Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!

Te rugam sa selectezi masina ta Ford pentru a putea vizualiza produsele adecvate.


Lichidul DOT 4 si LV Performance Motorcraft ® optimizat franelor Ford

Regleaza tensiunea unitatilor atat in ​​franarea controlata, cat si in franarea de urgenta.

Beneficii:
Ideal pentru utilizare in orice sistem hidraulic de franare.
Nu formeaza depozite pe cilindrii rotii, nici pe cilindrul principal chiar si sub schimbari extreme de temperatura; Nu deterioreaza cauciucul, metalul, deoarece nu produce substante abrazive care adera ferm la peretii cilindrilor si la alte parti ale sistemului de franare.
Mentine grade de fierbere echilibrate, fara a-i modifica stabilitatea chimica, chiar si la schimbari bruste de temperatura.
Isi pastreaza vascozitatea si claritatea initiale, fara a prezenta stratificare, sedimentare, cristalizare sau impuritati in conditii extreme de franare si temperaturi ridicate.
Asigura o franare optima si protejeaza toate componentele sistemului de franare, cum ar fi: cauciuc, metal si plastic.
Punctul sau minim de fierbere uscat este de 205 ° C.
Punctul sau de fierbere minim cand este ud este de 140 ° C.
Datorita punctului sau de fierbere ridicat, elimina posibilitatea formarii de aer blocat care poate provoca defectiuni in sistemul de franare al vehiculului.
Sfaturi:
Aplicarea acestui produs este exclusiva personalului tehnic calificat. - Ideal pentru utilizare pe orice sistem de franare hidraulica Consultati manualul proprietarului 

Despre lichidul de frana ford

DOT 3 si 4 sunt lichide de frana pe baza de glicol, iar diferenta principala dintre ele este punctul de fierbere: DOT 4 fierbe la o temperatura mai ridicata, ceea ce poate fi benefic daca franele va utilizeaza foarte mult sau daca participati la sporturile cu motor. Desigur, ar trebui sa verificati mai intai manualul proprietarului pentru a va asigura ca DOT 4 poate fi utilizat in vehiculul dvs.
 
Fluidul DOT 5 este pe baza de silicon: nu absoarbe umezeala precum fluidele DOT 3 si 4 si are un punct de fierbere mai ridicat. Cu toate acestea, lichidul DOT 5 nu trebuie adaugat niciodata vehiculelor care specifica lichidul DOT 3 sau 4, deoarece pot aparea deteriorari ale sistemului de franare.
 
Lichidul de frana FORD este un tip de lichid hidraulic utilizat in aplicatiile de frana hidraulica si ambreiaj hidraulic in vehicule. Este folosit pentru a transfera forta in presiune si pentru a amplifica forta de franare. Simplu spus, atunci cand aplici piciorul pe pedala de frana, lichidul de frana transfera aceasta forta in presiune catre franele din fata si din spate si opreste vehiculul. Functioneaza pentru ca lichidele sunt incompresibile.
 
Lichidele de frana trebuie sa aiba anumite caracteristici si sa indeplineasca anumite standarde de calitate pentru ca sistemul de franare sa functioneze corect. Lichidul de frana este supus la temperaturi foarte ridicate, in special in cilindrii de roata ai franelor cu tambur si etrierelor de frana cu disc. Trebuie sa aiba un punct de fierbere ridicat pentru a evita vaporizarea in interiorul liniilor. Vaporizarea este o problema deoarece vaporii sunt foarte compresibili in raport cu lichidul si, prin urmare, anuleaza transferul hidraulic al fortei de franare, ceea ce va duce la esecul franelor in oprirea vehiculului.
 
Cele mai multe lichide de frana folosite astazi sunt pe baza de glicol-eter. Lichidele de frana glicol-eter (DOT 3, 4 si 5.1) sunt higroscopice, ceea ce inseamna ca absorb umiditatea din atmosfera. Lichidul de frana pe baza de glicol incepe sa absoarba umezeala din momentul in care este introdus in sistemul hidraulic de franare sau expus la aer. Fluidul atrage umezeala prin porii microscopici din furtunurile de cauciuc, prin etansarile trecute si prin expunerea la aer. Problema este evident mai grava in climatele umede unde umiditatea este ridicata.
 
Pentru o functionare fiabila si consecventa a sistemului de franare, lichidul de frana trebuie sa mentina o vascozitate constanta la o gama larga de temperaturi, inclusiv cald si rece extrem. Vascozitatea poate fi considerata ca fiind grosimea fluidului sau rezistenta la curgere. Acest lucru este important in special la vehiculele echipate cu sistem de franare antiblocare (ABS), control al tractiunii si control al stabilitatii (ESP). Unitatile hidraulice din aceste sisteme au numeroase gauri si canale mici, dintre care unele sunt mai mici decat diametrul unui par uman. Lichidul de frana cu vascozitate gresita poate avea consecinte fatale pentru functionarea sistemelor de franare moderne.
 
Lichidul de frana este conceput pentru a proteja metalele utilizate in interiorul componentelor, cum ar fi etrierele, cilindrii rotilor, cilindrii principali si supapele de control ABS. De asemenea, fluidul trebuie sa protejeze impotriva coroziunii pe masura ce umiditatea intra in sistem. Aditivii (inhibitori de coroziune) sunt adaugati la lichidul de frana de baza pentru a ajuta la realizarea acestui lucru.
 
Lichidele de frana trebuie sa mentina un nivel scazut de compresibilitate, chiar si la temperaturi diferite, pentru a se adapta la diferite conditii de mediu. Acest lucru este important pentru a asigura o senzatie constanta a pedalei de frana. Fie ca ati condus si ati folosit franele toata ziua, fie ca tocmai ati pornit vehiculul si ati folosit franele pentru prima data, pedala ar trebui sa se simta la fel. Pe masura ce compresibilitatea creste, este necesara o cursa mai mare a pedalei de frana pentru aceeasi cantitate de forta pe pistonul etrierului de frana si cilindrul rotii, iar pedala de frana se simte diferit.
 
Lichidul de frana trebuie testat pentru continutul de apa si cupru. Testerele electronice si benzile de testare sunt disponibile comercial pentru a masura atat umiditatea, cat si continutul de cupru. Inhibitorii de coroziune din lichidul de frana se degradeaza in timp. Inhibitorii degradati in combinatie cu prezenta excesiva a apei provoaca coroziune in sistemul de franare. Dupa doar un an de functionare, lichidul de frana din vehiculul mediu poate contine pana la doua procente de apa. Dupa 18 luni, nivelul de contaminare poate ajunge pana la trei procente. Dupa cativa ani de functionare, nu este neobisnuit sa gasiti lichid de frana care contine pana la sapte pana la opt procente apa.
 
Continutul excesiv de apa va scadea punctul de fierbere al lichidului de frana si va creste riscul de blocare a vaporilor. Comprimarea unui blocaj de vapori la actionarea pedalei de frana poate duce la defectiunea totala a sistemului de franare hidraulica. Apa promoveaza, de asemenea, coroziunea componentelor metalice importante ale franei.
 
Majoritatea profesionistilor din domeniul auto sunt de acord ca lichidul de frana pe baza de glicol (DOT 3, DOT 4, DOT 5.1) ar trebui spalat sau inlocuit la fiecare unul pana la doi ani, sau atunci cand lichidul de frana esueaza un test pentru continutul de apa si cupru. Primul metal care se corodeaza este cuprul. Puteti determina cand este timpul sa inlocuiti lichidul de frana cand ionii de cupru ating 200 ppm. Cand continutul de apa depaseste trei procente si jumatate, este recomandabil sa spalati lichidul de frana si sa instalati un nou lichid specificat din fabrica. Noul fluid folosit ar fi trebuit intotdeauna depozitat intr-un recipient sigilat pentru a evita patrunderea umezelii. Multi producatori recomanda schimbarea periodica a lichidului de frana pentru a asigura fiabilitatea si siguranta.
 
Verificati lichidul de frana la fel de des pe cat verificati celelalte lichide din motor. O mica scadere a nivelului lichidului de frana din rezervorul cilindrului principal este normala si poate fi completata. Cu toate acestea, daca nivelul scade constant, cauza ar trebui investigata si reparata. Nivelul lichidului de frana din cilindrul principal va scadea pe masura ce garniturile de frana (placute sau saboti) se uzeaza, iar etrierele sau cilindrii rotilor se extind mai mult pentru a compensa. Ar trebui evitata scurgerea excesiva de la impingerea pistoanelor inapoi, deoarece fluidul pe baza de glicol va ridica sau indeparta rapid vopselele si alte acoperiri la contact. Lichidul de frana poate fi indepartat prin spalare rapida cu apa, nu stergere.
 
Nivelul lichidului de frana poate fi, de asemenea, scazut din cauza unei scurgeri, care ar putea duce la o pierdere a presiunii hidraulice si, in consecinta, la o pierdere semnificativa a capacitatii de franare. In timp ce vehiculele moderne au circuite hidraulice redundante (doua circuite separate, unul pentru franele fata si unul pentru spate) pentru a va proteja impotriva defectiunii hidraulice totale, nu riscati siguranta dumneavoastra.
 
Lichidul de frana este esential pentru functionarea in siguranta a vehiculului dumneavoastra Ford . Solicitati unui tehnician certificat Ford sa va inspecteze nivelul lichidului de frana si sa testati starea cel putin o data pe an. Consultati manualul de utilizare pentru programul recomandat de inlocuire a lichidului de frana si tipul de lichid de frana. Nu uitati, lichidul de frana este ceea ce se afla intre pedala de frana si franele de la toate cele patru roti. Faceti din lichidul de frana o parte din rutina dvs. obisnuita de intretinere si inlocuiti lichidul de frana atunci cand este necesar pentru a va mentine in siguranta pe dumneavoastra si pe pasagerii dumneavoastra.


Produse populare PieseFord.ro