Majoritatea ambreiajului este ascuns vederii, asa ca puteti simti cu adevarat doar daca este ceva in neregula atunci cand conduceti, un mecanic va putea spune destul de repede daca exista o problema, deci merita intotdeauna sa o verificati daca simtiti ca ceva nu este in regula.
Ambreiajul este un dispozitiv pentru deconectarea si conectarea arborilor rotativi. Intr-o cutie de viteze manuala, soferul impinge ambreiajul in jos atunci cand schimba treapta de viteza pentru a deconecta motorul de la cutia de viteze.
Exista mai multe parti in ambreiaj, care pot fi uzate sau sari, discurile pot fi purtate, precum si un sistem de arcuri fie se rupe, fie devine slabit. Toate aceste piese pot fi inlocuite independent una de cealalta. Cu toate acestea, la schimbarea volantului trebuie schimbat intregul ambreiaj. Aceasta poate fi o munca scumpa.
Puteti gasi punctul de cuplare
Multi soferi nu sunt foarte siguri unde este punctul de cuplare. Daca da un mic salt atunci cand porniti, asta inseamna ca va trebui sa apasati mai mult pe accelerator .. In unele situatii este necesar sa cunoasteti exact punctul de cuplare sau sa folositi frana de mana pentru a va ajuta. Daca va opriti pe un deal, va trebui sa puteti gasi cu precizie punctul de cuplare, pentru a va asigura ca nu va blocati.
Iata ce faceti:
- Cand este oprit, puneti frana de mana
- Apasati ambreiajul si puneti masina in prima treapta
- Eliberati frana si asezati piciorul pe acceleratie
- Cand incepeti sa conduceti, apasati usor acceleratia si lasati incet ambreiajul
- Cand simtiti puterea motorului, eliberati incet frana de mana
- Trucul este de a elibera ambreiajul si frana de mana in acelasi timp si atat de incet incat masina se misca inainte fara a fi nevoie sa accelereze prea mult
- Daca masina se opreste, puneti frana de mana, astfel incat masina sa nu se dea inapoi
Daca sunteti sigur ca ambreiajul s-a uzat, atunci puteti inlocui ambreiajul singur acasa. Este posibil, dar este o procedura relativ lunga si complicata. Exista mai multi pasi dificili in care exista o gama larga pentru ca lucrurile sa mearga prost. Daca intr-un moment dat va simtiti indoieli cu privire la oricare dintre pasii procesului, atunci ar trebui sa opriti ceea ce faceti si sa va duceti vehiculul la un profesionist eventual un service autorizat Ford sau doar RAR pentru a avea si garantie la piesa comandata pe PieseFord.ro. Conducerea masinii dupa ce ati mutat ceva din loc sau ati uitat sa inlocuiti o parte vitala va poate pune in pericol pe dvs. si pe ceilalti si ar putea provoca daune in valoare de sute de lei vehiculului dumneavoastra.
Ambreiajul este supus frecarii constante, deci nu este surprinzator faptul ca se va uza in cele din urma. S-ar putea sa descoperiti ca ambreiajul dvs. dureaza 10.000 de km inainte de a avea nevoie de unul nou sau puteti conduce 150.000 inainte ca acesta sa se strice. Exact cat dureaza masina dvs. fara a fi nevoie sa inlocuiti ambreiajul depinde in totalitate de modul in care este condus. Daca va trebui sa se schimbe la un moment dat, este posibil sa nu para important cat dureaza ambreiajul; dar cand te-ar putea costa sute de lei sa inlocuiesti, poate vrei sa te gandesti cu atentie la modul in care il tratezi. Iata cateva sfaturi despre cum sa va schimbati stilul de conducere pentru a economisi Set ambreiaj Ford Grand CMax Mk1 1.6 TDCi 115 cp T1DA, T1DB diesel si banii.
1 Nu calatoriti cu piciorul pe pedala de ambreiaj
„Conducerea ambreiajului” este un termen folosit adesea de instructorii auto, dar nu este intotdeauna complet clar ce inseamna sau de ce poate fi rau pentru masina ta. „Conducerea ambreiajului” se refera pur si simplu la actul de a mentine pedala ambreiajului partial apasata in jos. Acest lucru impinge tamponul de presiune pe placa ambreiajului, dar nu se cupleaza complet, creand astfel o frecare mai mare si uzand ambreiajul mai repede. Cel mai bun mod de a evita acest lucru este sa va tineti piciorul departe de ambreiaj, cu exceptia cazului in care schimbati treapta de viteza. Nu mergeti in viraje sau incetiniti la semafoare cu ambreiajul semi-apasat.
2 Asezati-va in pozitia neutra atunci cand este oprit
Asteptarea la semafoare sau la intersectiile cu ambreiajul in jos, prima treapta cuplata si piciorul pe frana pot provoca tensiuni inutile asupra ambreiajului. Este mult mai bine sa va schimbati in neutru daca veti fi oprit pentru orice perioada de timp si sa folositi frana de mana pentru a mentine masina stationara.
3 Folositi frana de mana la parcare
Lasarea masinii parcate in treapta de viteza face ca ambreiajul sa fie tensionat chiar si atunci cand motorul este oprit. Daca este posibil, ar trebui sa folositi frana de mana pentru a fixa masina la parcare, in loc sa lasati vehiculul in viteza. Acest lucru va reduce cantitatea de presiune exercitata pe discul ambreiajului atunci cand nu conduceti.
4 Schimbati viteza rapid
Nu zabovi cand schimbi vitezele. Aceasta este o problema obisnuita cu soferii noi atunci cand invata pentru prima data cum sa conduca un vehicul manual. Schimbarea treptelor de viteza nu trebuie sa dureze mult timp, cu cat tineti pedala ambreiajului apasata mai mult, cu atat mai mult va strangeti ambreiajul de fiecare data cand schimbati viteza. Poate fi vorba doar de cateva secunde, dar ganditi-va de cate ori veti schimba viteza intr-o calatorie medie si veti vedea cat de repede se poate aduna in timp.
5 Fiti decisiv cu privire la schimbarile de viteza
Nu schimbati viteza de mai multe ori decat este necesar. Daca puteti vedea departe pe drum, incercati sa va ganditi mai departe la obstacolele pe care le veti intalni, astfel incat sa puteti incerca sa mentineti o viteza constanta, mai degraba decat sa schimbati viteza la fiecare cateva minute. Retineti ca multe dintre lucrurile pe care le faceti pentru a reduce cantitatea pe care o folositi ambreiajul pot sfarsi prin a va pune mai multa frana pe loc. Un sfat dat adesea pentru a creste durata de valabilitate a ambreiajului dvs. este sa nu folositi cutia de viteze pentru a incetini. Schimbarea in viteze va insemna ca folositi ambreiajul mai des, dar daca nu faceti acest lucru, veti pune mai multa presiune pe frane si le veti uza mai repede. Este un echilibru fin.
Cum se repara Set ambreiaj Ford Grand C-Max 2011-2015 1.6 TDCi 115 cp T1DA, T1DB diesel
Inainte de a incepe sa inlocuiti ambreiajul, asigurati-va ca acesta este cu siguranta sursa problemei si ca nu a fost cauzat de ceva mai mic, cum ar fi bucsele pedale-brat sau cilindrul master. Parcati-va masina pe o suprafata solida si plana.
- Deconectati cablul de la borna negativa a bateriei.
- Folositi un cric pentru a ridica capatul frontal al masinii de la sol. Utilizati suporturi cu cric sau o rampa robusta pentru a fixa masina in pozitia ridicata. Stabilizati motorul fie folosind un dispozitiv de ridicare de sus, fie suporturi de jos Daca masina dvs. este cu tractiune spate, ar trebui sa scoateti maneta schimbatorului de viteze in continuare.
- Scoateti arborele de transmisie.
- Decuplati legatura ambreiajului astfel incat cablurile sa nu mai fie conectate.
- Localizati cablul vitezometrului si deconectati-l de la transmisie.
- Localizati electromotorul si desfaceti-l de pe carcasa motorului. Deconectati firele electrice avand grija sa notati exact locul in care au trecut cablurile. (Cand vine vorba de a pune aceste fire la loc, daca le conectati la bornele gresite, ati putea scurtcircuita intregul sistem electric al masinii si ar trebui sa inlocuiti toate cablurile).
- Localizati toate celelalte conexiuni electrice de pe carcasa motorului si deconectati-le si pe acestea. Din nou, asigurati-va ca stiti exact cum sa reconectati aceste fire dupa ce ati inlocuit ambreiajul.
- Pozitionati un cric sau un fel de suport structural sub transmisie punand sub presiune usoara.
- Slabiti toate suruburile de pe transmisie si deconectati-le de la suport.
- Glisati cu grija transmisia din locul sau (poate fi necesar sa slabiti usor cricul pentru a putea face acest lucru).
- Acum ar trebui sa aveti acces la ambreiajul in sine.
- Inspectati volanta si placa de presiune pentru identificarea semnelor pentru a va ajuta sa stiti exact in ce pozitie sa le puneti la loc atunci cand ajungeti la el.
- Slabiti toate suruburile care fixeaza placa de presiune in loc si scoateti-o, impreuna cu discul ambreiajului, din masina.
- Inspectati cu atentie volanta pentru a vedea daca a fost deteriorata in vreun fel. Scoateti-l si curatati-l sau inlocuiti-l, daca este necesar.
- Aveti grija la scurgeri de ulei in intreaga zona a ambreiajului.
- Verificati rulmentul pilot din centrul volantului pentru a va asigura ca toti rulmentii cu ace sunt lubrifiati corect.
Asigurati-va ca ati curatat bine flansa arborelui cotit inainte de a inlocui volanta. Cu volanta inapoi in pozitie, strangeti suruburile care o fixeaza in pozitie intr-o formatie de stea. Asigurati-le conform cuplului specificat pentru vehiculul dvs. particular. (Ar trebui sa puteti gasi acest lucru prezentat in manualul Ford).
Introduceti noul ambreiaj si placa de presiune. Nu uitati sa conectati noul rulment de eliberare la furca de eliberare inainte de a inlocui orice alte piese pe care le-ati deconectat.