Piese auto Ford Focus Mk1

Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!
Piese auto Ford Focus Mk1
Serie An kW/HP Cmc Cod motor Tip

Piese originale Ford Focus 1998-2004

Ford Focus (prima generatie Mk1) este o masina compacta care a fost fabricata de Ford in Europa din 1998-2004 si de Ford in America de Nord in perioada 1999-2007. Ford a inceput vanzarile Focus catre Europa in iulie 1998 si in America de Nord in 1999 pentru anul model 2000. Fabricarea in Argentina a continuat pana in 2008 si a fost inca in vanzare in Brazilia pana in 2009.

In Europa si Africa de Sud, Focus a inlocuit diferitele modele Ford Escort vandute pe acele piete. In Asia si Australasia, a inlocuit Ford laser.
 
Design si tehnica
Denumit codul C170 in timpul dezvoltarii sale, Focus si-a luat numele final dintr-o masina concept Ghia, care a fost prezentata la Salonul Auto de la Geneva in 1991. Anumite elemente ale proiectului au fost vazute chiar mai devreme in prototipurile folosite de Ford pentru a demonstra viitoarele caracteristici de siguranta, cum ar fi grupurile de iluminare spate la nivel de ochi. Ca o continuare a filozofiei stilului New Edge de la Ford, vazuta pentru prima data in Ford Ka in 1996 si in Ford Cougar in 1998, stilul Focus a fost deseori descris ca fiind polarizant. Stilul a fost supravegheat de Jack Telnack si executat de Claude Lobo si de designerul australian John Doughty, incheind in ianuarie 1996 la aprobarea programului.
 
Decizia de a numi noua masina Ford Focus a fost luata la inceputul anului 1998, deoarece Ford intentionase sa pastreze placa de identificare „Escort” pentru noua sa generatie de masini mici de familie. O problema de ultim moment a aparut in iulie 1998, cand o instanta din Köln, care a raspuns unui caz introdus de editorii Burda, a ordonat Fordului sa evite numele „Focus” pentru masinile din piata germana, deoarece numele a fost deja luat de revista Focus a editorului. Aceasta disputa a unsprezecea ora a fost insa depasita, iar masina a fost lansata fara un nume diferit de „piata germana”.
 
Ford Focus a fost dezvaluit oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie 1998.
 
Design 
Modelele Focus au fost proiectate sub conducerea lui Richard Parry-Jones si au fost remarcate la introducere pentru stilul lor, suspensia spate conducatoare de clasa si ambalarea interioara inalta, precum si pentru o structura rigida si usoara a corpului, directie cu frecare scazuta si suspensie, precum si caracteristici extinse de siguranta si comoditate, inclusiv airbag-uri pentru sofer si pasageri, airbag-uri laterale pentru cap si piept disponibile, accesorii ISOFIX spate pentru scaun pentru siguranta copilului, sistem cu centura de siguranta cu pre-tensionatoare si retractoare pentru limitarea sarcinii, economizor de baterie pentru a comuta automat se sting luminile dupa 10 minute, caracteristica de intunecare a luminii interioare si perne de spate rabatabile / pliabile.
 
Stilul 
Stilul Focus, adesea remarcat ca polarizant, a fost comercializat de Ford ca design New Edge. Limbajul de design a fost supravegheat de Jack Telnack si Claude Lobo si executat de designerul australian John Doughty. In 2000, Karl Brauer, scriind pentru Edmunds.com, a descris stilul: „In timp ce un sunet ergonomic, interiorul Focus, la fel ca exteriorul sau, afiseaza o mare parte din filozofia lui New Edge a lui Ford, care i-a impartit pe editorii sa o iubeasca sau sa o urasca."  Sherri Koucky, scriind pentru MachineDesign.com, a spus ca stilul „amesteca forme rotunde cu cele geometrice funky si adauga unghiuri ascutite, facandu-le intr-un fel sa lucreze impreuna."  James R. Healey, scriind pentru USA Today, a numit stilul " coliziune de curbe si linii. "Dupa ce Ford Focus international, care a impartasit stilul cu modelele din America de Nord, a castigat prestigioasa masina europeana a anului (1999), William Diem din New York Times a scris," Intr-o anumita masura , premiul indica designul riscant al Ford pentru Focus, in special stilul New Edge - o combinatie de linii drepte, curbe si plane
 
Suspensie spate
Piata europeana
 
Suspensie multi link
Inginerii pentru Focus, inclusiv Richard Parry-Jones, au dezvoltat o suspensie spate independenta cu mai multe link-uri independente de mai multe clase, care se economisesc, comercializate sub forma de suspensie Control Blade, combinand ambalajul unui brat de tractiune, cu geometria unei duble suspensie de tip spirala Sistemul a fost dezvoltat din cel utilizat in proprietatea CDW27 Ford Mondeo, dar cu diverse modificari pentru a face o constructie mai simpla si mai ieftina si, prin urmare, viabila economic pe un vehicul de piata de masa.
 
In cazul in care multi concurenti din clasa compacta sau din clasa de masini familiale mici (europene) au folosit suspensia din spate de rasucire semi-independenta mai putin costisitoare, Control Blade a oferit performante elasto-cinematice imbunatatite, adica un control puternic al corpului, o directie ascutita si precisa indiferent de a atitudinii masinii si o plimbare absorbanta si linistita peste denivelari.
 
Spre deosebire de suspensia obisnuita cu mai multe verigi, multi link prezinta un brat de tractiune din otel presat, cu o grosime larga, simpla, uniforma, cu suport de butuc - care ocupa locul a doua tije longitudinale de locatie, eliminand o gaura de turnare scumpa si oferind acelasi nivel de control al corpului - cu un centru de greutate mai redus, zgomot redus la drum si cu costuri de productie mai mici. Bratul lateral spate lung controleaza varful, o pereche de brate laterale frontale mai scurte, vertical una peste alta, controleaza camberul, iar lama de control reactioneaza la sarcinile de frana si tractiune.
 
In testarea suspensiei din 2000, scriitorul Motor Trend, Jack Keebler, a remarcat „Viteza medie a Focusului de 100 km/h prin slalomul nostru o face mai rapid in jurul conurilor decat 62,000 USD Jaguar XJ8L si un Bentley Continental de 300 000 USD. Impresia este ca are o multime de roti calatoreste pentru a imbraca materialele mai mari si izolarea cu o masina mare, cu cadru complet, cand intalnesti articulatii de expansiune si imperfectiuni ale drumului mai mici.
Dupa introducerea din 1998 a suspensiei multi brat si popularizarea acesteia de catre Focus, alti producatori (de exemplu, Volkswagen cu Golf V) au inceput sa ofere suspensii spate pentru design multi-link din clasa compacta sau clasa auto mica (europeana).
 
Inginerii Focus au dezvoltat un nou interior pentru clasa masinii, cu un interior modelat pe computer, ampatament lung, usi inalte, linie de acoperis ridicat, volum crescut de pasageri si marfa, scaune spate ridicate si scaune frontale ridicate in puncte H, oferind linii de vedere mai ridicate si sporite camera din spate James R. Healey, scriind pentru USA Today, a declarat ca „Focusul este mai mare in interior decat masinile mult mai mari in exterior. Ford a comercializat mai tarziu scaunele inalte cu punct H ca Scaunul de comanda, mentionand ca „cu cat H este mai mare. Punctul, cu cat mergi mai sus in masina si, in unele cazuri, cu atat te simti mai confortabil la volan ".
 
Europa (1998–2004)
Prezentare generala
Productia 1998-2004
2000–2008 (Argentina)
Caroserie si sasiu
Stilul caroseriei
Hatchback 3/5 usi
Berlina cu 4 usi
Combi cu 5 usi
Platforma platforma Ford C170
Powertrain
Motor
Benzina:
1.4 L Zetec-SE I4
1,6 L Zetec-SE I4
1,8 L Zetec-R I4
2,0 L Zetec-R I4
2,0 L Duratec-ST / RS I4
Motorina:
1.8 L Endura-DI TDDI I4
1,8 L Duratorq TDCI I4
Transmisie automata cu 4 trepte
Manual cu 5 viteze
Manual cu 6 trepte (SVT)
Dimensiuni
Ampatament 2.615 mm (103,0 in)
Lungime Hatchback: 4.175 mm (164,4 in)
Limuzina: 4.380 mm (172,4 in)
Imobil: 4.455 mm (175,4 in)
Latime 1.700 mm (66.9 in)
Inaltime Hatchback si berlina: 1.440 mm (56.7 in)
Domeniu: 1.460 mm (57.5 in)
Greutate bordura 1.150 kg (2.535 lb) -1,364 kg (3.007 lb)

Uzine Ford Focus
Istoric, uzinele Saarlouis, Valencia si Halewood au produs Escort, cu toate acestea Focusul a fost produs doar la Saarlouis si Valencia, deoarece Halewood trebuia trecut la productia de tip Jaguar X. Cu toate acestea, generatia finala a escort a ramas in productie in Halewood pana in 2000, ca o alternativa bugetara la Focus, iar versiunile autoutilitare au continuat pana in 2002, pana la inlocuirea sa prin Ford Transit Connect, bazata pe Focus.
 
Productia de focus a avut loc si in Santa Rosa, Filipine; Generalul Pacheco, Argentina; Orasul Chungli, Taiwan si Vsevolozhsk, Rusia.
 
Focus 2001 facelift (Mk1.5)
 
Hatchback cu 5 usi (post facelift)
 
Hatchback cu 3 usi (post facelift)
 
Hatchback cu 5 usi (post facelift)
 
Combi (post facelift)
 
Berlina (post facelift)
Mk 1 Focus facelift la sfarsitul anului 2001 a inclus:
 
Faruri revizuite, cu indicatoare integrate si becuri principale
farurile de ceata
Faruri xenon optionale
CD optional cu 6 discuri
Sistem de navigatie optional
Optional controlul digital al climei
Caracteristicile anumitor niveluri de design au fost modificate
Consola centrala modificata cu suport pentru cana din cauciuc
Diferite culori de linie centrala
Adancituri pentru scaune noi
Diferite finisaje ale grupului de instrumente
Torpedou cu amortizor
Culori noi
Punct de alimentare spate
Motor TDCi introdus in gama
Facilitatea camerei Bluetooth
 
A fost introdus un nou motor flexifuel, bazat pe versiunea europeana Zetec 1.6 L. Aceasta ar putea folosi atat benzina, cat si bioetanol, dar era disponibila doar pe piata suedeza. Aceasta versiune este inca disponibila in unele tari, in pofida aparitiei unui nou-focus Mk 2.
 
Editii speciale
Sony: Ford a comercializat 7000 de exemple ale Sony Limited Edition in ianuarie 2000, cu un receptor CD AM / FM cu telecomanda wireless, patru difuzoare rosii si negre cu trei cai (o pereche in fiecare usa), subwoofer de 10 inci montat pe portbagaj. Culorile exterioare erau Rainforest Green, Infra-Red, Pitch Black si Going Platinum,
Kona: Editia Kona Mountain Bike (mai 2000, 5000 de exemple), cu o bicicleta Kona „Out of Bounds”, suport pentru biciclete cu suruburi, huse pentru scaune lavabile din nylon, culori unice Dirt Metallic si Rainforest Green, forme laterale unice cu modelare- in logo-ul Kona Moto si pe pistele de anvelope pentru biciclete; Jante din aluminiu prelucrate cu sase raze de 16 inci si covorase din cauciuc negru de mare rezistenta, de asemenea, cu logo-ul Kona Moto si banda de rulare a anvelopelor pentru biciclete
 
Editia Ford Focus Street
Street: the Street Edition (septembrie 2000) cu suspensie europeana, tapiterie neagra, jante din aluminiu lustruit de 16 inci, schimbator de CD cu 6 discuri, volan invelit din piele. La exterior, extensia din fat. Modelele au folosit aceleasi arcuri, amortizoare si bare anti-rulaj gasite in Focusul European. Detaliile interioare au inclus scaune cu sport, Au fost fabricate 7.500 de editii in total Street Street, aproximativ 85 la suta dintre ele au fost realizate sub forma de berline, modelele ramase sub forma de combi
S2: Focus S2 (2001), disponibil doar in modelul ZX3 cu trei usi, dispune de suspensie in regim european, tapiterie interioara gri cu panou frontal unic si panou basculant, mulaje cu corpuri cu cheie in culori si insigne S2, spoiler spate,roti din aluminiu de 16 inci si varf de evacuare cromat, schimbator de CD, scaune cu sport cu insertii modelate cu diamante si culori exterioare, inclusiv argint CD, Sangria Rosu si un Focus Gris lichid.
Mach Audio: Sedanul Focus MACH Audio ZTS a prezentat un sistem audio cu schimbator de CD-uri cu sase discuri, patru difuzoare cu doua usi de 5 x 7 inch, cu doua cai, un subwoofer cu 2 inele cu doua voci, egalizare personalizata la configuratia interioara Focus si 460 de watturi unic instrument de bord argintiu, tesaturi de plasa din plasa si panouri de decupare a usilor, roti din aluminiu prelucrate cu sase rapoarte, aluminiu MACH, ecuson audio MACH, culori exterioare ale CD Silver, Gri lichid si cupru mandarina
 
Aftermarket
 
Tuner Saleen a modificat Focusul SUA din prima generatie in masinile performante S121 si N20. S121 include un motor Duratec 2.0L I4 de 138 CP (103 kW) cu suspensie imbunatatita, caroserie personalizata proiectata si modelata CAD de Phil Frank, grafica personalizata, pachet de anvelope si roti, componente interioare personalizate si frane optionale modernizate. Cresterea performantei de 10% a motorului Duratec 2.0l I4 din fabrica a fost obtinuta prin inlocuirea filtrului de aer din hartie din fabrica cu un filtru de aer reutilizabil mai curgator si prin inlocuirea evacuarii din fabrica cu un sistem de evacuare din spate CATi. N20 ofera acelasi motor de baza si alte imbunatatiri, impreuna cu un sistem de oxid de azot instalat din fabrica, care ofera un impuls de 75 CP (56 kW), aducand N2O la 225 CP (168 kW). S121 / N2O sunt vandute ca noi la multi dealeri Ford. In 2005 au fost produse 200 S121 / N2O.
 
Mai multe companii americane ofera piese Ford autentice pentru a modifica focalizarile construite din America de Nord in conformitate cu standardele europene complete sau partiale. Exista, de asemenea, o conversie a motorului V8 pentru Focus.

Motorizari Ford Focus Mk1

Piese Ford Focus Mk1