Q5. Cu toate acestea, beneficiați de o mulțime de funcții, inclusiv sat-nav, Apple CarPlay și Android Auto, oglindirea smartphone-urilor pe toate versiunile, în timp ce modelele ST-Line și Vignale dispun de un sistem de sunet B&O de 1000 de watt B&O cu 12 difuzoare.
Portbagaj Edge
Există o mulțime de spații pentru picioare în partea din față a marginii și încăperea capului, de asemenea, dacă evitați trapa panoramică opțională din sticlă care coboară suficient tavanul pentru a face ca cei șase picioare să se simtă puțin strânși pentru spațiu.
Lucrurile stau la fel în scaunele din spate, care, de regulă, au un nivel bun (dacă nu nivelul Kia Sorento) al picioarelor și al capului, dar adăugarea unui acoperiș panoramic îl limitează pe acesta din urmă. Pasagerii din centru vor aprecia cu siguranță tunelul de transmisie extrem de scăzut care facilitează intrarea și ieșirea mai ușoară.
Cu toate acestea, nu există probleme cu privire la depozitarea interioară; cutia cu mănuși este suficient de mare pentru a lua obiecte voluminoase, cubby-ul central de sub cotiera din față este adânc și există câteva tăvi și cuburi punctate pentru cote și băuturi.
Dacă aveți nevoie de șapte locuri, puteți ajunge imediat pe marginea listei dvs.: este doar cinci locuri. De asemenea, nu este deosebit de inteligent în ceea ce privește flexibilitatea scaunelor; banca din spate se înclină și este împărțită în mod 60/40, dar nu alunecă înainte și înapoi pentru a crește spațiul pentru cizme sau pentru picioare, după cum este necesar. Majoritatea rivalilor oferă divizii 40/20/40, în timp ce Aircross 5008 și C5 au trei scaune spate de dimensiuni egale, care pot fi pliate independent.
Cizma Edge are o dimensiune decentă și va lua cu siguranță o bramă mare sau câteva valize mari înainte de a trebui să renunți la bancheta din spate. Chiar și așa, încă nu este la fel de impresionant ca portbagajul generos de 5008, cu atât mai puțin adevărații giganți, precum Kia Sorento.
Concluzie pentru Ford Edge 2019-2020
Ford Edge este destul de spațios și extrem de bine echipat. Acestea sunt cele mai importante, dar în altă parte este destul de mediocru. Deși Ford dorește să vă gândiți la el ca la un produs premium și l-au prețat în consecință, manevrabilitatea, plimbarea și rafinarea acestuia sunt sub nivelul comparativ cu Peugeot 5008, cu atât mai puțin Audi Q5 și Volvo XC60. Valorile sale de revânzare nu sunt, de asemenea, în aceeași ligă ca mulți dintre rivalii săi mai rotunjiți. În cele din urmă, calitatea interioară ascuțită și lipsa versatilității pe șapte locuri o sigilează ferm în pachetul mijlociu al SUV-urilor mari.