Piese Ford Mondeo 2000-2007 2.0 TDDI D5BA, SDBA 66 KW
Piese Ford Mondeo Mk3 2.0 TDDI 90 cp, diesel
Piese pentru Ford Mondeo 2000 - 2007 2.0 Tddi 90 Cp regasiti pe PieseFord.Ro
Cea de-a doua generatie Mondeo a fost lansata intr-un moment de agitare radicala pe piata berlinei de familie de gama medie. Persoanele care doresc din industrie preziceau intregul sector sa creasca in timp ce cumparatorii erau seduceti de oferte premium precum Audi A3 si BMW Seria 3 Compact sau de mini-MPV-uri precum Opel Zafira sau Citroen Xsara Picasso. Ford nu a avut concurenti in niciuna dintre aceste piete, iar vanzarile Mondeo au luat o bataie de cap. Timpul pentru a muta postele.
Putini erau pregatiti pentru ceea ce Ford a dezvaluit. Cu exceptia exceptionalului motor turbo diesel TDdi de 2,0 litri, Mondeo abia a pus un picior gresit. Dornic sa rectifice aceasta supraveghere, Ford a lansat in 2001 un motor comun TDCi de 2,0 litri de cale ferata comuna si a facut o serie de modificari de detaliu menite sa pastreze Mondeo in varful copacului.
Asistenta electronica la franare, o data optiune de 250 de lire sterline, a fost montata ca standard pe toata gama. Aceasta reduce distantele de oprire prin cresterea efortului de franare a soferului cu un suport hidraulic suplimentar, asigurand astfel atingerea eficientei maxime a franarii. Testele au aratat ca EBD va avea ca rezultat un Mondeo in mainile unui sofer mediu care se va opri intre una si trei lungimi de masina mai repede decat o masina standard. Aceasta este cu siguranta diferenta dintre un apel strans si acordarea unui telefon cainelui. Securitatea a fost sporita si prin introducerea relocarii auto. Daca un Mondeo blocat este deblocat folosind butonul cu cheie de la distanta si nu se deschid usi in 45 de secunde, sistemul se va reloca automat. In plus, functiile de comoditate, cum ar fi stergerea automata a spalarii inversa, au fost introduse treptat. Aceasta activeaza automat stergatorul de ecran posterior daca este selectat reversul in timp ce stergatoarele de parbriz sunt activate. Suna simplu, dar atunci sunt de obicei cele mai elegante solutii tehnice.
Aceasta reduce distantele de oprire prin cresterea efortului de franare a soferului cu un suport hidraulic suplimentar, asigurand astfel atingerea eficientei maxime a franarii. Testele au aratat ca EBD va avea ca rezultat un Mondeo in mainile unui sofer mediu care se va opri intre una si trei lungimi de masina mai repede decat o masina standard. Aceasta este cu siguranta diferenta dintre un apel strans si acordarea unui telefon cainelui. Securitatea a fost sporita si prin introducerea relocarii auto. Daca un Mondeo blocat este deblocat folosind butonul cu cheie de la distanta si nu se deschid usi in 45 de secunde, sistemul se va reloca automat. In plus, functiile de comoditate, cum ar fi stergerea automata a spalarii inversa, au fost introduse treptat. Aceasta activeaza automat stergatorul de ecran posterior daca este selectat reversul in timp ce stergatoarele de parbriz sunt activate. Suna simplu, dar atunci sunt de obicei cele mai elegante solutii tehnice.
Gama a fost adaugata in 2002, odata cu lansarea modelului sport de 151 km / h 152 mph ST220. Cei care s-au simtit scurt schimbati de Mk2 ST200 au aparut batuti metaforic peste cap cu un soset de sferturi dupa o vraja la volanul ST220, a carei versiune imobiliara a aparut in primavara 2003. Sci puternic, dar economic, de 1,8 litri motorul a fost adaugat la linia Mondeo in toamna anului 2003, alaturi de motoarele diesel TDCi 130 compatibile cu Euro IV. Inca doua motoare noi au ajuns la timp pentru vara 2004. Un V6 de 20 litri de 3,0 CP si un motor TDCi de 155 CP, care a fost oferit in ST TDCi. Pana la jumatatea anului 2005, acestora li s-a adaugat un TDCi de 90 CP si Mondeo a fost supus unei facelift usoare. Tot noul Mondeo a jucat in debutul lui Daniel Craig, filmul James Bond, Casio Royale, inainte de a fi lansat in vara anului 2007.
Elegant este cu siguranta un cuvant care se aplica interiorului lui Mondeo. Faceti clic pe intrerupatoare, apoi verificati calitatea de montare si finisare. Indepartati ecusonul Blue Oval si probabil ati ghici la liderii de clasa compacta ca A4 Audi - poate chiar seria BMW 3. Cu exceptia faptului ca aceasta masina nu este compacta. Nu ai nevoie de o masura pentru a sti asta. De fapt, exista la fel de mult spatiu in interiorul celor oferite de Ford in vechiul sau flagship Scorpio, o masina din clasa urmatoare. Si toate aceleasi gadgeturi, frumusete si standarde de siguranta. Nu ca noul Mondeo arata grozav din exterior sau il simte la volan. In ciuda lungimilor de 150 mm in plus (si a unei cizme uriase de 500 de litri), cel mai recent model se micsoreaza in jurul tau, la fel ca un A4 sau un Seria 3.
Nu ca Audi, BMW sau Lexus au nevoie de prea multe griji. Acea noua forma unghiulara este suficient de placuta, dar nu va va oferi un spatiu rezervat in parcul clubului de golf. Ford a dat acest loc de munca lui Jaguar X-TYPE si nu doreste ca Mondeo sa treaca idei prea mult deasupra statiei sale. Cu toate acestea, impotriva rivalilor evidenti, cum ar fi Opel Vectra si Peugeot 406, forma arata placut curata si crocanta. Aceste masini reprezinta adevaratul camp de lupta, asa ca haideti sa trecem la elementele de baza. Exista trei stiluri de caroserie - salon, cinci usi si imobiliare - raspandite pe cinci niveluri familiare (LX, Zetec, Zetec-S, Ghia si Ghia X).
Nivelurile de echipamente includ cea mai mare parte din ceea ce va asteptati - aer conditionat, geamuri electrice fata, stereo de calitate decenta si asa mai departe. De asemenea, exista o multime de spatii de depozitare in jurul cabinei, cu case in forma perfecta pentru articole precum rame pentru ferestre, atlasuri, cutii pentru bauturi, casete, CD-uri, manuale de proprietari si telefoane mobile. Printre optiunile notabile se numara un autochanger CD montat in fata si un sistem video DVD cu ecrane montate in partea din spate a tetierelor frontale: cu filme sau legate la o PlayStation, care ar trebui sa-i tina pe copii linistiti in calatoriile lungi.
Seria Doua Mondeo s-a dovedit a fi fiabila pana in prezent, desi proprietarii au comentat problemele de pornire la rece cu motorul TDdi si arborele de actionare ocazional. In august 2001 a existat o reamintire la Mondeos cu motor pe benzina, cand au fost aduse 5.500 de masini pentru a-si regla sistemele de control al croazierelor, intrucat a existat un caz in care sistemul nu a reusit sa se deconecteze. In ansamblu, Mondeo este un produs de calitate la preturi principale.
Piese de schimb
(preturi aprox. pentru 1,8 TVA fara TVA) O aripa frontala costa in jur de 95 GBP si un parbriz cu putin sub 135 GBP. Anvelopele sunt sub 90 de lire sterline, iar un sistem complet de evacuare (inclusiv catalizator) va va intoarce cu aproximativ 450 de lire sterline.
Pe drum
Daca nu ar fi fost pentru acest Oval albastru care se uita inapoi de la seful volanului, s-ar putea sa gresi interiorul daca Mondeo pentru un VW Passat al carui proprietar a avut o idee pentru ceasuri spectaculoase. Este totul logic, desi nu este perfect perfect, mai ales daca mainile tale sunt ceva mai putin decat delicioase. Daca este cazul, de fiecare data cand selectati a treia sau a cincea viteza, spatele mainii va schimba postul de radio. Frana de mana este pozitionata prost, cu suficient spatiu pentru arterele sau degetul mare.
Vei ierta Mondeo minusculele sale ergonomii, atunci cand te afli pe drum. Majoritatea motoarelor oferite au fost complet noi la lansare, exceptia fiind V6 de 2,5 litri de 2,5 litri de 170 CP: destul de corect - nu s-a inselat prea mult in asta. De atunci, un al doilea V6 217bhp a fost dezvoltat pentru flagship-ul ST220, acesta avand dimensiunea de 3,0 litri.
Toate benzinele Duratec HE 1,8 si 2,0 litri de benzina utilizate in Mondeo mai umile sunt superbe, dezvoltand 123 si respectiv 143 CP, si se simt mai rapid datorita cuplului puternic jos. Sunt un sac de cartofi (20 kg) mai usor decat motoarele rivale, ceea ce ajuta la performanta (saizeci din repaus dureaza 9,8 secunde in 2,0 litri) si sunt foarte rigide, ceea ce ajuta la atingerea nivelurilor de rafinare Passat. Desi rafinarea nu este principala motorie turbo diesel de 2,0 litri TDdi 113 CP, Duratorq, produce cifre de combustibil extrem de decente (pana la 48mpg pe ciclul combinat). Inca nu este cea mai linistita unitate de acest fel (asociatiile de tranzit arata aici), dar performanta (se odihneste la saizeci in 10,6 pe drumul spre 121 mph) este o recompensa. Intelegeti-va, daca doriti cu adevarat sa observati un pas inainte in mizele pe motorina, atunci trebuie sa incercati unitatea TDCi turbo diesel unita cu rafturi: rafinata si rapida, aceasta este o propunere mult mai impresionanta si un tribut adus Centrului de excelenta Diesel al Ford. cu sediul in Dagenham. Desi nu este la fel de linistit ca unitatea TDCi de 1,8 litri montata pe Focus si usor de oprit cand iese din jonctiuni, este altfel un motor extrem de competent, rapid, tractabil si aproape economic. Ca in cazul tuturor Mondeos, manipularea este dincolo de repros. In timp ce alti rivali au pus bazele Ford-ului din punct de vedere al calitatii interioare, al ambalajului si al tehnologiei motorului, nimic din aceasta clasa nu abordeaza capacitatea Mondeo de a aborda un colt.
Timpul are multe de raspuns. Tony Jarrett ar fi fost un erou national daca Colin Jackson nu ar fi fost in acelasi timp. La fel, nimeni nu-si va aminti filmul castigator al premiului Academiei din 2001 din cauza clamei pentru Harry Potter. Mark Two Mondeo este intotdeauna umbrit de ilustrul sau sora junior, Focus. Daca Focusul nu ar intoarce niciodata roata, Mondeo ar face ca prajiturile fierbinti sa para o linie de produse lipicioase. Un exemplu folosit poate sa nu fie cea mai individuala alegere auto pe care ai putea-o face vreodata, dar poate fi doar cea mai buna. Cand vanzatorii Jaguar va informeaza cu siguranta ca X-TYPE impartaseste aceeasi arhitectura de baza ca un Mondeo, stiti ca Ford-ul este totul bun.
In urma setarii standard a interiorului Volkswagen Passat in 1996, Ford a acordat o atentie deosebita interiorului Mondeo din a doua generatie si a fost primul mare producator american care a reactionat la noul standard stabilit de Volkswagen. Ford a renuntat la interiorul rotunjit in stilul american din prima generatie si a dezvoltat un design „germanic” mai sobru, care nu numai ca parea mai sofisticat, dar, mai important, era de o calitate superioara datorita utilizarii de materiale mai scumpe.
Acest Mondeo simplifica mult nivelurile de decupare, de exemplu, versiunile din Marea Britanie au fost simplificate pana la LX, Zetec, Zetec S, Ghia, Ghia X si ST. In ciuda acestui fapt, un facelift cu ciclu mediu in 2003 a inregistrat introducerea unor noi niveluri de decupare. Titanul si Titanium X au loc intre Zetec S si Ghia, iar ST220 plasat in zona ST de mai sus.
Ca si in cazul predecesorului sau, siguranta pasiva a fost un punct de vanzare major al Mondeo 2000. Cu o caroserie si mai puternica, Ford a introdus asa-numitul „Sistem de protectie inteligenta” (IPS), care a utilizat o gama de senzori „inteligenta” bazata pe o retea neuronala, pentru a decide cea mai buna combinatie de dispozitive de siguranta (traditionale airbag-uri pentru pasageri din fata, airbaguri laterale si airbag-uri pentru cortina) pentru a fi implementate pentru o anumita situatie de accident. Pentru a spori siguranta activa, toate modelele au fost echipate cu frane antiblocare si distributie electronica a fortei de frana, programul electronic de stabilitate (ESP) disponibil ca optiune. Albastru performant a fost, de asemenea, o optiune la un uimitor 2000 de lire sterline. Comercializarea pe vremea lui Ford a sustinut ca Mondeo a fost „Unul dintre cele mai sigure locuri pentru a fi”. Cu toate acestea, testarea Euro NCAP in perioada 2000-2007 de la Mondeo a constatat ca protejeaza mai rau decat majoritatea rivalilor-cheie (Opel Vectra, Citroen C5, Toyota Avensis, Volkswagen Passat), obtinand un nivel inferior de 4 stele. Ford a reproiectat o parte a masinii si a fost re-testata, dar riscul mai mare decat medie de ranire in piept a soferului in impactul frontal a ramas, deoarece prima si a doua generatie Mondeo s-au bazat pe platforma CDW27 relativ datata. platforma Mazda GE proiectata la sfarsitul anilor 80.
Pentru a doua generatie Mondeo, motorul Zetec a fost inlocuit cu motoare Mazda L de 1,8 si 2,0 litri, marca Duratec de Ford. Motorul standard de 2,5 L V6 a fost preluat, in timp ce o versiune de 3,0 L a fost dezvoltata pentru modelele ST220 si versiuni superioare.
A aparut o eroare de proiectare cu noile unitati de benzina de 1,8 si 2,0 L cu supapele fluture in galeria de admisie, care ar putea provoca daune grave ale motorului atunci cand au esuat. Componentele din plastic ale supapelor fluture se uzeaza prea repede, iar atunci cand sunt suficient de libere, pot duce la caderea lor si la eliberarea pieselor metalice si plastice in cilindrii motorului, ceea ce poate provoca daune grave ale motorului (Cum sa diagnostice) Partea a fost modernizata de Ford la sfarsit 2002 pana la inceputul anului 2003 si acest lucru a impiedicat in mare parte aparitia problemei la motoarele ulterioare, desi au fost raportate inca defectiuni aleatorii chiar si la piesele actualizate.
Arhaicul motor turboasel Endura-D de 1,8 L a fost abandonat si inlocuit cu o unitate mai sofisticata de 2,0 L 16v Duratorq rail rail (TDCi si TDDi) cu o turbina cu geometrie fixa sau variabila, acest sistem inteligent de turbina permite o anumita cantitate de supraincarcare, oferind un cuplu in plus de 10% pentru perioade scurte. Acest motor, cunoscut in cadrul Ford sub denumirea de tip „Puma” Duratorq, a fost vazut pentru prima data in Tranzit in forma detonata.
O noua transmisie automata a fost adaugata la gama numita Durashift. Aceasta unitate are cinci trepte de viteza si poate fi schimbata manual sau schimbata ca o automata. O transmisie manuala cu sase trepte a fost de asemenea adaugata in raza de actiune, in loc sa aiba doar un manual cu cinci viteze, asa cum a fost vazut in modelul anterior.
In iunie 2003, Mondeo a primit o actualizare foarte usoara, noile modele fiind identificate de grila de fagure crom mai mare, de lumini de ceata redesenate, un nou tablou de bord central realizat din materiale de calitate superioara, cu control electronic al climatului, fie un radio Ford standard, Radio Sony sau un radio / radio CD de navigare prin satelit, care are, de asemenea, controlul climatic incorporat in unitate in locul spatiului ocupat de unitate. Automatul Durashift este acum disponibil cu controlul volanului. Motoarele pe benzina au fost revizuite si in aceasta etapa - a fost introdusa noua versiune SCI (injectie directa) a motorului Duratec de 1,8 L, care genereaza cu 4 kW (5 PS) mai mult decat unitatea standard. In plus, echipamentele au fost modernizate in intreaga gama - computerul de calatorie este acum standard pe toate modelele, iar controlul de croaziera este de asemenea standard pe nivelurile si pietele selectate.
Indepartati ST-ul foarte greu de indepartat pentru a ajunge la dopul motorului, apoi foarte greu de pus inapoi. 16 elemente de fixare si o slujba de doi barbati.
Rapoarte despre a doua banda de viteze despartita in autobox cu 4 trepte, contaminand ATF-ul si necesitand reconstructia cutiei. Aceste cutii tind sa aiba o viata de 60k - 90k.
JATCO sfatuieste proprietarii de autobox-uri cu 5 trepte mai tarziu sa nu efectueze singuri modificari de fluid de transmisie, deoarece este dificil sa se asigure adaugarea cantitatii corecte (cutia de viteze trebuie sa fie condusa la o anumita temperatura).
Modelele pot suferi de o forma de amortizare spate / valenta spate
Urmarirea din spate este reglabila pentru a intra / a scoate din ochi, dar nu poate fi setata cu anumite tipuri de jante din aliaj, deoarece acestea nu au jante continue si confunda laserul. Prea mult degetul de la picior va face directia foarte usoara. Prea mult degetele de la picioare vor duce la uzura severa a umerilor.
Furtunurile de frana din fata flexibile sunt vulnerabile la declansare atunci cand nu sunt fixate corespunzator, iar acest lucru poate provoca o defectiune totala a franei daca este rupta.
Un caz de acoperire cu rugina a sacoului de apa cu motor pe benzina 2,0i.
In cazul masinilor anterioare anului 2003, un furtun a / c se poate infasura pe articulatia verticala a doua flanse in spatele bara de protectie fata si, in cele din urma, se poate separa, pierzand agentul frigorific. Inlocuirile sunt de 80 lire sterline, dar sunt modificate, astfel incat sa nu incalce pe flansa.
O noua supapa de control la ralanti poate fi vindecata de motorul de 2,0 litri de benzina.
Ecranele Quickclear tind sa esueze dupa 9 ani.
Marca Ford
Modelul Mondeo
Generation Mondeo II Sedan
Modificare (motor) 2.0 DI (90 CP)
Inceputul productiei 2001 an
Sfarsitul productiei 2006 an
Arhitectura Powertrain Motor cu combustie interna
Tip corp Sedan
locuri 5
Usi 4
Specificatii de performanta
Consumul de combustibil (economie) - urban 8,2 l / 100 km
28,68 mpg SUA
34.45 Marea Britanie mpg
Consumul de combustibil (economie) - extra urban 4,6 l / 100 km
51,13 mpg SUA
61.41 Marea Britanie mpg
Consumul de combustibil (economie) - combinat 5,9 l / 100 km
39.87 mpg SUA
47,88 Marea Britanie mpg
Diesel tip combustibil
Accelerare 0 - 100 km / h 13,2 sec
Accelerare 0 - 62 mph 13,2 sec
Accelerare 0 - 60 mph (Calculat de Auto-Data.net) 12,5 sec
Viteza maxima 180 km / h
111,85 mph
Raport greutate-putere 16,6 kg / CP
Specificatii motor
Putere 90 CP @ 4000 rpm.
Putere pe litru 45 CP / l
Cuplu 245 Nm @ 1900 rpm.
180,7 lb.-ft. @ 1900 rpm.
Locatia motorului Fata, transversal
Deplasarea motorului 1998 cm3
121.93 cu. in.
Numarul de cilindri 4
Pozitia cilindrilor Inline
Alezaj cilindru 86 mm
3,39 in.
Cursa pistonului 86 mm
3,39 in.
Raportul de compresie 19
Numarul de supape pe cilindru 4
Sistem de combustibil Diesel Commonrail
turbocompresorului turbinei
Distributie DOHC
Spatiu, volum si greutati
Greutate bordura 1492 kg
3289.3 lbs.
Max. greutate 1980 kg
4365.15 lbs.
Sarcina maxima 488 kg
1075.86 lbs.
Spatiu portbagaj - minim 500 l
17.66 cu. ft.
Capacitatea rezervorului de combustibil 56 l
14,79 gal SUA | 12.32 UK UK
Dimensiuni
Lungime 4731 mm
186.26 in.
Latime 1812 mm
71,34 in.
Inaltime 1429 mm
56.26 in.
Ampatament 2754 mm
108,43 in.
Partea din fata 1522 mm
59,92 in.
Pista spate 1537 mm
60,51 in.
Caracteristici de tractiune, franare si suspensie
Arhitectura tractiunii electrice ICE conduce rotile din fata ale vehiculului
Roata de antrenare Roata din fata
Numarul de angrenaje (transmisie manuala) 5
Suspensie frontala Wishbone
Suspensie spate arc elicoidal
Frane frontale Discuri ventilate
Disc frane spate
Sisteme de asistenta ABS (sistem anti-blocare franare)
Tip de directie Suport de directie
Servodirectie Directie hidraulica
Anvelopele cu dimensiunea 205/55 R16