In 2008 nu a existat o piata mai aglomerata sau competitiva decat segmentul de masini mici, pe care Ford l-a contestat cu un nou Fiesta. In ciuda capacitatii modeste a motorului, a fost evaluata ca masina a soferului si au existat optiuni si variante ample, de la baza CL cu trei usi pana la sportul Zetec pana la Econetic turbo diesel.
Ce este nou la Fiesta Mk6 2008-2012?
Pe masura ce piata auto s-a indepartat de masinile mari care erau painea si untul Ford, compania a trebuit sa se schimbe si ea. Realitatea era ca masinile mai mici, si masinile mici, reprezentau viitorul.
Fiind masina mica globala a companiei, Fiesta a fost una aleasa pentru a ajuta pe Ford sa-l transforme intr-un nou viitor fara Falcon. Dar a fost masina care sa-i ia pe jucatorii mari in masini mici? Avand in vedere pluta de litere grozave de la Mazda, Honda, Toyota, Nissan, Mitsubishi, Hyundai si Kia, trebuia sa fie foarte buna.
Ford a incercat de ceva timp sa fie funky pentru a apela la cumparatorii tineri de sold, iar WS Fiesta a avut cu siguranta aspectul de a atrage.
Au fost ignorati cumparatorii mai vechi, care ar fi putut prefera un sedan - Ford a limitat stilurile de caroserie la trapa cu trei si cinci usi.
Gama WS de la lansare a fost formata din trei modele, CL-ul entry-level in ambele stiluri de caroserie, doar cinci usi LX si sportul Zetec, de asemenea, cu cinci usi.
Doua motoare erau disponibile, dar, in mod curios, cel mai mare 1,6 litri era disponibil doar cu cutia de viteze manuala cu cinci trepte. Daca doreai un automat, acesta era cuplat cu un 1.4 litri.
Nu numai ca a trebuit sa acceptati un motor mai mic, ci a trebuit sa luptati cu un automobil cu patru trepte atunci cand o cinci viteze ar fi fost infinit mai buna atat pentru performanta, cat si pentru economia de combustibil.
Daca performanta era prioritatea ta, manualul de 1,6 litri era calea de parcurs, zippy si frugal in acelasi timp. Tractiunea de 1,4 litri plus auto a fost lenta si mai putin economica.
In seria WS s-a inregistrat o oarecare usurare tarziu cand Ford a lansat Econetic, o trapa cu cinci usi cu un turbo diesel de 1,6 litri, care a furnizat o economie exceptionala.
Modelele mai mici din gama au castigat doar patru stele de la ANCAP, dar aveau inca distributie ABS si electronica a fortei de frana. Pentru a obtine cinci stele, a trebuit sa cumparati un Zetec, obtinand airbag-uri suplimentare, controlul stabilitatii, controlul tractiunii si asistenta de coacere de urgenta.
Micutul Fiesta al lui Ford se pare ca nu a fost suficient de lung pentru a justifica o facelift, dar pentru a completa numeroasele imbunatatiri ingineresti pentru 2011, exteriorul a primit si el un makeover.
Modificarile exterioare sunt reduse la minimum, cu modificari subtile ale grilei inferioare, noi modele de roti, bare de protectie pentru corp, culori noi pentru vopsea si unele modificari ale materialelor interioare.
Dar adevaratele schimbari sunt cele care sunt mai mult decat profunzimea pielii, cu actualizarile tehnice utile imbunatatind o masina deja foarte capabila.
Cand a fost lansat in 2009, Ford a oferit doua modele Zetec; un manual de 1,6 litri si un automat de 1,4 litri. Am gasit manualul 1.6 deosebit de impresionant, dar, in timp ce automatul 1.4 era o masina de oras foarte buna, am simtit ca se lupta putin pe drumul deschis, nu numai datorita capacitatii motorului mai mici, dar am fi preferat un automobil cu cinci viteze peste unitatea cu patru viteze la care Ford a optat.
Insa pentru cele mai recente runde de imbunatatiri, Ford a mers cu unul mai bine si ne-a oferit inca doua raporturi sub forma unui automobil Powershift cu sase trepte, precum si imbunatatirea capacitatii motorului la 1,6 litri. Toate versiunile manuale pastreaza o cutie cu 5 viteze ”.
Modelele Zetec continua cu tema sport, cu suspensie sport, un kit de caroserie sport si o munca mai stralucitoare pentru noul model, cu accente cromate in jurul luminilor de ceata fata la exterior si a luminilor stralucitoare in cabina.
Noua transmisie automata Powershift face parte din noul design dublu al ambreiajului despre care ne-am aratat anterior si in alte vehicule, iar montarea sa in Fiesta din 2011 ne ofera un confort deosebit la drum intins
Modele acoperite: cu si fara trapa 3 sau 5 usi 1.25, 1.4, 1.6 benzina 1.4 TDCI, 1.6 TDCI diesel Style, Studio, Edge, Zetec, Zetec S, Titanium, ECOnetic.
Istorie
Piata supermini in care Fiesta concureaza se misca intr-un ritm ascendent, asa ca ar fi putin sa ceri masina sa mentina conducerea clasei de-a lungul intregului ciclu de viata. Modelul de generatie anterioara a urmat traiectoria familiara Fiesta, aparand in varful pietei in 2002 doar pentru a fi treptat treptat de catre rivalii mai noi. In momentul in care aceasta masina a aparut in 2008, modelul care iesea avea lipsa de marime si de rafinament in comparatie cu cea mai buna clasa. Ford trebuia sa revina puternic in aceste domenii si s-a intamplat corespunzator.
Acest Fiesta a fost lansat in vara anului 2008 cu o linie familiara cu motoare si niveluri de garnituri. Cumparatorii ar putea alege modelele accesibile de la Style si Studio, modelele sportive Zetec si Zetec S sau luxosul Titanium. Motoarele au inclus benzinele de 1,25, 1,4 si 1,6 litri, plus dizelele TDCi de 1,4 si 1,6 litri. Versiunile ECOnetic super-economice au ajuns putin mai tarziu, iar variantele Edge au aparut spre sfarsitul anului 2009. Toate Fiesta au obtinut controlul stabilitatii ESP de la jumatatea anului 2010.
Piese auto pentru Ford Fiesta Mk6 2008-2012
(aproximativ pe baza unui Fiesta 1.6 Zetec) Dupa cum va asteptati, piesele sunt abundente si relativ ieftine. Un ansamblu de ambreiaj si un alternator vor fi in jur de 275 euro. Seturile de frana din fata sunt in jur de 100 de euro ,set si spate de 110 de euro , un far se apropie de 150 de euro si o oglinda manuala ar trebui sa se afle in regiunea de 50 euro. O evacuare completa este de aproximativ 220 euro si un catalizator este de aproximativ 290 euro. Un electromotor este de aproximativ 180 euro, aripa fata este de aproximativ 130 euro, un parbriz de aproximativ 170