Piese Ford Mondeo 2008-2014 2.0 TDCi TXBA, TXBB 120 KW
Piese Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi 163 cp, diesel
Piese pentru Ford Mondeo 2008 - 2014 2.0 TDCi 163 Cp regasiti pe PieseFord.Ro
Recesiunea din 2008-2010 nu a fost amabila cu Ford Mondeo. Oamenii au incetat sa cumpere masini, iar masinile pe care le-au cumparat erau fie mici, ieftine, pentru a-si minimiza expunerea financiara, fie masinile cu ecusoane premium, o alta modalitate de a incerca sa garanteze acelasi efect net. Asta a lasat noul Mondeo stralucitor al Ford fara prea multi participanti. Raspunsul Ford a fost sa actualizeze si sa facelift masina intr-o oferta destul de disperata pentru a o pozitiona in fata si in centrul clientilor din Marea Britanie. Iata ce sa cauti atunci cand alegi un MK3 Mondeo post-2011 folosit facelifted. Ford trebuie sa se fi intrebat ce trebuie sa faca pentru a castiga cateva vanzari pe piata trapei de familie. Mk3 Mondeo lor, introdus initial in 2007, a fost un belter. A condus bine, a aratat bine, a avut un pret accentuat si a fost plin de echipamente. In termeni relative, nimeni nu si-a dorit acest lucru. Ford a introdus motoare mai bune. Cu toate acestea, nimeni nu a fost cu adevarat interesat, asa ca in 2011, brandul Blue Oval a incercat actiuni de remediere mai drastice. Un aspect mai inteligent a fost insotit de modificari substantiale ale gamei motorului. Asadar, de aici incolo, cumparatorii ar putea selecta dintre versiunile 120 si 160PS ale unitatii 1.6 Ti-VCT din partea inferioara a gamei, sau sa treaca la o optiune de 145 litri pe benzina Duratec de 2,0 litri. Variantele flagship pot fi echipate cu versiuni 203 si 240PS ale eficientei centrale electrice Ecoboost pe benzina de 2,0 litri.
Inainte de aceasta generatie Mondeo, este corect sa spunem ca multi Ford au inceput sa para mai degraba clinici, putin supra-functionali. Ni s-a spus tuturor ca sunt minunati de condus, dar nu am simtit ca vor fi atunci cand am vazut unul pe aleea. Din fericire, acest MK3 Mondeo facelifted a mutat lucrurile mai departe. Grila frontala trapezoidala a fost facuta mai indrazneata cu o deschidere mai subtire deasupra. De asemenea, LED-urile de lumina de zi au aparut, iar boneta a avut o forma mai sculptata. In spate, grupurile de lumini din spate aveau si tehnologie LED.
In interior, lucrurile nu erau chiar BMW, Audi si Mercedes. Obiecte precum plasticul mai ieftin de pe capacul cutiei de manusi au dat jocul in deplasare. Cu toate acestea, cu aceasta masina, Ford s-a apropiat uimitor de atingerea standardelor premium de finisare, cel putin pentru un brand mainstream, cu decor de aluminiu cu gust si insertii de lac negru de pian care ofera o atingere premium.
Pe practicile. Acolo unde veti observa in special spatiul suplimentar oferit de la acea forma mai mare este in spate. Trei adulti mari de pe scaunul din spate al unui Audi A4 sau al unui BMW Seria 3 sunt o dovlecela care este usor imbunatatita daca optezi pentru ceva normal precum Opel Insignia sau Renault Laguna. Aici, nu este deloc problema, cu un spatiu superb pentru umeri, picioare si capete. Usile cu deschidere larga si intruziunea minima a caroseriei rotilor inseamna ca este usor de intrat si de iesit, iar atingerile frumoase ale versiunilor suplimentare includ aceste orificii de aerisire ale cabinei din spate, incorporate in stalpii B.
Inapoi, cizma este foarte uriasa si are o forma foarte buna, cu carlige de incarcare si prinderi pentru a va ajuta sa mentineti lucrurile in loc, daca repertoriul dinamic al lui Mondeo este indepartat la volan. Exista o oferta de 528 de litri de spatiu in acest Hatch cu 5 usi, o cifra care se ridica la 1448-litri daca aplatizati scaunele spate cu spate 60/40. Accesati versiunea Estate si cifrele respective sunt de 542 si 1733 de litri.
Acesta este un motor muscular. Odata trecut cu o intarziere de viteza scazuta, simti doar o crestere lina a tractiunii, indiferent de viteza sau viteza, chiar de la 1600rpm in al saselea. Face din Mondeo un cruiser extrem de relaxat si linistit, cu o suplete nou-descoperita din anvelopele cu profil superior. Sportul este dotat si cu amortizoare adaptive, dar diferentele dintre cele trei moduri nu sunt mari si in curand il vei lasa doar in Normal.
In cazul in care Mondeo puncteaza intr-adevar este in directia sa exacta, intuitiva, franele sale progresive si amestecul sau mare de stabilitate si agilitate. Aici exista un flux natural care nu este intotdeauna evident in rivalii germani premium.
Mk IV Ford Mondeo a fost lansat in mai 2007 in Regatul Unit, unde a fost disponibil pe cinci niveluri diferite: Edge, Zetec, Ghia, Titanium si Titanium X. In februarie 2008, Ford a anuntat ca pe unele piete europene, Mondeo va fii disponibil cu o noua garnitura Titanium X Sport. Acest model isi propune sa adauge un caracter si mai sportiv decat actuala serie Titanium. In martie 2008, un nou motor diesel diesel de cale ferata comuna TDCi de 2.2 175 CP (128,7 kW; 172,6 CP) va fi disponibil pe Mondeo oferind acceleratie la 0-60 km / h in 8,4 secunde pe berlina si consumul de combustibil de returnare de 45,6 mpg combinat (aceasta motorul a fost inlocuit cu 2,0l TDCi 163 returnand un numar de 53,3mpg de galoane, [clarificare necesara] cu o pierdere marginala a performantei). In martie 2008, a fost lansat un nou Mondeo ECOnetic bazat pe seria Zetec. Mondeo ECOnetic este alimentat cu un diesel TDCI de 1.6 115 CP (84,6 kW; 113,4 CP), care returneaza valori de CO2 de doar 139 g / km pe cele 5 usi.
Desi al patrulea model de productie, dupa Mk III Galaxy, S-Max si C-Max, pentru a adopta actualul limbaj de design „cinetic” al Ford, tema de design a lui Mondeo a fost afisata prima data la Salonul Auto de la Frankfurt din 2005, care a oferit un indicatie pentru aspectul lui Mk IV Mondeo. Noua masina, in caroserie imobiliara, a fost lansata in mod „concept” la Salonul Auto de la Paris la 30 septembrie 2006 .
Noua platforma a permis utilizarea motorului pe benzina cu cinci cilindri Volvo, deja prezentat in Focus ST si S-Max. De asemenea, Ford a renuntat la cele doua motoare V6 pentru aceasta platforma. Motoarele pe benzina includ un 1,6 litri cu doua puteri de putere (110 CP si 125 CP), 2,0 litri (145 CP), 2,3 litri (161 CP) doar pentru modele automate cu 6 trepte si 2,5 litri cinci turbo-cylinder cu 220 CP (162 kW; 217 CP) Initial, se credea ca modelele de performanta ar putea avea motoare de la Jaguar si Volvo, dar in urma achizitionarii de catre Tata de Jaguar / Land Rover, variantele de performanta sunt mai susceptibile sa prezinte alte motoare Ford „in-house”, cum ar fi un T5 de 2,5 l benzina (asa cum se gaseste in Focus RS) sau motorina D5 Volvo si benzina de 2,3l a Mazda.
Noul Mondeo utilizeaza noul sistem de directie electro-hidraulic, folosit pentru prima data pe C-Max, care accentueaza raspunsul la directie si ajuta la economisirea combustibilului In interior, Mk IV prezinta interfata umana-masina (HMI) a Ford-ului vazut prima data pe Galaxy si S-Max, in timp ce un grup de instrumente imbunatatit cu un LCD de 5 inci (130 mm) pentru afisarea computerului de calatorie si navigarea prin satelit este disponibil ca o optiune pe toate modelele. La fel ca facelift Mk IV, modelele de specificatii de baza au un sistem manual de incalzire / climatizare in locul sistemului de climatizare. De asemenea, noua versiune Mk IV este optiunea de pornire fara cheie a motorului prin intermediul unui buton „Ford Power” de pe tabloul de bord.
O initiativa de promovare a plasarii de produse a facut masina Mk IV Mondeo James Bond pentru o scena incidentala din Casino Royale, prezentand noul model publicului global in noiembrie 2006, in ziua lansarii filmului.
La fel ca in modelul precedent, Mk IV Mondeo nu a fost comercializat in Statele Unite sau Canada, deoarece Ford a vandut Fusion de aceeasi clasa, lansata in 2005. Noul Mondeo nu a fost vandut in Venezuela, Brazilia sau Columbia, deoarece Fusion este vandut local si nici nu este oferit in Mexic, desi modelul Mk IV era foarte popular acolo. A fost insa vandut in Argentina. In Orientul Mijlociu si America Centrala, a fost vandut impreuna cu Ford Fusion pana in 2013, cand a fost introdus al cincilea Mondeo. Nici macar nu a fost vandut in Africa de Sud, deoarece Ford South Africa nu a vrut sa il vanda dupa ce MK II Mondeo a iesit din productie, ceea ce a insemnat ca Ford Fusion a devenit vanduta in Africa de Sud in 2015. Inlocuind astfel Mondeo cu totul.
2007 Mondeo a marcat intoarcerea pe piata australiana dupa o absenta de sase ani, [9] din cauza unei reinvieri a popularitatii masinilor mijlocii in ultimii ani. Acest lucru nu este in mica parte rezultatul cresterii preturilor la carburanti, ceea ce ii face pe oameni sa-si reconsidere achizitionarea de masini mari precum Ford Falcon. Marketingul pentru Mondeo in Australia s-a concentrat pe tema ca Mark IV Mondeo arata bine, dar ofera chiar mai mult decat stil, reclame de televiziune prezentand citate stupide de la celebritati precum Britney Spears (Am fost in multe locuri de peste mari ... ca Canada ) se intrepatrund cu scene ale vehiculului si in sfarsit sloganul" mai mult decat doar aspect bun ".
Vanzarile initiale au fost bune in Australia, in ciuda constrangerilor de aprovizionare din Europa limitand succesul masinii acolo. Mondeo a fost vandut initial ca stil de caroserie sedan si liftback pe piata australiana, cu motoare diesel sau pe benzina, si pe patru niveluri de trim: LX, TDCi, Zetec si XR5 Turbo. In iunie 2009, Ford Australia a anuntat ca insigna „Titanium” va fi folosita si pe specimenele australiene Mondeo, impreuna cu eliberarea vagonului statiei Mk IV Mondeo. Au fost oferite acolo doar motoare diesel de 2,3 L, benzina 2,5 L si 2,0 L, 2,5 fiind singurul model disponibil cu transmisie manuala. ECOnetic Mondeo a fost, de asemenea, considerat pentru piata australiana, dar nu a fost lansat niciodata.
In septembrie 2010, a fost introdus un Mk IV Mondeo facelifted cu ciclu mediu cu cateva modificari, cum ar fi noile motoare ecoboost si luminile de zi cu LED. Ultimele modificari au fost afisate la Salonul International de Automobile din Moscova din 2010. Partea din fata si cea din spate a masinii au avut modificari minore, cea mai mare fiind noul design Kinetic. Interiorul a fost imbunatatit, folosind materiale mai bune.
Linia de garnitura Ghia a fost eliminata in Regatul Unit, deci Titaniumul preia rolul de top al modelelor de gama, impreuna cu berlina. Noul econetic are o putere mai mare de mpg si reduce si mai mult emisiile de CO2 datorita tehnologiei Stop-Start. De asemenea, a fost introdusa o versiune imbunatatita a motorului diesel 2.2L PSA, care ofera un 200PS sanatos. Acest facelift este determinat de revizii similare cu S-MAX, care a fost lansat in august 2010.
Dieselul TDCi de 2,0 litri de 2,8 litri de 2,8 litri este o alegere solida si populara, care returneaza 63mpg si emite 119g / km de CO2, reusind totusi 0-62 km / h in mai putin de 10 secunde si o viteza maxima de 130 km / h. Acest motor este, de asemenea, disponibil cu mai multa putere (161 CP) si, desi acest lucru nu imbunatateste dramatic performanta, reduce economia de combustibil pretinsa cu 5mp si creste emisiile de CO2 cu 10 g / km.
Ambele motoare pot fi specificate fie cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte Ford, fie cu o automata cu doua ambreiaje cu sase trepte pe care Ford o numeste Powershift. Este destul de lin, dar are un impact negativ asupra economiei si emisiilor. Cutia de viteze auto face, de asemenea, masina mai lenta pentru a raspunde si mai putin distractiva de a conduce. Pentru cumparatorii de flote, motorul de 138 CP este intr-o banda fiscala scazuta de 18% BiK (Beneficiu in natura).
Daca economia este prioritatea dvs. absoluta, modelul ECOnetic diesel de 1,6 litri TDCI, echipat cu un sistem de pornire, este cel mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, returnand un concurentiu de 67mpg si care emite doar 109g / km CO2. Aceasta inseamna o rata BiK de doar 16%. Cu toate acestea, spre deosebire de Vauxhall Insignia, niciunul dintre motoarele Mondeo nu se incadreaza sub marcajul magic de 100g / km pentru a beneficia de impozit rutier gratuit.
Cel mai puternic motor diesel este TDCI de 2,2 litri. De asemenea, Jaguar foloseste acest motor in berlina executiva XF, iar in Mondeo este oferit doar in modelul de top Titanium X Sport. Este un motor puternic, dar nu este deosebit de competitiv cu rivalii din punct de vedere al puterii sau al economiei. Motoarele diesel cu putere mai mare atrag ratele de BiK in valoare scazuta pana la mijlocul de 20 de centi.
Punctul de intrare in gama Ford Mondeo este Mondeo Graphite, care este alimentat de motorul pe benzina de 1,6 litri Ford de 1,8 litri de la Ford. Se promite sa intoarca peste 40mpg, dar este un motor relativ mic intr-o masina mare, asa ca acest Mondeo nu se simte foarte receptiv la conducere si va lupta sa se potriveasca cu cifra oficiala. Acesta atrage o rata biK de 23%.
Ford ofera, de asemenea, cateva Mondeo cu un motor turbo cu 1,6 litri EcoBoost pe benzina. Castigand 158 CP, este semnificativ mai puternic decat standardul 118bhp 1.6 si reduce considerabil timpul de 0-62 km / h. Dar, datorita designului sau mai modern, economia de combustibil si emisiile de CO2 sunt de fapt mai bune decat in masina de intrare. Daca sunteti dupa un Mondeo alimentat cu benzina, EcoBoost de 1,6 litri este cel pentru care puteti opta.
Cel mai rapid model din gama Mondeo este alimentat de acelasi motor pe benzina EcoBoost de 2,0 litri folosit de sportul hatchback Ford Focus ST. Este mai eficient decat crezi pentru un motor de 237 CP; desi cu cat conduci mai greu, cu atat costurile de functionare cresc. Acest motor este de asemenea disponibil numai cu cutia de viteze cu dublu ambreiaj Powershift de la sase viteze Ford - nu exista nicio optiune manuala. Popularitatea, piesele de schimb accesibile si reteaua larga de dealeri Ford se combina pentru a face aceasta masina destul de ieftina pentru a fi asigurata. De exemplu, entry-level Edge 1.6 litri TDCi se incadreaza in grupa 15, in timp ce cel mai vandut Zetec Business Edition 2.0 litri TDCi 140 se afla in grupa 21. Cea mai mare parte a lotului este top-of-the-range-ul Titanium X Sport alimentat de benzina EcoBoost de 2,7 litri de 2,7 litri de 2,0 litri, care intra in grupa 28.
Piata autoturismelor uzate este inundata cu exemple de Ford Mondeo, asa ca nu este surprinzator faptul ca valorile reziduale prognozate sunt de nerecurat. Expertii nostri au calculat ca majoritatea modelelor vor valora aproximativ 40% din noua lor valoare dupa trei ani si 30.000 de mile. Cel mai prost performant este Titanium X Sport 2.0 EcoBoost 240 Powershift, care se preconizeaza ca va pastra doar 36,7% din valoarea sa. Cel mai puternic performant, cu reziduuri de 41 la suta, este 2.0 litri TDCi 140 Titanium X Business Edition.
Toate masinile Ford sunt standardizate cu o garantie de trei ani / 60.000 de mile, care include un singur an de recuperare a defectiunilor. Cu toate acestea, este posibil sa se extinda garantia la patru sau cinci ani cu un cost de 160 de lire sterline, respectiv 300 de lire sterline. Atat garantiile standard, cat si cele extinse sunt transferabile unui nou proprietar, daca decideti sa va vindeti masina. Ford ofera o intretinere flexibila pentru Mondeo, in functie de timp sau kilometraj, iar masina va va avertiza atunci cand este necesara atentia. Ford ofera servicii la pret fix la principalii sai dealeri pentru masini cu varsta mai mica de patru ani, cu stimulente precum punctele Nectar si testele MOT la pret redus. De asemenea, puteti profita de pachetul de servicii Ford Plan Premium, care acopera o intretinere de doi ani pentru 390 GBP sau trei ani pentru 690 GBP. Cu toate ca motoarele mari cu motor de benzina de 2,2 litri de 2,2 litri sau 2,7 litri pe benzina de 2,0 litri au o putere semnificativ mai mare, probabil ca nu ofera un salt suficient de performant pentru a justifica costurile suplimentare de functionare - decat daca experienta de conducere este prioritatea dvs. unu. Daca parcurgeti mai putin de 18.000 de mile pe an, ar trebui sa luati in considerare motorul turbo pe benzina EcoBoost de 1,6 litri, care are o putere decenta si o economie rezonabila de combustibil, precum si mult mai linistit si mai neted decat oricare dintre dizelele.
Sasiul bine echipat al Mondeo este mai mult decat pentru a face fata cresterii cerintelor, doar cu un simplu indiciu de cuplu in directia drumurilor uscate. Si chiar si pe suprafetele de drum mai dure, Mondeo ofera o tractiune impresionanta, chiar si in prima si a doua viteza.
Ai vreo critica? Ei bine, motorul produce mai multa aglomeratie decat unitatea de 2,0 litri la pornire - si turbo-ul este si mai tare, cu un fluier audibil sub utilizare dura.
Restul performantei dinamice ramane ca inainte. Sasiul combina maniere excelente si mult entuziasm pentru un antrenament din spate, nivelurile de rafinament sunt excelente si actiunea de schimbare a cutiei de viteze manuale cu sase trepte este una dintre cele mai dulci din afaceri.
Ford ofera doar noul motor cu nivelurile de varf ale specificatiilor, ceea ce inseamna un pricetag intens al standardelor Mondeo. 2.2 TDCI este putin mai putin frugal decat 2.0 TDCI si emisiile de CO2 sunt mai mari.
Acestea fiind spuse, 2.2 TDCI este cu siguranta alegerea gamei pentru cei care doresc sa combine performanta cu economia.
Poate ca un Ford Mondeo nu poate fi niciodata clasat drept „premium” din cauza ecusonului sau cu guler albastru, dar, in toate privintele care conteaza, acest nou model facelifted este egal cu calitatea unui Audi.
Actualizarea vizuala este subtila, dar eficienta. Noul nas are o grila inferioara marita si una superioara mai subtire, cu sipuri cromate in modelele de top din Titan pentru a da un aspect ciudat de Kia. Plasa neagra a lumii negre arata mai pur si mai clar.
Un obturator de aer blocheaza treptat grila inferioara in functie de necesitatile fluxului de aer, imbunatatind alunecarea aerodinamica cu pana la sase la suta. Lampile cu LED-uri au spatiu cu lampile de ceata fata, iar boneta este mai putin blurata. LED-urile umplu si lentile de lumina din spate, iar modelele high-end obtin o contur luminos pentru intreaga parte „deschidere a luminii de zi”.
In interior totul este mai calm, cu o consola centrala dintr-o bucata, vopsea neagra cu atingere moale pe materialele plastice si grafica mai simpla. Exista mai multe izolare fonica, garnituri mai bune de usi si parbriz absorbant de sunet. Noile tehnologii abunda: alerte pentru punctele blind, vibratorii volanului de plecare, un evaluator de alerta, o camera din spate, o scufundare automata a farurilor si multe altele.
Incercam noul turbodiesel TDCi Duratorq de 2,2 litri cu ajutorul injectoarelor sale piezo-electrice, cu cristale vibrante, turbocompresor largit, cu 197bhp startling si cuplu masiv de 310lb ft (332 la overboost tranzitoriu). Este adaptat la un manual cu sase viteze; un dublu ambreiaj ajunge mai tarziu.
Marca Ford
Modelul Mondeo
Generation Mondeo III Hatchback (facelift 2010)
Modificare (motor) 2.0 TDCI (163 CP) Duratorq
Inceputul productiei 2010 an
Sfarsitul productiei 2014 an
Arhitectura Powertrain Motor cu ardere interna
Tip caroserie Hatchback
locuri 5
Usi 5
Specificatii de performanta
Consumul de combustibil (economie) - urban 6,4 l / 100 km
36,75 mpg SUA
44.14 Marea Britanie mpg
Consumul de combustibil (economie) - extra urban 4,6 l / 100 km
51,13 mpg SUA
61.41 Marea Britanie mpg
Consumul de combustibil (economie) - combinat 5,3 l / 100 km
44.38 mpg SUA
53.3 mpg Marea Britanie
Emisiile de CO2 139 g / km
Diesel tip combustibil
Accelerare 0 - 100 km / h 8,9 sec
Accelerare 0 - 62 mph 8,9 sec
Accelerare 0 - 60 mph (Calculat de Auto-Data.net) 8,5 sec
Viteza maxima 220 km / h
136,6 mph
Standard de emisie Euro 5
Raport greutate-putere 9,6 kg / CP
Specificatii motor
Putere 163 CP @ 3750 rpm.
Putere pe litru 81,6 CP / l
Cuplu 340 Nm @ 2000-3250 rpm.
250,77 lb.-ft. @ 2000-3250 rpm.
Locatia motorului Fata, transversal
Deplasarea motorului 1997 cm3
121.86 cu. in.
Numarul de cilindri 4
Pozitia cilindrilor Inline
Alezaj cilindru 85 mm
3,35 in.
Cursa pistonului 88 mm
3,46 in.
Raportul de compresie 17.9
Numarul de supape pe cilindru 4
Sistem de combustibil Diesel Commonrail
Turbina Turbocharger / Intercooler
Sisteme motor Filtru de particule
Spatiu, volum si greutati
Greutate bordura 1557 kg
3432.6 lbs.
Max. greutate 2180 kg
4806.08 lbs.
Sarcina maxima 623 kg
1373,48 lbs.
Spatiu portbagaj - minim 486 l
17.16 cu. ft.
Spatiu portbagaj - maxim 1390 l
49,09 cu. ft.
Dimensiuni
Lungime 4784 mm
188.35 in.
Latime 1886 mm
74,25 in.
Inaltime 1500 mm
59,06 in.
Ampatament 2850 mm
112,2 in.
Partea din fata 1588 mm
62.52 in.
Pista din spate 1605 mm
63.19 in.
Cercul de rotire minim (diametrul de rotatie) 11,6 m
38,06 ft.
Caracteristici de tractiune, franare si suspensie
Arhitectura trenului de tractiune ICE conduce rotile din fata ale vehiculului
Roata de tractiune Roata din fata
Numarul de angrenaje (transmisie manuala) 6
Suspensie frontala independenta, Spring McPherson, cu stabilizator
Suspensie spate Independenta, multi-legatura cu arc cu stabilizator
Frane frontale Discuri ventilate
Disc frane spate
Sisteme de asistenta ABS (sistem anti-blocare franare)
Tip de directie Suport de directie
Anvelopele cu dimensiunea 205/55 R16
Jante de dimensiuni 6,5J x 16