Piese auto Ford Ka 1996-2008 1.3 i 50 cp

Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!
Piese auto Ford Ka 1996-2008 1.3 i 50 cp

Piese Ford Ka 1996-2008 1.3 i JJB 37 KW

Piese Ford Ka 1.3 i 50 cp, benzina



Piese pentru Ford Ka 1996 - 2008 1.3 i 50 Cp regasiti pe PieseFord.Ro

Peste un deceniu tanar si inca mai puternic: Ford Ka este o masina care a trait mai mult decat s-ar fi putut astepta oricine cand a aparut pentru prima data in 1996.

Peste un deceniu tanar si continua sa fie puternic: Ford Ka este o masina care a trait mai mult decat oricine s-ar fi putut astepta cand a aparut pentru prima data in 1996. O versiune complet noua ajunge la sfarsitul acestui an, dar fermecatorul original merita inca aratat.

Cand forma distinctiva a Ka a lovit pe strazi prima data a provocat o agitatie. Dar, in ciuda faptului ca devine o vedere familiara pe drumul din Marea Britanie, curbele si ondularile ascutite ale caroseriei micului Ford inseamna ca inca ies in evidenta de multime. Masinile mai noi au baraje de culoare, in timp ce modelele de intrare prezinta inca articole din plastic negru nevopsite ale versiunilor timpurii. Gama de top SportKa obtine un bodykit si jante din aliaj mai mari.

De-a lungul vietii sale, interiorul Ka a ramas in mare parte neschimbat. In timp ce designul tabloului de bord este atractiv, materialele plastice se simt ieftine si ocupantii din spate vor gasi cabina inghesuita. Entry-level Studio este slab echipat, dar nu obtine servodirectie. Plateste un pic mai mult pentru Stil si vei primi bare de protectie colorate, ferestre electrice si CD player. Aer conditionat si un parbriz incalzite apar pe stilul Climate.

Doar doua motoare sunt disponibile in linia Ka. Unitatea entry-level de 1,3 litri isi poate urmari radacinile in anii cincizeci si poate aduna doar 69 CP. Aceasta devine gresie atunci cand este extinsa, dar cuplul redus de intensitate redusa il face perfect pentru prinderea strazilor orasului. SportKa este un autovehicul autentic de tip junior si primeste o centrala de 1,6 litri de 94 CP. Cumparatorii care doresc o optiune diesel vor trebui sa astepte masina de generatie urmatoare.

Ka este foarte distractiv de condus, indiferent de modelul pe care il alegeti. Directia directa si aderenta puternica se combina pentru a oferi cea mai mica agilitate suprema Ford si pungi de feedback pentru sofer. Mai bine, calatoria este compusa si confortabila, ceea ce face din masina un croazier surprinzator de capabil. Dar Ka nu isi poate deghiza varsta cand vine vorba de perfectionare. Zgomotul motorului, al drumului si al vantului isi face simtita prezenta la viteze mai mari.

Cumparati un Ka si va puteti astepta la costuri reduse de functionare. Versiunile de 1,3 litri reprezinta cel mai bun pariu pentru cumparatori cu un buget, oferindu-va inapoi pana la 31 de bani pe mila pentru a rula. Adaugati alti 10 pence la aceasta figura daca va place sportul racy SportKa. Singurul dezavantaj financiar este reziduurile slabe. Versiunile mai mici cu motoare vor lupta sa-si pastreze 27% din valoarea lor dupa trei ani.

Ka a fost initial proiectata de echipa Bobcat condusa de Trevor Erskine (nu trebuie confundata cu varianta ulterioara a modelului Mercury din Ford Pinto) si aprobata pentru dezvoltare de Henry Ford II in septembrie 1972, imediat dupa lansarea doua autoturisme comparabile - Fiat 127 si Renault 5. Cu mai mult de un deceniu mai devreme, Ford a decis sa produca o noua masina mica pentru a rivaliza Mini BMC, deoarece costul de productie era considerat prea mare, dar criza petrolului din 1973 a inregistrat o crestere a cererea crescanda pentru masini mai mici.

Ka a fost o masina cu totul noua in segmentul supermini si a fost cea mai mica masina fabricata de Ford. Obiectivele de dezvoltare au indicat un cost de productie cu 100 USD mai mic decat actualul Escort. Masina avea o ampatament mai lunga decat cea a Fiat 127, dar cu o lungime totala mai scurta decat cea a Ford Escort. Propunerea finala a fost dezvoltata de Tom Tjaarda la Ghia, supravegheata de stilul sef de atunci al Ford al Europei, Uwe Bahnsen. Proiectul a fost aprobat pentru productie la sfarsitul anului 1973, cu centrele de inginerie Ford din Koln si Dunton (Essex) colaborator.

Ford a estimat ca 500.000 de Ka pe an vor fi produse si a construit o fabrica complet noua in apropierea Valencia, Spania; o fabrica de axe transversale in apropiere de Bordeaux, Franta; extensii de fabrica pentru instalatiile de asamblare din Dagenham, Marea Britanie. Adunarea finala a avut loc si in Valencia.

Denumirea Ka (care inseamna petrecere in spaniola) apartinea General Motors, folosita ca nivel de taiere pe vagoanele statiei Oldsmobile, cand masina a fost proiectata si a fost data liber pentru Ford sa o foloseasca in noua lor masina din clasa B. Dupa ani de zile speculate de presa auto despre noua masina Ford, aceasta a fost supusa unei succesiuni de scurgeri de presa atent lucrate de la sfarsitul anului 1975. O Ka a fost expusa la cursa Le Mans 24 de ore din iunie 1976, iar masina a plecat la vanzare in Franta si Germania in septembrie 1976; la frustrarea de dealeri din Marea Britanie, versiuni cu volanul pe dreapta au inceput sa apara numai in ianuarie 1977. concurenti sale initiale in Europa, in afara de Fiat 127 si Renault 5, a inclus Volkswagen Polo si Opel Chevette. Chrysler Marea Britanie a fost, de asemenea, pe punctul de a lansa Sunbeam pana in aceasta etapa, iar britanicul Leyland lucra la un nou supermini, lansat ca metrou Austin in 1980.

Ka a fost initial disponibila in Europa cu Valencia I7 (optiuni de compresie ridicata si compresie scazuta) I4 (58,4 c.4 in), si motoare de 1.117 cc (68.2 cu in) si in motoare Base, Popular, Popular Plus, L, GL (1978 inainte), Ghia si S trim, precum si o duba. SUA Mark I Ka a fost construita la Köln, Germania de Vest, dar cu specificatii usor diferite; Modelele americane au fost Base, Decor, Sport si Ghia, Ghia avand cel mai inalt nivel de decupare. Aceste niveluri de taiere s-au schimbat foarte putin in perioada de trei ani a Ka in SUA, din 1978 pana in 1980. Toate modelele americane au prezentat motorul mai puternic de 1.596 cc (97,4 cu in), care era versiunea mai veche Crossflow a Kent., mai degraba decat Valencia), echipat cu un convertor catalitic si o pompa de aer pentru a satisface reglementarile stricte privind emisiile californiene), bara de protectie cu absorbtie de energie, lampile cu marcaje laterale, faruri cu fascicul rotund sigilat, dinamica imbunatatita de avarie si integritatea sistemului de combustibil, precum si aer optional conditionare (a / c nu era disponibil in Europa). Pe piata americana, Ford Fiesta a inlocuit atat Ka , cat si compactul Pinto in 1981, concurand cu Chevrolet Chevette si Chevrolet Cavalier.

Un derivat sportiv (1,3 L Supersport) a fost oferit in Europa pentru anul model 1980, folosind motorul Cross Cross de 1,3 L (79 cu in), pentru a testa efectiv piata pentru XR2 similar introdus un an mai tarziu, care avea un 1,6- versiune litru a aceluiasi motor. La exterior si interior au fost adaugate ornamente din plastic negru. Farurile mici patrate au fost inlocuite cu cele circulare mai mari, indicatoarele frontale fiind mutate in bara de protectie pentru a se adapta schimbarii.

Pentru sezonul auto din 1979, Ford impreuna cu Ghia Operations din Torino, Italia, au produs autoturismul Ford Ka Tuareg. Acesta a fost prezentat in materialele de presa drept un vehicul conceptual conceput si echipat pentru utilizare practica, de agrement off-road. 

Reviziile minore au aparut pe intreaga gama la sfarsitul anului 1981, cu barele de protectie mai mari pentru a respecta reglementarile privind demnitatea accidentelor si alte mici imbunatatiri in incercarea de a mentine apelul showroom-ului inainte de viitoarea a doua generatie.

Ka   a aparut in august 1996, cu un front si un interior revizuite, si un butuc cu oglinda care reflecta liniile de schimb din partile laterale ale masinii. Motorul de 1,3 L OHV a fost abandonat, fiind inlocuit in 1984 cu o centrala CVH de capacitate similara, insusi inlocuita de arsura slaba 1,4 L doi ani mai tarziu. Motoarele Kent / Valencia de 957 si 1.117 cc au continuat doar cu usoare modificari si pentru prima data a fost produs un diesel Ka cu un motor de 1.600 cc adaptat de la Fiesta.

Noua transmisie continua variabila CTX, montata si in Fiat Uno, a aparut in cele din urma la inceputul anului 1996 doar pe modelele de 1.1 L.

Gama  Ka (cu exceptia editiilor speciale) a fost formata din urmatoarele variante de model; Popular, Popular Plus, L, Ghia, 1.4S (1986 inainte) si, in sfarsit, XR2

Cea de-a doua generatie Ka a prezentat un tablou de bord diferit pe nivelurile inferioare din seria inferioara, comparativ cu variantele mai scumpe. Modelul XR2 a fost complet actualizat cu un bodykit mai mare. De asemenea, avea un motor de 1,6 L CVH de 72 CP (72 kW), asa cum s-a vazut anterior in Ford Escort XR3 si o cutie de viteze cu cinci trepte (de asemenea standard la modelele de 1,3 L CVH), mai degraba decat cutia de viteze cu patru trepte care a fost folosita pe XR2 anterior si pe restul gamei Ka . Motorul a fost inlocuit cu o varianta cu ardere slaba, in 1986, care avea un cilindru revizuit si carburator; a fost semnificativ mai curat din punct de vedere al mediului, dar a fost usor mai putin puternic ca rezultat (.008 CP (0.0060 kW)).

Ka cu adevarat fierbinte nu a fost niciodata produsa de catre fabrica pentru a evita impactul asupra vanzarilor de variante Ford Escort performante, dar au fost disponibile multe conversii aftermarket, cea mai cunoscuta fiind aceea de la firma engleza Turbo Technics, care creste puterea la un bine documentat de 125 CP ( 93 kW), ceea ce si-a intrecut cu usurinta rivalii standard. Ford a apreciat calitatea inalta a acestei conversii si a fost dornic sa aiba grija de clientii sai: instalarea a fost realizata de centrele de montare aprobate si toate garantiile au ramas valabile dupa aceea.

Ka facelift, care se confrunta cu concurenta de la metroule Austin, Fiat Uno, Nissan Micra, Peugeot 205, Toyota Starlet, Opel Nova si Volkswagen Polo a fost unul dintre cele mai importante superminis din Marea Britanie. In cel mai bun an din 1987, peste 150.000 de modele Ka au fost vandute in Marea Britanie, desi a terminat pe locul doi in topurile de vanzari ale Ford Escort. A fost disponibil in Japonia, vandut la dealerele Ford / Mazda numite Autorama; a respectat reglementarile privind dimensiunile guvernamentale japoneze, iar deplasarea motorului a fost in cea mai favorabila categorie de taxe rutiere japoneze care a ajutat vanzarile.

Cea de-a treia generatie Ka  a fost dezvaluita la sfarsitul anului 1988 si a iesit oficial la vanzare in februarie 2000. Masina s-a bazat pe o noua platforma care aseza axul fasciculului din spate al vechii masini pentru un aranjament de fascicul de torsiune semi-independent. si arata radical diferit, abordand principala slabiciune a generatiei anterioare - lipsa unui derivat cu 5 usi, ceva care era disponibil pana atunci la principalii sai rivali precum Fiat Uno, Peugeot 205 si 106 si Opel Corsa / Opel Nova. Cealalta schimbare principala a fost cea a echipamentului de rulare - versiunea imbunatatita HCS (High Compression Swirl) a centralei Kent / Valencia. Unitatile CVH din a doua generatie au fost reportate in mare parte nemodificate. Motorul diesel a fost extins la o capacitate de 1,8 L.

In ceea ce priveste modelele sportive, XR2i a fost lansat in august 1989 [9] cu un motor CVH cu opt valve (care se ridica pentru motor compus cu unghi hemisferic de camera de ardere) cu 104 CP (76 kW). Acesta a fost primul Ka care a avut un motor injectat cu combustibil. Aceasta a fost apoi inlocuita cu o versiune Zetec 16 cu valva in 1992, care a vazut de asemenea ca RS Turbo a fost inlocuit  pe masura ce motorul CVH era eliminat treptat. A impartasit motorul Zetec de 1,8 litri injectat cu combustibil cu versiunea de 130 CP (96 kW; 130 CP) a actualului Ford Escort XR3i de atunci si avea o viteza maxima de 201 km / h. Numele XR2i a fost renuntat si la inceputul anului 1994, iar insigna Si prietenoasa cu asigurarea a aparut la locul sau pe un model usor mai putin sportiv, fie cu 1,4 L PTE (o dezvoltare a CVH), fie cu 1,6 L Zetec .

Odata cu introducerea succesorului a fost construit si vandut in acelasi timp. Pentru a distinge masina, nivelurile de ornare au fost revizuite si au fost comercializate drept „Ka Classic” . Aceasta versiune a continuat pana la incetarea productiei in 8

Fprd Ka a fost lansat in octombrie 1996  si a devenit cea mai vanduta masina din Europa din 1996 pana in 1998, unde a fost depasit de noul Ford Concentrati; o inlocuire pentru Ford Escort, care a fost retrasa definitiv de pe piata in 2004.

Modelul a prezentat o serie de noi motoare Zetec-SE, disponibile in forme de 1,25 L si 1,4 L, motorul diesel de 1,8 litri a fost usor modificat pentru Mark IV, acum comercializat sub numele de Endura DE. Modele de specificatii inferioare au ramas disponibile cu ceea ce ar fi editia finala a motorului Kent 1.3 L OHV, acum cunoscut sub numele de Endura-E. Pe langa schimbarile majore ale sasiului, Mark IV a beneficiat, de asemenea, de un nou design interior si exterior, incluzand un panou de instrumente vopsit moale pentru primul an de productie, desi pastreaza dimensiuni similare cu Mark III, impreuna cu platforma si structura de baza a corpului, cel mai vizibil deschizaturile usilor laterale. Modelele RS1800 si RS Turbo nu au fost trecute in gama Ka actualizata.

Ca exercitiu in domeniul ingineriei de insigne, Mazda 121 si Ka au impartasit designul lor, au fost construite pe aceleasi linii de productie si au folosit aproape toate aceleasi piese. In studiile de fiabilitate JD Power de la acea vreme, Mazda a fost raportat a fi semnificativ mai fiabil si a atras niveluri mai mari de satisfactie a clientilor, in ciuda faptului ca este un vanzator mai lent decat Ka .

Desi nu este la fel de robust ca echivalentele moderne, Ka este inca un loc destul de sigur pentru a fi, cu un rating EuroNCAP de trei stele. Airbag-ul soferului si ABS-ul sunt standard pentru toate modelele, in timp ce optional Reflex Pack adauga alte trei airbag-uri - unul pentru pasager si doua elemente laterale. Din pacate, emisiile de CO2 sunt dezamagitoare pentru o masina atat de mica. Unitatea de 1,3 litri produce 147g / km, in timp ce SportKa scoate 182g / km.

Marca Ford

Modelul KA

Generatia KA (RBT)

Modificare (motor) 1.3 i (50 CP)

Inceputul productiei 1996 an

Sfarsitul productiei 1998 an

Arhitectura Powertrain Motor cu combustie interna

Tip caroserie Hatchback

locuri 4

usi 3

Specificatii de performanta

Consumul de combustibil (economie) - urban 7,9 l / 100 km

29,77 mpg SUA

35.76 Marea Britanie mpg

Consumul de combustibil (economie) - extra urban 4,8 l / 100 km

49 mpg SUA

58.85 Marea Britanie mpg

Tip combustibil benzina (benzina)

Accelerare 0 - 100 km / h 17,7 sec

Accelerare 0 - 62 km / h 17,7 sec

Accelerare 0 - 60 mph (Calculat de Auto-Data.net) 16,8 sec

Viteza maxima 147 km / h

91,34 mph

Raport greutate-putere 17,4 kg / CP

Specificatii motor

Putere 50 CP @ 4500 rpm.

Putere pe litru 38,5 CP / l

Cuplu 97 Nm @ 2000 rpm.

71,54 lb.-ft. @ 2000 rot / min.

Locatia motorului Fata, transversal

Deplasarea motorului 1299 cm3

79,27 cu. in.

Numarul de cilindri 4

Pozitia cilindrilor Inline

Alezaj cilindru 74 mm

2,91 in.

Cursa pistonului 75,5 mm

2,97 in.

Raportul de compresiune 9.5

Numarul de supape pe cilindru 2

Sistem de combustibil Injectie indirecta cu mai multe puncte

valvetrain OHC

Spatiu, volum si greutati

Greutate bordura 870 kg

1918.02 lbs.

Max. greutate 1265 kg

2788.85 lbs.

Sarcina maxima 395 kg

870,83 lbs.

Spatiu portbagaj - minim 186 l

6.57 cu. ft.

Spatiu portbagaj - maxim 724 l

25,57 cu. ft.

Capacitatea rezervorului de combustibil 42 l

11.1 SUA gal | 9.24 Marea Britanie gal

Dimensiuni

Lungime 3620 mm

142,52 in.

Latime 1639 mm

64,53 in.

Inaltime 1383 mm

54.45 in.

Ampatament 2448 mm

96,38 in.

Partea din fata 1392 mm

54,8 in.

Pista spate (spate) 1408 mm

55,43 in.

Caracteristici de tractiune, frane si suspensii

Arhitectura trenului de tractiune ICE conduce rotile din fata ale vehiculului

Roata de antrenare Roata din fata

Numarul de angrenaje (transmisie manuala) 5

Suspensie frontala Rack amortizat

Suspensie spate Arc elicoidal

Disc frane fata

Frane cu tambur spate

Sisteme de asistenta ABS (sistem anti-blocare franare)

Tip de directie Suport de directie

Anvelopele cu dimensiunea 155/70 R13

 

Jante de dimensiuni 5J x 13