Toate discurile Ford Motorcraft sunt supuse unor teste riguroase
De laborator si din lumea reala, pentru a indeplini standardele stricte de inginerie Ford si pentru a oferi performante si fiabilitate superioare.
Cand vine vorba de frane, nu exista loc pentru erori.
- Cea mai largă gamă posibilă de temperatură de funcționare
- Conceput conform specificațiilor Ford Motor Company
- Toate piesele trebuie să treacă teste extinse de laborator și de dezvoltare a vehiculului pentru fiecare model de vehicul individual 27 de teste diferite ale sistemului de frânare efectuate de mai multe ori
- Îmbunătățirea continuă a produsului, care provine de la peste 100 de ani de experiență
- Toate piesele de schimb recomandate sunt incluse
- Procesat cu echipamente de cântărire, amestecare, presare și post-întărire de înaltă calitate
- Realizat cu materii prime de înaltă calitate
- Proiectarea produsului în majoritatea aplicațiilor include materiale de înaltă tehnologie, cum ar fi Kevlar și plăci de suport din oțel fin
- Dispuneți de o utilizare sofisticată a butoanelor, sloturilor și șanțurilor pentru a reduce praful, zgomotul și estomparea frânelor
- Proiectat pentru a echilibra coeficientul de frecare între față și spate pentru a minimiza blocarea timpurie în timpul frânării
- Testat și rafinat pentru performanțe maxime la distanță de oprire, durabilitate, zgomot, vibrații ale frânei, senzație de pedală, decolorare și tracțiune, praf de roată și uzură a rotorului
Cum functioneaza franele cu disc
Majoritatea vehiculelor moderne folosesc un sistem de franare compus din frane cu disc. Ele sunt numite astfel deoarece folosesc forta aplicata pe discurile atasate la roti pentru a incetini si opri o masina. In comparatie cu franele cu tambur, franele cu disc ofera o putere de oprire mai mare si nu se supraincalzesc la fel de repede in cazul utilizarii intense. In timp ce unele vehicule entry-level folosesc frane cu tambur pe rotile din spate, franele cu disc pe patru roti se gasesc in mod obisnuit pe orice, de la sedanuri de familie, la camioane si la masini sport de inalta performanta.
Piese care alcatuiesc sistemul de frana cu disc
Rotor: disc circular fixat cu suruburi pe butucul rotii care se invarte odata cu roata. Rotoarele sunt cel mai frecvent fabricate din fonta sau otel, totusi unele masini de ultima generatie folosesc un rotor carbon-ceramic. Rotoarele pot fi fante sau gaurite pentru o mai buna disipare a caldurii.
Placute de frana: componenta care impinge in rotor, creand frecare care incetineste si opreste o masina. Acestea au o portiune de metal numita pantof si o captuseala care este atasata de pantof. Captuseala este ceea ce intra de fapt in contact cu rotorul si se uzeaza cu utilizare. Captuselile sunt realizate din diferite materiale si se incadreaza in trei categorii: organice, semimetalice si ceramice. Materialul de captuseala ales va afecta durata de viata a franelor, cantitatea de zgomot auzit atunci cand franele sunt aplicate si cat de repede franele opresc masina.
Piston: Cilindru conectat la sistemul hidraulic al sistemului de franare. Pistonul este cel care deplaseaza placutele de frana in rotor atunci cand soferul apasa pedala de frana. Unele sisteme de franare au un singur piston care misca ambele placute, in timp ce altele au doua pistoane care imping placutele de frana de fiecare parte a rotorului. Altii au inca patru, sase sau chiar opt pistoane pentru o putere de franare mai mare, in detrimentul costurilor si complexitatii adaugate.
Etrier: Carcasa care se potriveste peste rotor si tine placutele de frana si pistoanele, precum si contine conducte pentru lichidul de frana. Exista doua tipuri de etriere de frana: plutitoare (sau glisante) si fixe. Etrierele plutitoare „plutesc” peste rotor si au doar pistoane pe o singura parte. Cand soferul apasa franele, pistoanele preseaza placutele de frana dintr-o parte in rotor, ceea ce face ca etrierul sa alunece, astfel incat placutele de pe partea fara piston a etrierului sa intre si ele cu rotorul. Etrierele fixe sunt insurubate pe loc si au in schimb pistoane pe ambele parti ale rotorului care se misca atunci cand soferul actioneaza franele. Etrierele fixe aplica presiunea de franare mai uniform si se fixeaza mai ferm pe rotor, totusi etrierele plutitoare se gasesc pe majoritatea masinilor Ford si sunt perfect adecvate pentru conducerea zilnica.
Senzori: Unele vehicule au frane care contin senzori incorporati in placutele de frana care functioneaza pentru a spune soferului cand placutele sunt uzate. Alti senzori de frana joaca un rol in sistemul ABS al vehiculului.
Cum functioneaza franele cu disc Ford
Franele ar trebui sa raspunda instantaneu. Cand soferul Ford apasa pedala, un piston din interiorul cilindrului principal de frana presurizeaza lichidul hidraulic in conductele de frana, care misca pistoanele si impinge placutele in rotor. Cu cat soferul apasa mai tare pe pedala, cu atat va fi mai mare presiunea in interiorul liniilor de frana si cu atat placutele vor strange mai tare rotorul. Distanta de deplasare a placutelor este mica – doar cativa milimetri – si ar trebui sa se retraga inapoi in etriere de indata ce soferul elibereaza pedala.
Uzura franelor cu disc Ford
Chiar si in scenariile normale de conducere, sistemele de frana cu disc se confrunta cu stres si caldura majore, iar in timp anumite componente vor trebui inlocuite. Placutele de frana trebuie inlocuite cel mai frecvent. Cand se intampla asta depinde de obiceiurile tale de condus, precum si de materialul din care sunt fabricate placutele, dar variaza intre 25.000 si 70.000 de km. Rotoarele de frana dureaza adesea intre 50.000 si 70.000 de km (si uneori mai mult), dar se pot deteriora daca se supraincalzi sau daca placutele de frana nu sunt inlocuite la timp. Lichidul de frana este elementul vital al intregului sistem de franare, asa ca verificati-l la fiecare 24.000 pana la 36.000 de km sau imediat daca suspectati o scurgere. Pistoanele si etrierele ar trebui sa reziste pe toata durata de viata a vehiculului, cu exceptia cazului in care exista o problema mecanica, sunt deteriorate de resturi sau intr-un accident sau daca se gripeaza din cauza inactivitatii.
Simptome ale problemelor cu franele cu disc Ford
Cateva simptome greu de ignorat ii indica soferului sa stie ca exista o problema cu franele:
Zgomot de scartait: pe masura ce materialul placutelor de frana se uzeaza, un indicator de uzura metalic din interiorul placutei incepe sa intre in contact cu rotorul, producand un zgomot de scartait ascutit. Inlocuirea placutelor de frana remediaza de obicei zgomotul, dar poate fi cauzat si de resturile de drum prinse in etrier. Pedala tremurata sau pulsatorie: daca pedala de frana pulseaza sau tremura atunci cand o apasati, este posibil ca rotoarele sa fie deformate. Rotoarele de frana sunt menite sa fie perfect plate, iar o deformare se poate forma prin suprasolicitare sau supraincalzire. Uneori, rotoarele pot fi suprafatate pentru a le face din nou netede, desi inlocuirea definitiva este adesea o optiune la pret similar si mai sigura.
Pedala de frana spongioasa sau joasa: pedala de frana ar trebui sa aiba o senzatie buna, cu forta de franare compatibila cu cantitatea de presiune aplicata pedalei. Daca pedala se simte spongioasa sau mai joasa decat de obicei, este adesea un semn de lichid de frana contaminat sau o scurgere in sistem. Aerul sau apa din fluid ii reduce eficacitatea, iar o scurgere este o problema serioasa. Solicitati unui mecanic sa spaleze lichidul sau sa inspecteze sistemul pentru scurgeri pentru a restabili puterea de franare completa. Franele sunt, fara indoiala, cel mai important sistem de siguranta din orice masina, iar franele cu disc ofera performante de franare puternice, fiabile si de lunga durata. Sunt sanse ca masina dvs. sa le foloseasca, asa ca fiti constient de orice simptome neobisnuite care ar putea indica ca o piesa trebuie inlocuita.