Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!

Te rugam sa selectezi masina ta Ford pentru a putea vizualiza produsele adecvate.


Senzorii de presiune roti TPMS Ford original

Performanta excelenta in majoritatea conditiilor de functionare
Componente fabricate cu precizie pentru o durata lunga de viata
Proiectat pentru a indeplini cerintele producatorului pentru potrivirea, forma si functionarea corespunzatoare
Functia programabila EZ-sensor’s® inseamna un singur senzor pentru orice aplicatie cu acoperire curenta pentru pana la 98% din vehicule pe drum, cu versiuni de acoperire suplimentare continue
Aprobat si sustinut de Ford Motor Company
Sustinuta de o garantie limitata pe viata cu un kilometraj nelimitat **
Caracteristici ale senzorului Ford TPMS
Combina aplicatiile 314,9, 315 si 433 MHz 
Livrat „gol” - programabil folosind oricare dintre dispozitivele majore de programare TPMS
Conceput pentru a indeplini functionalitatea echipamentului original, inclusiv functiile de localizare automata
Programare rapida si simpla folosind o gama larga de instrumente de programare
Stema de fixare din cauciuc usor de instalat
Suporta tehnologii de sistem noi si planificate ale producatorilor
Ajuta la reducerea costurilor si a timpului de reparatii atunci cand se intretin vehicule echipate cu TPMS
 
Ahh, primavara. Zapada si gheata s-au topit in sfarsit, dragostea este in aer, viata incepe din nou si - la fel ca ceasul - drumurile infloresc cu gropi proaspete, asteptand doar sa faca ravagii in vehiculul tau. Soferii platesc in fiecare an pentru a remedia daunele cauzate de gropi, de la jante indoite la anvelope plate pana la suspensii rupte pana la coliziuni. Deci, cum puteti evita acest camp minat anual al distrugerii vehiculelor?
 
Iata cateva modalitati de a limita stresul deteriorarii senzorilor de presiune, jantelor de tabla sau aliaj si de a va salva geometria inainte de a fi prea tarziu:
 
1. Ofera-ti spatiu
Asigurati-va ca aveti suficient spatiu intre vehiculul dvs. si ceilalti soferi, oferindu-va mai mult timp pentru a vedea si a reactiona la gropi in calea voastra.
2. Incetiniti
De prea multe ori, lovirea gropilor la viteze mai mari duce la avarii mai grave ale vehiculului. In plus, scaderea vitezei va poate imbunatati timpul de reactie.
3. Feriti-va de balti
Fereste-te de baltile din mijlocul drumului. Nu stii cat de adanci sunt; prin urmare, procedati cu prudenta.
4. Obtineti o priza
Lovirea unei gropi va poate zgudui vehiculul in directii neasteptate. Pastrati o aderenta ferma pe volan, astfel incat sa nu va abateti pe calea altui vehicul.
5. Pastrati anvelopele la presiune maxima
Ca singura parte a vehiculului care atinge drumul, anvelopele umflate corespunzator sunt probabil cea mai buna aparare impotriva gropilor. Verificati uzura benzii de rulare si presiunea anvelopelor in mod regulat.
In timp ce luati acesti pasi poate ajuta la minimizarea daunelor la gropi, exista doar prea multe gropi acolo pentru a evita complet. Cand se produc daune sau coliziuni, amintiti-va ca exista intotdeauna un magazin Ford. Ei au tehnicienii, expertiza si piesele originale Ford pentru a va ajuta sa va intoarceti in siguranta pe drum - astfel incat sa va puteti bucura de ceea ce are de oferit primavara. E decizia ta.
 

TPMS direct:

 
Metodele TPMS directe folosesc senzori de presiune pentru a masura presiunea in fiecare dintre cele patru anvelope. Apoi acesti senzori transmit datele de presiune printr-un transmitator RF fara fir catre un receptor central. Receptorul comunica unui afisaj care informeaza soferul care anvelopa este subumflata. Eticheta din fiecare roata este conceputa pentru a trimite un semnal de avertizare atunci cand presiunea unei anvelope scade sub nivelul de siguranta specificat. Senzorul de presiune montat pe anvelope este prezentat in Figura 1. Umflarea insuficienta a fost citata ca o cauza a defectiunilor anvelopelor, cum ar fi separarea benzii de rulare sau exploziile anvelopelor. De asemenea, este responsabil pentru scurtarea duratei de viata a anvelopelor si reducerea consumului de combustibil.
 

TPMS indirect:

 
Sistemele indirecte folosesc senzori de viteza a rotilor pe sistemul de frana antiblocare (ABS) al unui vehicul pentru a urmari rotatia fiecarei anvelope. Premisa este ca anvelopele subumflate au o raza mai mica, ceea ce duce la o viteza de rotatie mai mare in comparatie cu o anvelopa complet umflata. Senzorul ar trebui sa detecteze rotatia mai rapida, iar sistemul alerteaza soferul. In practica, aceasta modificare a razei este mica, facand masurarea indirecta mai putin fiabila decat masurarea directa a presiunii.
 

Caracteristici tehnice

 
   Monitorizarea constanta a presiunii de umflare, a temperaturii anvelopelor, a identificarii senzorului anvelopei si a duratei de viata a bateriei in timpul conducerii si cand stati pe loc
 
Previne consecintele presiunii scazute in anvelope prin detectarea timpurie:
Punctii (aproximativ 80% din perforatii sunt cauzate de presiunea inadecvata a anvelopelor)
Uzura crescuta a anvelopelor datorita muncii suplimentare de indoire
Consum crescut de combustibil datorita rezistentei mai mari la rulare
Ofera intotdeauna un confort optim de condus
Soferul este informat imediat cu privire la abaterile de la valoarea de referinta
Intr-un profil tipic de temperatura, fiabil functional pana la 120C, rezistent la temperatura pana la 170C
Acceleratie de incredere de pana la 2000 g (statica) si aprobat pentru numeroase vehicule de mare viteza
Rezistent la vibratii si chiar potrivit pentru utilizarea cu lanturi de zapada
Design flexibil pentru aproape toate aplicatiile pentru jante
Presiunea de umflare a anvelopelor poate fi specificata individual si, prin urmare, adaptata exact la incarcarea vehiculului
Sistem de auto-invatare cu detectarea automata a rotilor individuale, ceea ce duce la schimbari mai rapide si mai eficiente ale rotilor
Salveaza testarile suparatoare, incomode si inexacte la benzinarii (anvelopele se incalzesc in timp ce conduc la benzinarie, in timp ce valorile specificate se aplica anvelopelor reci)
Reduce consumul de combustibil si eliberarea de CO2 in atmosfera
 
Cum sa va mentineti anvelopele umflate corespunzator:
 
1: Verificati presiunea in anvelope cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Deoarece temperatura afecteaza presiunea in anvelope, cel mai bine este sa verificati anvelopele cand sunt reci, adica nu au fost conduse de cel putin trei ore.
 
2: Umpleti-va anvelopele cu presiunea recomandata pe eticheta anvelopei, situata pe tocul usii soferului, prag sau margine.
 
3: Daca aveti intrebari despre anvelope sau intretinere, verificati manualul de utilizare sau consultati dealerul.
 
Intrebari si raspunsuri:
 
I: DE CE ESTE IMPORTANTA UMFLAREA CORECTA A ANVELOPELOR:
 
R: Mentinerea anvelopelor la presiunea recomandata este esentiala pentru functionarea sigura si eficienta a vehiculului dumneavoastra. Expertii in siguranta estimeaza ca 25% dintre automobile ruleaza cu anvelope cu presiune mai mica decat cea recomandata. Anvelopele umflate corespunzator functioneaza mai reci, dureaza mai mult si imbunatatesc economia de combustibil.
 
I: DE CE SE MODIFICA PRESIUNEA in anvelope:
 
R: Multi factori afecteaza presiunea in anvelope si de aceea este atat de important sa va verificati anvelopele cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Presiunea in anvelope poate scadea din cauza deteriorarii anvelopelor, a scurgerilor lente sau a modificarilor temperaturii exterioare. De exemplu, atunci cand vremea se schimba, se schimba si presiunea in anvelope. Pentru fiecare scadere de 10 grade C de temperatura, anvelopele tale pierd 1 psi. De asemenea, anvelopele se dezumfla in mod natural in timp, pana la 1,5 psi pe luna.
 
I: CUM FUNCTIONEAZA NOUL SISTEM DE MONITORIZARE A PRESIUNII IN ANVELOPE?:
 
R: Senzorii sofisticati din masina monitorizeaza continuu presiunea in anvelope, iar ledul de avertizare se aprinde atunci cand o anvelopa este cu 25 la suta sau mai mult sub presiunea corespunzatoare.
 
I: DACA LUMINUL DE AVERTIZARE SE INTEGNE SI SE STINGE CE INSEAMNE ASTA?:
 
R: In diminetile reci, lampa de avertizare se poate aprinde si apoi se stinge pe masura ce presiunea in anvelope creste din cauza conducerii sau creste temperatura aerului exterior. In plus, daca lampa de avertizare se aprinde si se stinge, o defectiune a sistemului este indicata printr-o lumina intermitenta (pentru o perioada de la 60 de secunde la 90 de secunde). Dupa ce a clipit pentru scurt timp, lampa de avertizare poate ramane aprinsa. Apoi, trebuie sa contactati distribuitorul pentru o inspectie a sistemului.
 
I: CAT DE CURTAND TREBUIE SA UMPL ANVELOPELE DACA LUMINA SE ARPINDE?:
 
R: Va rugam sa luati in considerare lampa de avertizare si sa va verificati anvelopele cat mai curand posibil.
 
I: LUMINUL DE AVERTIZARE INTAMPARA INTOTDEAUNA CA PRESIUNEA PNEURILOR ESTE SCADA?:
 
R: Lampa de avertizare poate indica o defectiune a sistemului care necesita atentia distribuitorului. Daca ledul de avertizare clipeste inainte de a fi aprins continuu, dar se constata ca presiunea in anvelope este in limitele adecvate, contactati distribuitorul pentru o inspectie a sistemului.
 
I: CE MAI TREBUIE SA FAC PENTRU SIGURANTA ANVELOPELOR ?:
 
R: Sistemul de monitorizare a presiunii in anvelope este un instrument care va tine la curent cu privire la presiunea scazuta in anvelope, dar nu inlocuieste intretinerea regulata a anvelopelor. Verificati presiunea in anvelope cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Consultati manualul de utilizare cu privire la inlocuirea unei anvelope sau la utilizarea unei anvelope de rezerva.

Ghidul complet pentru Sistemul de Monitorizare a Presiunii Anvelopelor (TPMS) - PieseFord.ro

Dacă v-ați gândit vreodată la un vehicul nou sau uzat și ați remarcat mențiunea de "TPMS", e posibil să aveți întrebări. Ce înseamnă, de fapt, TPMS? Această abreviere reprezintă Sistemul de Monitorizare a Presiunii în Anvelope, un instrument care vă permite să verificați sau să monitorizați presiunea anvelopelor direct de pe tabloul de bord al mașinii. Atunci când apare o problemă, TPMS-ul se va aprinde sau va clipi pentru a vă semnala că este momentul pentru o verificare.

Ce face Sistemul de Monitorizare a Presiunii în Anvelope pentru mașinile Ford?

Deși mulți șoferi nu acordă prea multă atenție presiunii din anvelope, acestea fiind singurul contact cu drumul, este crucial să le mențineți în stare corespunzătoare. Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope vă ușurează viața, alertându-vă imediat când există o problemă!

Când apare semnalul TPMS pe tabloul de bord, semnificația principală este evidentă: anvelopele sunt puțin umflate și trebuie umflate la presiunea recomandată. Pe lângă asta, presiunea scăzută a anvelopelor poate duce la efecte negative precum:

  • Uzură accelerată a anvelopelor
  • Tracțiune redusă și consum crescut de combustibil
  • Capacitate redusă de încărcare și remorcare
  • Risc crescut de dezastre cauzate de anvelopele subumflate sau uzate

Țineți minte că supraumflarea anvelopelor poate fi la fel de dăunătoare ca și subumflarea. Dacă anvelopele sunt supraumflate, lumina de avertizare TPMS poate fi, de asemenea, activată.

Beneficiile unei presiuni adecvate a anvelopelor

Chiar dacă poate părea un pic plictisitor, șoferii care mențin presiunea anvelopelor la niveluri corespunzătoare vor avea numeroase avantaje, cum ar fi:

  • Manevrabilitate și control îmbunătățite pentru o experiență de condus mai plăcută
  • Mai multă durată de viață a anvelopelor, economii financiare pe termen lung
  • Evacuare sporită a apei, îmbunătățind performanța în orice condiții de vreme

Nu uitați: Rotirea regulată a anvelopelor contribuie și ea la menținerea acestora într-o stare optimă de funcționare.

Dacă sunteți sigur că presiunea anvelopelor este la nivelul corespunzător, iar lumina TPMS nu se stinge, ar trebui să învățați cum să faceți o resetare manuală prin intermediul unui service autorizat Ford sau al unui dealer.

Impactul rulării jantelor de oțel cu anvelope de iarnă fără senzori de presiune a anvelopelor

Aceste dispozitive au fost implicate în incidente acum câțiva ani, când Ford și Firestone au fost inițial învinovățiți pentru diverse probleme legate de vehicule sau anvelope. Investigațiile ulterioare au arătat că problema era legată de neglijența șoferilor/proprietarilor, fie prin supraincarcare, fie prin utilizarea anvelopelor subumflate sau uzate.

Există două tipuri de TPMS: direct și indirect.

Sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope includ senzori montați pe roți sau pe supapele de presiune, iar aceștia se pot uza sau deteriora din cauza condițiilor de drum sau vremii și pot necesita înlocuire. De asemenea, componente electronice pot eșua. Lampa de avertizare TPMS ar trebui să clipească atunci când există probleme cu senzorii sau alte părți ale sistemului; dacă lumina semnalează că o anvelopă are presiune scăzută, aceasta ar trebui să rămână aprinsă. În caz de avertisment, consultați manualul proprietarului pentru a identifica problema.

Senzorii presiune roti Ford transmit semnale radio către unitatea de control și uneori aceste semnale pot fi blocate de alte frecvențe radio similare, declanșând un avertisment de defectare.

Majoritatea atelierelor de anvelope și de reparații recomandă întreținerea TPMS după schimbarea sau instalarea unor anvelope noi, prin înlocuirea miezului supapei, strângerea piuliței, etanșarea și capacele de pe supapa, urmată de testarea sistemului pentru asigurarea funcționării corecte. La multe vehicule, TPMS trebuie resetat electronic după schimbarea anvelopelor. Pe altele, conducerea pentru câțiva kilometri resetează sistemul automat, cu condiția ca senzorii să funcționeze corect.

Senzorii direcți sunt montați în roată și conțin un senzor și un transmițător care avertizează când presiunea unei anvelope scade cu peste 25% față de nivelul presetat. Evident, când se schimbă o anvelopă, aceasta este lipsită de presiune, ceea ce necesită resetarea TPMS când se montează o anvelopă nouă sau diferită.

TPMS indirect folosește senzorii de viteză ai sistemului antiblocare a roților (ABS). Dacă presiunea dintr-o anvelopă este scăzută, aceasta se rotește cu o viteză diferită față de celelalte anvelope. Aceste informații sunt detectate de computerul mașinii, declanșând avertismentul luminos de pe tabloul de bord.

Unii producători recomandă folosirea kiturilor de etanșare pentru reparația anvelopelor pătrate, deoarece etanșantul ar putea afecta senzorii TPMS. Experții în anvelope recomandă verificarea presiunii anvelopei folosind un manometru cel puțin o dată pe lună. Anvelopele subumflate se uzează mai rapid, au o aderență mai slabă și o capacitate de încărcare redusă comparativ cu anvelopele complet umflate. Presiunea scăzută a anvelopelor poate afecta și consumul de combustibil. Chiar dacă lumina de avertizare TPMS ar trebui să vă alerteze asupra unei probleme, este întotdeauna recomandabil să faceți verificări manuale, în cazul în care senzorii de presiune a anvelopelor nu funcționează corect.

Cum alegeți corect?

De exemplu, având în vedere o durată de viață estimată a bateriei senzorului între 7 și 10 ani, unele mașini vor necesita înlocuirea senzorului în viitorul apropiat. Când aceasta se întâmplă, este bine să fiți pregătit. Luați în considerare și aplicațiile promise de producătorul de instrumente și modul în care se fac actualizările. În legătură cu aceasta, întrebați despre informațiile disponibile referitoare la serviciile legate de TPMS.

Senzori monitorizare presiune roti Ford TPMS | PieseFORD.ro #2E65F2F2FD


ro
2024-02-26T00:36:15+00:00
Senzori monitorizare presiune roti Ford TPMS | PieseFORD.ro #2E65F2F2FD

Senzorii de presiune roti TPMS Ford original

Performanta excelenta in majoritatea conditiilor de functionare
Componente fabricate cu precizie pentru o durata lunga de viata
Proiectat pentru a indeplini cerintele producatorului pentru potrivirea, forma si functionarea corespunzatoare
Functia programabila EZ-sensor’s® inseamna un singur senzor pentru orice aplicatie cu acoperire curenta pentru pana la 98% din vehicule pe drum, cu versiuni de acoperire suplimentare continue
Aprobat si sustinut de Ford Motor Company
Sustinuta de o garantie limitata pe viata cu un kilometraj nelimitat **
Caracteristici ale senzorului Ford TPMS
Combina aplicatiile 314,9, 315 si 433 MHz 
Livrat „gol” - programabil folosind oricare dintre dispozitivele majore de programare TPMS
Conceput pentru a indeplini functionalitatea echipamentului original, inclusiv functiile de localizare automata
Programare rapida si simpla folosind o gama larga de instrumente de programare
Stema de fixare din cauciuc usor de instalat
Suporta tehnologii de sistem noi si planificate ale producatorilor
Ajuta la reducerea costurilor si a timpului de reparatii atunci cand se intretin vehicule echipate cu TPMS
 
Ahh, primavara. Zapada si gheata s-au topit in sfarsit, dragostea este in aer, viata incepe din nou si - la fel ca ceasul - drumurile infloresc cu gropi proaspete, asteptand doar sa faca ravagii in vehiculul tau. Soferii platesc in fiecare an pentru a remedia daunele cauzate de gropi, de la jante indoite la anvelope plate pana la suspensii rupte pana la coliziuni. Deci, cum puteti evita acest camp minat anual al distrugerii vehiculelor?
 
Iata cateva modalitati de a limita stresul deteriorarii senzorilor de presiune, jantelor de tabla sau aliaj si de a va salva geometria inainte de a fi prea tarziu:
 
1. Ofera-ti spatiu
Asigurati-va ca aveti suficient spatiu intre vehiculul dvs. si ceilalti soferi, oferindu-va mai mult timp pentru a vedea si a reactiona la gropi in calea voastra.
2. Incetiniti
De prea multe ori, lovirea gropilor la viteze mai mari duce la avarii mai grave ale vehiculului. In plus, scaderea vitezei va poate imbunatati timpul de reactie.
3. Feriti-va de balti
Fereste-te de baltile din mijlocul drumului. Nu stii cat de adanci sunt; prin urmare, procedati cu prudenta.
4. Obtineti o priza
Lovirea unei gropi va poate zgudui vehiculul in directii neasteptate. Pastrati o aderenta ferma pe volan, astfel incat sa nu va abateti pe calea altui vehicul.
5. Pastrati anvelopele la presiune maxima
Ca singura parte a vehiculului care atinge drumul, anvelopele umflate corespunzator sunt probabil cea mai buna aparare impotriva gropilor. Verificati uzura benzii de rulare si presiunea anvelopelor in mod regulat.
In timp ce luati acesti pasi poate ajuta la minimizarea daunelor la gropi, exista doar prea multe gropi acolo pentru a evita complet. Cand se produc daune sau coliziuni, amintiti-va ca exista intotdeauna un magazin Ford. Ei au tehnicienii, expertiza si piesele originale Ford pentru a va ajuta sa va intoarceti in siguranta pe drum - astfel incat sa va puteti bucura de ceea ce are de oferit primavara. E decizia ta.
 

TPMS direct:

 
Metodele TPMS directe folosesc senzori de presiune pentru a masura presiunea in fiecare dintre cele patru anvelope. Apoi acesti senzori transmit datele de presiune printr-un transmitator RF fara fir catre un receptor central. Receptorul comunica unui afisaj care informeaza soferul care anvelopa este subumflata. Eticheta din fiecare roata este conceputa pentru a trimite un semnal de avertizare atunci cand presiunea unei anvelope scade sub nivelul de siguranta specificat. Senzorul de presiune montat pe anvelope este prezentat in Figura 1. Umflarea insuficienta a fost citata ca o cauza a defectiunilor anvelopelor, cum ar fi separarea benzii de rulare sau exploziile anvelopelor. De asemenea, este responsabil pentru scurtarea duratei de viata a anvelopelor si reducerea consumului de combustibil.
 

TPMS indirect:

 
Sistemele indirecte folosesc senzori de viteza a rotilor pe sistemul de frana antiblocare (ABS) al unui vehicul pentru a urmari rotatia fiecarei anvelope. Premisa este ca anvelopele subumflate au o raza mai mica, ceea ce duce la o viteza de rotatie mai mare in comparatie cu o anvelopa complet umflata. Senzorul ar trebui sa detecteze rotatia mai rapida, iar sistemul alerteaza soferul. In practica, aceasta modificare a razei este mica, facand masurarea indirecta mai putin fiabila decat masurarea directa a presiunii.
 

Caracteristici tehnice

 
   Monitorizarea constanta a presiunii de umflare, a temperaturii anvelopelor, a identificarii senzorului anvelopei si a duratei de viata a bateriei in timpul conducerii si cand stati pe loc
 
Previne consecintele presiunii scazute in anvelope prin detectarea timpurie:
Punctii (aproximativ 80% din perforatii sunt cauzate de presiunea inadecvata a anvelopelor)
Uzura crescuta a anvelopelor datorita muncii suplimentare de indoire
Consum crescut de combustibil datorita rezistentei mai mari la rulare
Ofera intotdeauna un confort optim de condus
Soferul este informat imediat cu privire la abaterile de la valoarea de referinta
Intr-un profil tipic de temperatura, fiabil functional pana la 120C, rezistent la temperatura pana la 170C
Acceleratie de incredere de pana la 2000 g (statica) si aprobat pentru numeroase vehicule de mare viteza
Rezistent la vibratii si chiar potrivit pentru utilizarea cu lanturi de zapada
Design flexibil pentru aproape toate aplicatiile pentru jante
Presiunea de umflare a anvelopelor poate fi specificata individual si, prin urmare, adaptata exact la incarcarea vehiculului
Sistem de auto-invatare cu detectarea automata a rotilor individuale, ceea ce duce la schimbari mai rapide si mai eficiente ale rotilor
Salveaza testarile suparatoare, incomode si inexacte la benzinarii (anvelopele se incalzesc in timp ce conduc la benzinarie, in timp ce valorile specificate se aplica anvelopelor reci)
Reduce consumul de combustibil si eliberarea de CO2 in atmosfera
 
Cum sa va mentineti anvelopele umflate corespunzator:
 
1: Verificati presiunea in anvelope cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Deoarece temperatura afecteaza presiunea in anvelope, cel mai bine este sa verificati anvelopele cand sunt reci, adica nu au fost conduse de cel putin trei ore.
 
2: Umpleti-va anvelopele cu presiunea recomandata pe eticheta anvelopei, situata pe tocul usii soferului, prag sau margine.
 
3: Daca aveti intrebari despre anvelope sau intretinere, verificati manualul de utilizare sau consultati dealerul.
 
Intrebari si raspunsuri:
 
I: DE CE ESTE IMPORTANTA UMFLAREA CORECTA A ANVELOPELOR:
 
R: Mentinerea anvelopelor la presiunea recomandata este esentiala pentru functionarea sigura si eficienta a vehiculului dumneavoastra. Expertii in siguranta estimeaza ca 25% dintre automobile ruleaza cu anvelope cu presiune mai mica decat cea recomandata. Anvelopele umflate corespunzator functioneaza mai reci, dureaza mai mult si imbunatatesc economia de combustibil.
 
I: DE CE SE MODIFICA PRESIUNEA in anvelope:
 
R: Multi factori afecteaza presiunea in anvelope si de aceea este atat de important sa va verificati anvelopele cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Presiunea in anvelope poate scadea din cauza deteriorarii anvelopelor, a scurgerilor lente sau a modificarilor temperaturii exterioare. De exemplu, atunci cand vremea se schimba, se schimba si presiunea in anvelope. Pentru fiecare scadere de 10 grade C de temperatura, anvelopele tale pierd 1 psi. De asemenea, anvelopele se dezumfla in mod natural in timp, pana la 1,5 psi pe luna.
 
I: CUM FUNCTIONEAZA NOUL SISTEM DE MONITORIZARE A PRESIUNII IN ANVELOPE?:
 
R: Senzorii sofisticati din masina monitorizeaza continuu presiunea in anvelope, iar ledul de avertizare se aprinde atunci cand o anvelopa este cu 25 la suta sau mai mult sub presiunea corespunzatoare.
 
I: DACA LUMINUL DE AVERTIZARE SE INTEGNE SI SE STINGE CE INSEAMNE ASTA?:
 
R: In diminetile reci, lampa de avertizare se poate aprinde si apoi se stinge pe masura ce presiunea in anvelope creste din cauza conducerii sau creste temperatura aerului exterior. In plus, daca lampa de avertizare se aprinde si se stinge, o defectiune a sistemului este indicata printr-o lumina intermitenta (pentru o perioada de la 60 de secunde la 90 de secunde). Dupa ce a clipit pentru scurt timp, lampa de avertizare poate ramane aprinsa. Apoi, trebuie sa contactati distribuitorul pentru o inspectie a sistemului.
 
I: CAT DE CURTAND TREBUIE SA UMPL ANVELOPELE DACA LUMINA SE ARPINDE?:
 
R: Va rugam sa luati in considerare lampa de avertizare si sa va verificati anvelopele cat mai curand posibil.
 
I: LUMINUL DE AVERTIZARE INTAMPARA INTOTDEAUNA CA PRESIUNEA PNEURILOR ESTE SCADA?:
 
R: Lampa de avertizare poate indica o defectiune a sistemului care necesita atentia distribuitorului. Daca ledul de avertizare clipeste inainte de a fi aprins continuu, dar se constata ca presiunea in anvelope este in limitele adecvate, contactati distribuitorul pentru o inspectie a sistemului.
 
I: CE MAI TREBUIE SA FAC PENTRU SIGURANTA ANVELOPELOR ?:
 
R: Sistemul de monitorizare a presiunii in anvelope este un instrument care va tine la curent cu privire la presiunea scazuta in anvelope, dar nu inlocuieste intretinerea regulata a anvelopelor. Verificati presiunea in anvelope cel putin o data pe luna si inainte de a pleca in calatorii lungi. Consultati manualul de utilizare cu privire la inlocuirea unei anvelope sau la utilizarea unei anvelope de rezerva.

Ghidul complet pentru Sistemul de Monitorizare a Presiunii Anvelopelor (TPMS) - PieseFord.ro

Dacă v-ați gândit vreodată la un vehicul nou sau uzat și ați remarcat mențiunea de "TPMS", e posibil să aveți întrebări. Ce înseamnă, de fapt, TPMS? Această abreviere reprezintă Sistemul de Monitorizare a Presiunii în Anvelope, un instrument care vă permite să verificați sau să monitorizați presiunea anvelopelor direct de pe tabloul de bord al mașinii. Atunci când apare o problemă, TPMS-ul se va aprinde sau va clipi pentru a vă semnala că este momentul pentru o verificare.

Ce face Sistemul de Monitorizare a Presiunii în Anvelope pentru mașinile Ford?

Deși mulți șoferi nu acordă prea multă atenție presiunii din anvelope, acestea fiind singurul contact cu drumul, este crucial să le mențineți în stare corespunzătoare. Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope vă ușurează viața, alertându-vă imediat când există o problemă!

Când apare semnalul TPMS pe tabloul de bord, semnificația principală este evidentă: anvelopele sunt puțin umflate și trebuie umflate la presiunea recomandată. Pe lângă asta, presiunea scăzută a anvelopelor poate duce la efecte negative precum:

  • Uzură accelerată a anvelopelor
  • Tracțiune redusă și consum crescut de combustibil
  • Capacitate redusă de încărcare și remorcare
  • Risc crescut de dezastre cauzate de anvelopele subumflate sau uzate

Țineți minte că supraumflarea anvelopelor poate fi la fel de dăunătoare ca și subumflarea. Dacă anvelopele sunt supraumflate, lumina de avertizare TPMS poate fi, de asemenea, activată.

Beneficiile unei presiuni adecvate a anvelopelor

Chiar dacă poate părea un pic plictisitor, șoferii care mențin presiunea anvelopelor la niveluri corespunzătoare vor avea numeroase avantaje, cum ar fi:

  • Manevrabilitate și control îmbunătățite pentru o experiență de condus mai plăcută
  • Mai multă durată de viață a anvelopelor, economii financiare pe termen lung
  • Evacuare sporită a apei, îmbunătățind performanța în orice condiții de vreme

Nu uitați: Rotirea regulată a anvelopelor contribuie și ea la menținerea acestora într-o stare optimă de funcționare.

Dacă sunteți sigur că presiunea anvelopelor este la nivelul corespunzător, iar lumina TPMS nu se stinge, ar trebui să învățați cum să faceți o resetare manuală prin intermediul unui service autorizat Ford sau al unui dealer.

Impactul rulării jantelor de oțel cu anvelope de iarnă fără senzori de presiune a anvelopelor

Aceste dispozitive au fost implicate în incidente acum câțiva ani, când Ford și Firestone au fost inițial învinovățiți pentru diverse probleme legate de vehicule sau anvelope. Investigațiile ulterioare au arătat că problema era legată de neglijența șoferilor/proprietarilor, fie prin supraincarcare, fie prin utilizarea anvelopelor subumflate sau uzate.

Există două tipuri de TPMS: direct și indirect.

Sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope includ senzori montați pe roți sau pe supapele de presiune, iar aceștia se pot uza sau deteriora din cauza condițiilor de drum sau vremii și pot necesita înlocuire. De asemenea, componente electronice pot eșua. Lampa de avertizare TPMS ar trebui să clipească atunci când există probleme cu senzorii sau alte părți ale sistemului; dacă lumina semnalează că o anvelopă are presiune scăzută, aceasta ar trebui să rămână aprinsă. În caz de avertisment, consultați manualul proprietarului pentru a identifica problema.

Senzorii presiune roti Ford transmit semnale radio către unitatea de control și uneori aceste semnale pot fi blocate de alte frecvențe radio similare, declanșând un avertisment de defectare.

Majoritatea atelierelor de anvelope și de reparații recomandă întreținerea TPMS după schimbarea sau instalarea unor anvelope noi, prin înlocuirea miezului supapei, strângerea piuliței, etanșarea și capacele de pe supapa, urmată de testarea sistemului pentru asigurarea funcționării corecte. La multe vehicule, TPMS trebuie resetat electronic după schimbarea anvelopelor. Pe altele, conducerea pentru câțiva kilometri resetează sistemul automat, cu condiția ca senzorii să funcționeze corect.

Senzorii direcți sunt montați în roată și conțin un senzor și un transmițător care avertizează când presiunea unei anvelope scade cu peste 25% față de nivelul presetat. Evident, când se schimbă o anvelopă, aceasta este lipsită de presiune, ceea ce necesită resetarea TPMS când se montează o anvelopă nouă sau diferită.

TPMS indirect folosește senzorii de viteză ai sistemului antiblocare a roților (ABS). Dacă presiunea dintr-o anvelopă este scăzută, aceasta se rotește cu o viteză diferită față de celelalte anvelope. Aceste informații sunt detectate de computerul mașinii, declanșând avertismentul luminos de pe tabloul de bord.

Unii producători recomandă folosirea kiturilor de etanșare pentru reparația anvelopelor pătrate, deoarece etanșantul ar putea afecta senzorii TPMS. Experții în anvelope recomandă verificarea presiunii anvelopei folosind un manometru cel puțin o dată pe lună. Anvelopele subumflate se uzează mai rapid, au o aderență mai slabă și o capacitate de încărcare redusă comparativ cu anvelopele complet umflate. Presiunea scăzută a anvelopelor poate afecta și consumul de combustibil. Chiar dacă lumina de avertizare TPMS ar trebui să vă alerteze asupra unei probleme, este întotdeauna recomandabil să faceți verificări manuale, în cazul în care senzorii de presiune a anvelopelor nu funcționează corect.

Cum alegeți corect?

De exemplu, având în vedere o durată de viață estimată a bateriei senzorului între 7 și 10 ani, unele mașini vor necesita înlocuirea senzorului în viitorul apropiat. Când aceasta se întâmplă, este bine să fiți pregătit. Luați în considerare și aplicațiile promise de producătorul de instrumente și modul în care se fac actualizările. În legătură cu aceasta, întrebați despre informațiile disponibile referitoare la serviciile legate de TPMS.
2024


Produse populare PieseFord.ro