Piese auto Ford Fiesta 1989-1996 1.6 88 cp

Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!
Piese auto Ford Fiesta 1989-1996 1.6 88 cp

Piese Ford Fiesta 1989-1996 1.6 LUH 65 KW

Piese Ford Fiesta Mk3 1.6 88 cp, benzina



Piese pentru Ford Fiesta 1989-1996 1.6 88 Cp regasiti pe PieseFord.Ro

Fiesta a fost initial proiectata de echipa Bobcat condusa de Trevor Erskine (nu trebuie confundata cu varianta ulterioara a modelului Mercury din Ford Pinto) si aprobata pentru dezvoltare de Henry Ford II in septembrie 1972, imediat dupa lansarea doua autoturisme comparabile - Fiat 127 si Renault 5. Cu mai mult de un deceniu mai devreme, Ford a decis sa produca o noua masina mica pentru a rivaliza Mini BMC, deoarece costul de productie era considerat prea mare, dar criza petrolului din 1973 a inregistrat o crestere a cererea crescanda pentru masini mai mici.

Fiesta a fost o masina cu totul noua in segmentul supermini si a fost cea mai mica masina fabricata de Ford. Obiectivele de dezvoltare au indicat un cost de productie cu 100 USD mai mic decat actualul Escort. Masina avea o ampatament mai lunga decat cea a Fiat 127, dar cu o lungime totala mai scurta decat cea a Ford Escort. Propunerea finala a fost dezvoltata de Tom Tjaarda la Ghia, supravegheata de stilul sef de atunci al Ford al Europei, Uwe Bahnsen. Proiectul a fost aprobat pentru productie la sfarsitul anului 1973, cu centrele de inginerie Ford din Koln si Dunton (Essex) colaborator.

Ford a estimat ca 500.000 de Fiesta pe an vor fi produse si a construit o fabrica complet noua in apropierea Valencia, Spania; o fabrica de axe transversale in apropiere de Bordeaux, Franta; extensii de fabrica pentru instalatiile de asamblare din Dagenham, Marea Britanie. Adunarea finala a avut loc si in Valencia.

Denumirea Fiesta (care inseamna petrecere in spaniola) apartinea General Motors, folosita ca nivel de taiere pe vagoanele statiei Oldsmobile, cand masina a fost proiectata si a fost data liber pentru Ford sa o foloseasca in noua lor masina din clasa B. Dupa ani de zile speculate de presa auto despre noua masina Ford, aceasta a fost supusa unei succesiuni de scurgeri de presa atent lucrate de la sfarsitul anului 1975. O Fiesta a fost expusa la cursa Le Mans 24 de ore din iunie 1976, iar masina a plecat la vanzare in Franta si Germania in septembrie 1976; la frustrarea de dealeri din Marea Britanie, versiuni cu volanul pe dreapta au inceput sa apara numai in ianuarie 1977. concurenti sale initiale in Europa, in afara de Fiat 127 si Renault 5, a inclus Volkswagen Polo si Opel Chevette. Chrysler Marea Britanie a fost, de asemenea, pe punctul de a lansa Sunbeam pana in aceasta etapa, iar britanicul Leyland lucra la un nou supermini, lansat ca metrou Austin in 1980.

Fiesta a fost initial disponibila in Europa cu Valencia I7 (optiuni de compresie ridicata si compresie scazuta) I4 (58,4 c.4 in), si motoare de 1.117 cc (68.2 cu in) si in motoare Base, Popular, Popular Plus, L, GL (1978 inainte), Ghia si S trim, precum si o duba. SUA Mark I Fiesta a fost construita la Köln, Germania de Vest, dar cu specificatii usor diferite; Modelele americane au fost Base, Decor, Sport si Ghia, Ghia avand cel mai inalt nivel de decupare. Aceste niveluri de taiere s-au schimbat foarte putin in perioada de trei ani a Fiesta in SUA, din 1978 pana in 1980. Toate modelele americane au prezentat motorul mai puternic de 1.596 cc (97,4 cu in), care era versiunea mai veche Crossflow a Kent., mai degraba decat Valencia), echipat cu un convertor catalitic si o pompa de aer pentru a satisface reglementarile stricte privind emisiile californiene), bara de protectie cu absorbtie de energie, lampile cu marcaje laterale, faruri cu fascicul rotund sigilat, dinamica imbunatatita de avarie si integritatea sistemului de combustibil, precum si aer optional conditionare (a / c nu era disponibil in Europa). Pe piata americana, Ford Escort a inlocuit atat Fiesta, cat si compactul Pinto in 1981, concurand cu Chevrolet Chevette si Chevrolet Cavalier.

Un derivat sportiv (1,3 L Supersport) a fost oferit in Europa pentru anul model 1980, folosind motorul Cross Cross de 1,3 L (79 cu in), pentru a testa efectiv piata pentru XR2 similar introdus un an mai tarziu, care avea un 1,6- versiune litru a aceluiasi motor. La exterior si interior au fost adaugate ornamente din plastic negru. Farurile mici patrate au fost inlocuite cu cele circulare mai mari, indicatoarele frontale fiind mutate in bara de protectie pentru a se adapta schimbarii.

Pentru sezonul auto din 1979, Ford impreuna cu Ghia Operations din Torino, Italia, au produs autoturismul Ford Fiesta Tuareg. Acesta a fost prezentat in materialele de presa drept un vehicul conceptual conceput si echipat pentru utilizare practica, de agrement off-road. 

Reviziile minore au aparut pe intreaga gama la sfarsitul anului 1981, cu barele de protectie mai mari pentru a respecta reglementarile privind demnitatea accidentelor si alte mici imbunatatiri in incercarea de a mentine apelul showroom-ului inainte de viitoarea a doua generatie.

Fiesta Mark II a aparut in august 1983, cu un front si un interior revizuite, si un butuc cu oglinda care reflecta liniile de schimb din partile laterale ale masinii. Motorul de 1,3 L OHV a fost abandonat, fiind inlocuit in 1984 cu o centrala CVH de capacitate similara, insusi inlocuita de arsura slaba 1,4 L doi ani mai tarziu. Motoarele Kent / Valencia de 957 si 1.117 cc au continuat doar cu usoare modificari si pentru prima data a fost produs un diesel Fiesta cu un motor de 1.600 cc adaptat de la Escort.

Noua transmisie continua variabila CTX, montata si in Fiat Uno, a aparut in cele din urma la inceputul anului 1987 doar pe modelele de 1.1 L.

Gama de baza Mk2 Fiesta (cu exceptia editiilor speciale) a fost formata din urmatoarele variante de model; Popular, Popular Plus, L, Ghia, 1.4S (1986 inainte) si, in sfarsit, XR2

Cea de-a doua generatie Fiesta a prezentat un tablou de bord diferit pe nivelurile inferioare din seria inferioara, comparativ cu variantele mai scumpe. Modelul XR2 a fost complet actualizat cu un bodykit mai mare. De asemenea, avea un motor de 1,6 L CVH de 72 CP (72 kW), asa cum s-a vazut anterior in Ford Escort XR3 si o cutie de viteze cu cinci trepte (de asemenea standard la modelele de 1,3 L CVH), mai degraba decat cutia de viteze cu patru trepte care a fost folosita pe XR2 anterior si pe restul gamei Fiesta. Motorul a fost inlocuit cu o varianta cu ardere slaba, in 1986, care avea un cilindru revizuit si carburator; a fost semnificativ mai curat din punct de vedere al mediului, dar a fost usor mai putin puternic ca rezultat (.008 CP (0.0060 kW)).

Fiesta cu adevarat fierbinte nu a fost niciodata produsa de catre fabrica pentru a evita impactul asupra vanzarilor de variante Ford Escort performante, dar au fost disponibile multe conversii aftermarket, cea mai cunoscuta fiind aceea de la firma engleza Turbo Technics, care creste puterea la un bine documentat de 125 CP ( 93 kW), ceea ce si-a intrecut cu usurinta rivalii standard. Ford a apreciat calitatea inalta a acestei conversii si a fost dornic sa aiba grija de clientii sai: instalarea a fost realizata de centrele de montare aprobate si toate garantiile au ramas valabile dupa aceea.

Fiesta facelift, care se confrunta cu concurenta de la metroule Austin, Fiat Uno, Nissan Micra, Peugeot 205, Toyota Starlet, Opel Nova si Volkswagen Polo a fost unul dintre cele mai importante superminis din Marea Britanie. In cel mai bun an din 1987, peste 150.000 de modele Fiesta au fost vandute in Marea Britanie, desi a terminat pe locul doi in topurile de vanzari ale Ford Escort. A fost disponibil in Japonia, vandut la dealerele Ford / Mazda numite Autorama; a respectat reglementarile privind dimensiunile guvernamentale japoneze, iar deplasarea motorului a fost in cea mai favorabila categorie de taxe rutiere japoneze care a ajutat vanzarile.

Cea de-a treia generatie Fiesta Mark III, denumita cod BE-13 a fost dezvaluita la sfarsitul anului 1988 si a iesit oficial la vanzare in februarie 1989. Masina s-a bazat pe o noua platforma care aseza axul fasciculului din spate al vechii masini pentru un aranjament de fascicul de torsiune semi-independent. si arata radical diferit, abordand principala slabiciune a generatiei anterioare - lipsa unui derivat cu 5 usi, ceva care era disponibil pana atunci la principalii sai rivali precum Fiat Uno, Peugeot 205 si 106 si Opel Corsa / Opel Nova. Cealalta schimbare principala a fost cea a echipamentului de rulare - versiunea imbunatatita HCS (High Compression Swirl) a centralei Kent / Valencia. Unitatile CVH din a doua generatie au fost reportate in mare parte nemodificate. Motorul diesel a fost extins la o capacitate de 1,8 L.

In ceea ce priveste modelele sportive, XR2i a fost lansat in august 1989 [9] cu un motor CVH cu opt valve (care se ridica pentru motor compus cu unghi hemisferic de camera de ardere) cu 104 CP (76 kW). Acesta a fost primul Fiesta care a avut un motor injectat cu combustibil. Aceasta a fost apoi inlocuita cu o versiune Zetec 16 cu valva in 1992, care a vazut de asemenea ca RS Turbo a fost inlocuit de RS1800 pe masura ce motorul CVH era eliminat treptat. RS1800 a impartasit motorul Zetec de 1,8 litri injectat cu combustibil cu versiunea de 130 CP (96 kW; 130 CP) a actualului Ford Escort XR3i de atunci si avea o viteza maxima de 201 km / h. Numele XR2i a fost renuntat si la inceputul anului 1994, iar insigna Si prietenoasa cu asigurarea a aparut la locul sau pe un model usor mai putin sportiv, fie cu 1,4 L PTE (o dezvoltare a CVH), fie cu 1,6 L Zetec .

Odata cu introducerea succesorului Mark IV, Mark III a fost construit si vandut in acelasi timp. Pentru a distinge masina, nivelurile de ornare au fost revizuite si au fost comercializate drept „Fiesta Classic” [10]. Aceasta versiune a continuat pana la incetarea productiei in 1997

Fiesta Mark IV (numele intern al codului BE91) [11] a fost lansat in octombrie 1995 [12] [9] [13] si a devenit cea mai vanduta masina din Europa din 1996 pana in 1998, unde a fost depasit de noul Ford Concentrati; o inlocuire pentru Ford Escort, care a fost retrasa definitiv de pe piata in 2004.

Modelul a prezentat o serie de noi motoare Zetec-SE, disponibile in forme de 1,25 L si 1,4 L, motorul diesel de 1,8 litri a fost usor modificat pentru Mark IV, acum comercializat sub numele de Endura DE. Modele de specificatii inferioare au ramas disponibile cu ceea ce ar fi editia finala a motorului Kent 1.3 L OHV, acum cunoscut sub numele de Endura-E. Pe langa schimbarile majore ale sasiului, Mark IV a beneficiat, de asemenea, de un nou design interior si exterior, incluzand un panou de instrumente vopsit moale pentru primul an de productie, desi pastreaza dimensiuni similare cu Mark III, impreuna cu platforma si structura de baza a corpului, cel mai vizibil deschizaturile usilor laterale. Modelele RS1800 si RS Turbo nu au fost trecute in gama Fiesta actualizata.

Ca exercitiu in domeniul ingineriei de insigne, Mazda 121 si Ford Fiesta Mark IV au impartasit designul lor, au fost construite pe aceleasi linii de productie si au folosit aproape toate aceleasi piese. In studiile de fiabilitate JD Power de la acea vreme, Mazda a fost raportat a fi semnificativ mai fiabil si a atras niveluri mai mari de satisfactie a clientilor, in ciuda faptului ca este un vanzator mai lent decat Fiesta.

In Brazilia, o versiune de 1,0 litri (Motor Endura) a fost disponibila la nivelul de decupaj popular. De asemenea, un 1,3 litri (Endura) si un 1,4 litri 16V (Zetec-SE) au fost disponibile la nivelul CLX trim; a fost vandut in Argentina si Chile. Aliniamentul nivelului de tranzactionare din Marea Britanie a avut relativ putine schimbari de-a lungul anilor: (1995, Encore, LX, Si, Ghia; 1996, Ghia X a adaugat ca gama-topper; 1998, Si inlocuit de Zetec, modelele LX pe benzina redenumite pe scurt Zetec LX, Modelele Ghia X axed; 1999, Finesse adaugat intre Encore si Zetec).

In 1997, Mark IV a fost introdus in Africa de Sud, prima data cand Fiesta a fost vanduta pe piata respectiva. Un singur motor a fost disponibil, cel de 1,3 litri Endura E. Ulterior, acesta a castigat premiul South African Car of the Year. Motorul de 1,3 litri a fost inlocuit cu motorul de 1,4 litri PTE (CVH) in 1999. De asemenea, a fost vandut local sub denumirea de Mazda Soho, dar, in ciuda acestui lucru, „121” insigne au fost afisate pe spate, Soho fiind adaugat dedesubt.

Mark IV nu a fost vandut in America de Nord.

Ford Fiesta, construit in germania, s-a bazat pe Mark IV, impartasind bazele sale. Din acest motiv, motorul de 1,7 VCT de la Ford Fiestaa devenit un schimb de motoare extrem de popular in Mark IV si Mark IV facelift Fiesta. Acest lucru ofera popularului hatchback un plus de 100 cmc peste cea mai mare dimensiune anterioara a motorului disponibila, cronometrarea cu came variabila si cutia de viteze mai buna, pastrand in acelasi timp un finisaj din fabrica, deoarece toate componentele sunt un schimb direct.

Fisa tehnica cu date tehnice si date de performanta, plus o analiza a concurentei directe a pietei Ford Fiesta 1.6 Si (man. 5) din 1995, modelul cu caroserie hatchback cu 3/5 usi si Line-4 1597 cm3 / 97,2 cu dimensiunea motorului, 66 kW / 90 CP / 89 CP (ECE) de putere, 129 Nm / 95 lb-ft de cuplu, 5 viteze manuale propuse pana la jumatatea anului 1995 pentru Europa Specificatii cu dimensiunile exterioare si interioare, economie de combustibil, viteza maxima, date din fabrica performante : acest Ford ar accelera  0-100 km / h in 11,8 sec