Racirea cu ulei este utilizarea uleiului de motor ca agent de racire, de obicei pentru a elimina surplusul de caldura de la un motor cu ardere interna. Motorul fierbinte transfera caldura catre ulei care apoi trece de obicei printr-un schimbator de caldura, de obicei un tip de radiator cunoscut sub numele de racitor de ulei. Uleiul racit curge inapoi in obiectul fierbinte pentru a-l raci continuu.
Utilizare
Racirea cu ulei este frecvent utilizata pentru racirea motoarelor de motociclete de inalta performanta care nu sunt racite cu lichid. In mod obisnuit, butoiul cilindrului ramane racit cu aer la modul traditional al motocicletelor, dar chiulasa beneficiaza de o racire suplimentara. Deoarece exista deja un sistem de circulatie a uleiului disponibil pentru lubrifiere, acest ulei este, de asemenea, conectat la chiulasa si utilizat ca agent de racire lichid. In comparatie cu un sistem de ulei utilizat exclusiv pentru lubrifiere, racirea cu ulei necesita o capacitate suplimentara de ulei, un debit mai mare prin pompa de ulei si un racitor de ulei (sau un racitor mai mare decat in ​​mod normal).
Daca racirea cu aer se dovedeste suficienta pentru o mare parte din timpul de functionare (cum ar fi un motor aeronautic in zbor sau o motocicleta in miscare), atunci racirea cu ulei este o modalitate ideala de a face fata acelor momente in care este necesara o racire suplimentara (cum ar fi un motor aerodinamic care taxeaza inainte de decolare sau o motocicleta intr-un blocaj de trafic din oras). Dar daca motorul este un motor de curse, care produce intotdeauna cantitati uriase de caldura, poate fi preferabila racirea cu apa sau lichid.
Motoarele de aviatie racite cu aer pot fi supuse „racirii socurilor” la coborarea de la altitudinea de croaziera inainte de aterizare. In timpul coborarii, este nevoie de foarte putina putere, astfel incat motorul este restrans si astfel se dezvolta mult mai putina caldura decat atunci cand se mentine altitudinea. In timp ce cobora, viteza aerului a avionului creste, crescand substantial viteza de racire cu aer a motorului. Acesti factori pot cauza craparea chiulasei; dar adoptarea chiulaselor racite cu ulei reduce sau anuleaza semnificativ problema, deoarece capetele sunt acum „incalzite cu ulei”.
In anii 1980, Suzuki a folosit sistemul de racire a uleiului „SACS” pe bicicletele sport GSX-R, dar ulterior a trecut la racirea cu apa. Motorul Wankel dispune de racire cu ulei in plus fata de racirea cu lichid pentru a-si gestiona cu succes caldura excesiva. Acest motor rotativ este cel mai faimos pentru aplicatia sa in Mazda RX-7 si RX-8. Lubrifierea prin stropire este o forma rudimentara de racire a uleiului. Unele motoare timpurii cu rotire lenta ar avea o „lingura stropitoare” sub capatul mare al bielei. Aceasta lingura s-ar cufunda in ulei de bazin si arunca cu ulei, in speranta de a raci si a lubrifia partea inferioara a pistonului.
Bun.
Exista numeroase vascozitati ale fluidelor care circula printr-o masina, fie ea pentru racire, lubrifiere sau ambele. Avand in vedere ca motoarele cu ardere interna sunt eficiente in jur de 33%, celelalte 67% sunt in general irosite prin energie termica si zgomot, toate acestea trebuind sa se disipeze in imprejurimi intr-un fel sau altul. Uleiul este fara indoiala cel mai important lichid continut in masina. Cantitatea mare de piese in miscare se transfera inevitabil intr-o tona de frecare, care atunci cand este generata de la contactul metal pe metal poate fi extrem de uzata pe componente. Prin urmare, uleiul este utilizat pentru a lubrifia aceste parti in miscare si, la randul sau, preia multa caldura. La fel ca in marea majoritate a energiei termice create de un motor, in general trebuie sa fie eliberata in imprejurimi printr-o forma de schimbator de caldura. Cu sistemul de racire a apei exista radiatorul si cu sistemul de ulei, utilizati racitoare de ulei.
Asemanatoare schimbatoarelor de caldura in flux incrucisat in miniatura, racitoarele de ulei pot fi amplasate in multe pozitii interesante din corpul unei masini pentru a maximiza eficienta lor de racire. Cu ulei care circula in principal prin blocul motorului, sistemul de directie si un turbocompresor in vehiculele cu turbocompresor, uleiul poate castiga foarte repede caldura, in special in timpul conducerii puternice.
Deci, inainte ca uleiul sa intre in bazin sau in rezervorul de ulei pentru a fi distribuit in jurul acestor sisteme, acesta trebuie racit astfel incat uleiul sa nu atinga o vascozitate inutilizabila. Vascozitatea este o masura a cat de usor curge un fluid si, pe masura ce uleiurile pierd si castiga caldura, vascozitatile lor cresc si scad, respectiv. Deci, un ulei gros si nodulos are o vascozitate ridicata si un ulei neted si subtire curge mai usor si, prin urmare, are o vascozitate mai mica.
Uleiurile auto sunt special concepute pentru a sta in anumite domenii de vascozitate. Prin urmare, daca prea multa caldura este transferata in ulei, vascozitatea acestuia scade pana la un punct in care s-ar lupta sa lubrifieze corect sistemele necesare. Deci devine un echilibru; doriti ca uleiul dvs. sa fie suficient de vascos pentru a se agata de anumite angrenaje si alte piese in miscare pentru a le mentine lubrifiate, dar doriti, de asemenea, sa curga cu usurinta in intregul sistem de ulei pentru a face in jurul mecanicilor masinii. Si temperatura fiind un factor important in schimbarea vascozitatii uleiului, racirea devine un proces esential.
Racirea functioneaza la fel ca sistemul de racire cu apa, cu termodinamica bazata pe energia termica necesara pentru a fi disipata in imprejurimi. Uleiul intra in racitorul de ulei la o temperatura ridicata, circula prin tuburi care sunt captusite cu aripioare de degajare de caldura si apoi iese din racitor la o temperatura mai rece, gata sa recirculeze si sa inceapa procesul din nou. Folosind principiile de baza ale termodinamicii, dimensiunea racitorului de ulei necesara poate fi calculata si poate fi introdusa intr-o masina folosind conducte de ulei extinse pentru a devia fluidul prin schimbatorul de caldura.
La autoturismele de performanta - in special la pilotii de curse si la cele de raliu - racirea cu ulei este extrem de importanta datorita cantitatii de caldura care se transfera in fluid de la motoarele constante cu motor plat si de la motoarele de mare putere. Schimbatoarele de caldura specifice vor fi amplasate in zone cu debit mare de aer, pentru o racire maxima, astfel incat temperatura sa fie eliminata de sisteme precum directia, mentinand intreaga masina la un echilibru de temperatura. Preferatul meu este Lancia Delta Integrale Evo II, care a folosit intregul capat frontal ca orificiu de admisie pentru numeroase racitoare. Chiar si inconjuratorul farurilor a fost facut la gratar pentru a permite aerului sa intre in compartimentul motorului si prin racitoarele de ulei necesare cu disperare pentru a mentine masina de raliu de mare intensitate in limitele sale de functionare sigure. Data viitoare cand va aflati la o intalnire cu masina, cautati goluri in caroserie care fac parte integranta din designul unei masini si va pot garanta ca un picior in conducta va fi un racitor de ulei pozitionat special.
Semne ca Racitor ulei Ford Mondeo 2008-2014 2.2 TDCi 200 cp nu merge
Un racitor de ulei functional este esential pentru functionarea motorului unei masini, deoarece are sarcina de a mentine uleiul de motor in intervalul sau optim de temperatura de lubrifiere. Unele modele sunt legate de sistemul de racire al motorului, in timp ce altele folosesc aerul exterior ca un radiator. Aceasta unitate raceste uleiul in timp ce trece prin bobine (sau placi stivuite). Un racitor de ulei defect sau defect nu este niciodata un lucru bun. Urmatoarele semne indica faptul ca exista o problema potential grava.
- Scurgeri de ulei
Scurgerea de ulei nu este niciodata un semn bun. Majoritatea scurgerilor de ulei provin din conexiuni defecte sau din vasele de ulei crapate, garniturile motorului sau garniturile de etansare. Un alt loc de cautare este adaptorul pentru racitor de ulei, care conecteaza conductele de ulei si este el insusi sigilat cu o garnitura. Cand problema este un racitor de ulei rau, uleiul se va balti la sol.
- 2 Scurgeri de lichid racire
Unele racitoare de ulei folosesc lichid de racire (antigel) pentru a mentine temperatura uleiului reglata. Lichidul de racire curge prin (sau in jurul) bobinelor sau tuburilor, dar nu are contact cu uleiul. Atunci cand un racitor de ulei esueaza, acesta poate forta lichidul de racire din motor si poate creste riscul unui motor supraincalzit, ceea ce poate duce la deteriorarea motorului. Daca scurgerea este semnificativa, veti observa lichid de racire pe sol sau veti vedea aburul care tasneste de sub capota.
- 3 Scurgere de ulei cu antigel amestecat
Cand lichidul de racire intra in motor si se amesteca cu ulei, de obicei atribuim aceasta problema chiulaselor crapate sau deformate sau garniturilor cu cap suflat. Desi mai putin frecvent, un racitor de ulei rau poate provoca, de asemenea, lichidul de racire sa contamineze uleiul de motor, ducand la deteriorarea motorului.
- 4 Ulei motor in antigel sau in vasul de expansiune
Asa cum nu doriti amestecarea lichidului de racire cu ulei in motor, nu doriti niciodata sa gasiti ulei in sistemul de racire. Aceasta problema apare atunci cand un racitor de ulei rau creste presiunea uleiului mai mare decat presiunea sistemului de racire, fortand uleiul sa intre in sistemul de racire. Inca o data, va uitati la deteriorarea motorului, din cauza lipsei de lubrifiere. Un racitor de ulei ar trebui sa dureze atata timp cat motorul dvs. sau atata timp cat masina. Prin urmare, nu este ceva pe care il veti verifica in mod normal atunci cand efectuati o intretinere de rutina.
Oricare dintre aceste simptome la Racitor ulei Ford Mondeo 2008-2014 2.2 TDCi 200 cp sunt cauza unei vizite mecanice cat mai curand posibil.
Dar fiti in cautarea oricareia dintre anomaliile mentionate anterior. Alte semne ca racitorul de ulei nu functioneaza corect includ o pierdere a puterii motorului, un motor cu defectiuni, o crestere a temperaturii motorului si o crestere a emisiilor de evacuare intunecate.