Acest produs este compatibil cu masina dumneavoastra: Ford Focus (1998-2004) - ST170 03/02 127/173 1988 ALDA benzina
Descriere: Pachet ambreiaj Motorcraft cu rulment presiune 6 trepte
Pachetul contine placa, disc , rulment presiune cutie 6 trepte ST 170
Part Number: 9822
Producator: Ford Motor Company
Un ambreiaj este un dispozitiv mecanic care este utilizat pentru a transmite miscarea rotativa sau cuplul de la un arbore la alt arbore atunci cand este necesar. Ambreiajul este situat intre motor si cutia de viteze.
Folosind Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus Mk1 ST170 173 cp , putem angaja si dezactiva transmiterea puterii de la un arbore la altul.
Cand apasam pedala de ambreiaj, arborele de iesire este decuplat de transmisia de putere. In general apasam pedala de ambreiaj atunci cand trebuie sa schimbam angrenajele sau treptele. Dupa schimbarea angrenajelor, eliberam pedala de ambreiaj si transmisia de putere este din nou cuplata cu arborele de iesire sau arbore cotit.
Ambreiaj cu o singura placa: este un tip de ambreiaj cu frictiune. In acest tip de ambreiaj, puterea este transmisa prin frecare intre suprafata de contact numita de obicei placi de ambreiaj. Placile ambreiajului au ambele captuseli de frecare laterale (suprafata de frecare). Aceste suprafete au un coeficient ridicat de frecare.
Constructie: Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus Mk1 ST170 173 cp ALDA benzina
Diferite parti ale ambreiajului cu o singura placa sunt aranjate in ordine sistematica pentru functionarea corecta a acestuia. Cea mai importanta parte a ambreiajului cu o singura placa este ambreiajul placa care consta dintr-o placa ambreiaj cu captuseala de frictiune laterala.
Exista si alte parti care ajuta la functionarea corecta a ambreiajului, cum ar fi volanta, placa de presiune, rulmentul de tractiune, butucul, arcurile si mecanismul de actionare si dezactivare a ambreiajului.
Placa ambreiajului se misca axial in arborele condus si este fixata cu butucul dintre volant si placa de presiune.
Placa ambreiajului trebuie sa aiba intr-o ambreiaj cu o singura placa, ambele captuseli de frecare laterale, deoarece este montata intre volant si placa de presiune. In ambreiajul cu o singura placa, frecarea este responsabila pentru transmisia cuplului. Placa de presiune este atasata cu volanta si arcurile. Functia principala a placii de presiune este de a ajuta placa ambreiajului sa se deplaseze catre volan.
O parghie este atasata la lagarele de tractiune cu un mecanism pe arborele condus care transmite miscarea de intrare si iesire din pedala de ambreiaj.
Piese ale ambreiajului cu o singura placa si functiile lor !
1 Placa ambreiaj:
Placa ambreiajului este componenta principala a ambreiajelor. Exista o singura placa de ambreiaj prezenta in ambreiajul cu o singura placa.
Este o placa metalica subtire cu disc subtire, avand ambele suprafete laterale de frecare. Aceste suprafete de frecare se numesc captuseli de frecare. Aceste captuseli de frecare ar trebui sa fie realizate din astfel de materiale incat sa asigure transmiterea cuplului fara alunecare. Coeficienta de frecare a materialelor ar trebui sa fie ridicata. Placa ambreiajului este asamblata intre volanta si placa de presiune.
2. Placa de presiune:
Principala functie a placii de presiune este mentinerea unui contact adecvat intre suprafetele volantei si placii de ambreiaj cu ajutorul unor arcuri care sunt atasate la ea. Placa sub presiune este, in general, din fonta.
3 arcuri:
Arcurile sunt utilizate pentru a deplasa placa ambreiajului catre volant si pentru a stabili o conexiune adecvata intre placa ambreiajului si volanta. De asemenea, previne alunecarea suprafetelor de contact.
4 volanta:
Volanta este conectata la iesirea motorului. Cand ambreiajul este in pozitie cuplata, volanta intra in contact cu placa ambreiajului si cuplul este transmis prin frecare.
Cum functioneaza Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus 1998-2004 ST170 173 cp ALDA benzina ?
Este cel mai obisnuit tip de ambreiaj folosit la autovehiculele.
Ambreiajul cu o singura placa consta dintr-o singura placa de ambreiaj, montat pe partii de arbore de ambreiaj.
Volanta este montata pe arborele cotit al motorului si se roteste cu acesta. Placa de presiune este insurubata pe volan cu ajutorul arcurilor de ambreiaj si este libera sa alunece la apasarea pedalei de ambreiaj. Atunci cand pedala de ambreiaj nu este apasata, atunci se spune ca ambreiajul este cuplat si, in acel moment, placa de ambreiaj este prinsa intre volanta si placa de presiune. Exista captuseli de frecare pe ambele parti ale placii ambreiajului. Deci, atunci cand ambreiajul este cuplat, exista frictiune intre volan, placa ambreiajului si placa de presiune. Deci, pe masura ce placa ambreiajului se invarte, arborele ambreiajului se invarte si el.
Arborele ambreiajului este conectat la transmisie. Astfel, puterea motorului este transmisa arborelui cotit la arborele ambreiajului.
Cand este apasata pedala de ambreiaj, placa de presiune se deplaseaza inapoi impotriva fortei arcurilor, iar placa de ambreiaj devine libera intre volanta si placile de presiune. Prin urmare, volanta ramane rotativa atat timp cat motorul functioneaza si viteza axului ambreiajului se reduce incet si, in sfarsit, nu mai roteste.
5 simptome ale unui ambreiaj defect in vehiculul dumneavoastra Ford Focus Mk1
Ambreiajul dintr-un vehicul permite motorului sa se conecteze la transmisie, chiar si atunci cand motorul se invarte si transmisia nu este. Este format din diferite parti, inclusiv discul ambreiajului, placa de frecare, placa de presiune si multe altele. Desi un ambreiaj este proiectat pentru a mentine mult timp, in cele din urma se poate uza si incepe sa mearga prost. Pe
PieseFord.ro, vrem sa va ajutam sa invatati semnele unui ambreiaj care nu reuseste inainte de a scapa de sub control.
Multe dintre problemele enumerate mai jos pot fi intalnite si la masinile cu transmisii automate, dar unele dintre ele (cum ar fi problemele cu pedala de ambreiaj) nu se aplica. Cu toate acestea, ar trebui sa tineti cu ochii, urechea si nasul afara pentru probleme.
5. Introducerea in viteza este dificila
Daca sunteti capabil sa impingeti pedala de ambreiaj in jos, dar schimbarea efectiva intr-o viteza este dificila, s-ar putea sa se datoreze nivelurilor scazute de fluid hidraulic. Totusi, acesta nu este singurul motiv posibil; s-ar putea sa se datoreze si unei legaturi proaste a ambreiajului. Aceasta problema se poate intampla atunci cand incercati sa treceti la prima, dar ar putea fi si o problema atunci cand incercati sa schimbati angrenajele in timp ce conduceti.
4. Zgomote de ambreiaj ciudate
Un sunet macinat atunci cand schimbati angrenajele nu este niciodata un semn bun. Nu intotdeauna se datoreaza problemelor cu ambreiajul in sine si poate fi pur si simplu pentru ca nu ati actionat complet ambreiajul. Cu toate acestea, un sunet de macinare s-ar putea datora unui ambreiaj defect. Aceasta inseamna ca ambreiajul nu se elibereaza complet, ceea ce poate provoca deteriorarea sistemului. Exista si alte zgomote la care ar trebui sa fii atent. Daca apasati pedala de ambreiaj si auziti un zgomot de zgariere, rulmentul de presiune sau rulmentul pilot ar putea fi de vina. Gasirea sursei unui anumit zgomot este o munca dificila, dar orice zgomot neobisnuit merita investigat.
3. Pedala de ambreiaj se simte gresit
Sunetele nu sunt singurul lucru de care ar trebui sa fiti constienti. Pe langa faptul ca stii cum ar trebui sa sune Fordul tau, vei sti cum ar trebui sa simta pedala de ambreiaj. Daca incepe sa se simta altfel, ambreiajul poate avea probleme. O senzatie moale sau „spongioasa” poate indica faptul ca sistemul are aer in el, dar exista si alte moduri in care o pedala de ambreiaj s-ar putea simti oprita. Stii mai bine decat oricine ar trebui sa simta al tau, asa ca cel mai bine este sa-l aduci la inspectie daca observi ceva iesit din comun.
2. Revigorarea si accelerarea nu se potrivesc
Daca pasesti gazul si observi ca motorul tau revine, dar acceleratia nu se potriveste, este posibil ca ambreiajul tau sa alunece. Acest lucru se datoreaza adesea unui disc de ambreiaj uzat, ceea ce inseamna ca nu se va conecta aproape la volan si la placa de presiune. Rezultatul este ca puterea motorului nu va fi transferata la transmisie (si apoi la roti) la fel de eficient, astfel incat motorul dvs. va lucra din greu pentru o putere redusa.
1. Miros arzator
Daca ambreiajul dvs. aluneca suficient, s-ar putea sa nu se opreasca pur si simplu la accelerare lenta si la turatii mari. Conexiunea necorespunzatoare dintre disc si volanta poate provoca un miros arzator. Acesta este un semn ca ambreiajul dvs. are nevoie de inlocuire imediata. Daca v-ati lasat ambreiajul sa ajunga la punctul in care simtiti un miros puternic de arsura, este posibil ca alte parti ale vehiculului dvs. sa fie necesare sa fie reparate sau inlocuite.
Poti comanda online Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus Mk1 ST170 173 cp ALDA benzina si il livram in cel mai scurt timp poti plati in rate fara dobanda sau ramburs curierului.
Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus 1998-2004 ST170
Pachet ambreiaj Motorcraft 6 trepte Ford Focus Mk1 ST170 benzina