Produsul a fost adaugat la Favorite!
Produsul a fost sters de la Favorite!

Te rugam sa selectezi masina ta Ford pentru a putea vizualiza produsele adecvate.


Casetele de directie Ford si sistemul de suspensie

Piese Motorcraft special pentru vehiculele Ford
Toate componentele inlocuite sunt echipamente originale, exact la fel ca cele utilizate initial
Carcasa este sablata pentru a indeparta rugina si coroziunea
Angrenajele de servodirectie remanufacturate cu motor indeplinesc standardele Ford de performanta si durabilitate
Sunt instalati noi arbori sectoriali
Deoarece fiecare caseta de directie este asamblata si testata, un numar de serie este atribuit si gravat
In timpul demontarii, componentele din cauciuc si plastic sunt aruncate
Ansamblul carcasei, ansamblul supapei si arborele melcat sunt curatate temeinic
Angrenajele de directie remanufacturate de la Motorcraft sunt singurele roti de directie refabricate eligibile pentru inlocuirea in garantie a vehiculelor noi
Fiecare miez al cutiei de viteze este examinat cu atentie pentru a se asigura ca numai miezurile de cea mai buna calitate, din punct de vedere structural, ajung la linia de remanufacturare
Sunt instalate garnituri noi si rulmenti (de dimensiuni adecvate). O dimensionare atenta a mingii asigura un efort corect de directie si o reducere a jocului la volan, ceea ce duce la mai putine reveniri
 
Angrenaje si pompe de directie
Angrenajele cu pinion si cremaliera Ford sunt specifice aplicatiei, fara consolidarea numarului de piesa, pentru a ajuta sentimentul vehiculului sa ramana neschimbat. Casetele remanufacturate indeplinesc cerintele stricte de inspectie.
 

De ce sa cumparati casete directie Ford?

Piesele Motorcraft sunt singurele piese proiectate si construite la standardele specifice ale Ford Motor Company si sunt singurele piese recomandate pentru utilizare in vehiculul dvs. Ford!
 
Componente de schimb de calitate pentru sistemele de directie Ford pompe servodirectie noi sau reconditionate
Pentru vehiculele Ford 
Pompa actionata de centura, de tip papuc, cu rezervor din nylon armat cu fibra de sticla
Testat functional la rotatii multiple
Testele specifice vehiculului asigura „senzatia” originala a vehiculului
Rezervoarele pompei sunt inlocuite cu rezervoarele originale ale echipamentului daca sunt identificate fisuri in timpul inspectiei
Componentele echipamentului original sunt utilizate in procesul de remanufacturare
Orice inovatii sau imbunatatiri originale ale echipamentelor sunt incorporate ori de cate ori este posibil
Specific vehiculului - fara consolidarea numerelor de piese
Eticheta de identificare atasata la carcasa indica productia de baza si numarul piesei
Recomandat de Ford Motor Company
 
S-ar putea sa ai un motor foarte puternic si o transmisie super-reactiva, foarte eficienta, care transfera toata aceasta energie bruta rotilor tale, dar daca nu ai o modalitate de a controla rotile si de a le manevra in directia in care vrei sa mergi, atunci tot ai ajunge cu nimic mai putin decat o luge de strada foarte glorificata. Dar chiar si o luje stradala are o modalitate de a se lasa manevrata. Acest lucru face ca un vehicul fara sistem de directie sa arate mai mult ca un bolovan gigantic care se rostogoleste, depinde de gravitatie pentru a-l duce acolo unde vrea.
 
Sistemul de directie al unei masini Ford este la fel de important ca si motorul si transmisia vehiculului. In timp ce ultimele doua sunt cele care pun in mod eficient energie rotilor, trebuie sa intelegeti ca sistemul de directie este cel care controleaza directia rotilor. Faceti dreapta. Ia-o la stanga. Mergeti drept inainte sau inapoi. Aceasta este functia volanului care misca rotile masinii pe masura ce energia este aplicata asupra rotilor. Este un sistem complex, intr-adevar. Dar pentru asta suntem aici. Vom demistifica aceasta parte a masinii de care, pentru a spune clar, te tii de fiecare data cand iti iei masina la o plimbare.
 
Dupa cum am inceput deja sa vorbim despre acest lucru la inceputul acestui articol, volanul este o componenta foarte importanta a masinii tale. Este ca echivalentul fraielor calului tau pe care le folosesti pentru a directiona corcelul catre o anumita directie sau chiar pentru a-l controla daca vezi un obstacol in fata ta. Volanul este, de asemenea, echivalentul ghidonului de pe caruciorul tau de bacanie, pe care il folosesti pentru a manevra si a naviga prin diferitele sectiuni ale alimentatiei sau supermarketului tau preferat.
 
Pentru a spune simplu, schimbarea directiei sau directiei masinii Ford va fi pur si simplu imposibila fara volan. Fara acesta, nu veti putea face corecturi de curs in fractiune de secunda pentru a evita sa intrati intr-o coliziune rutiera sau un accident rutier. Fara el, nu veti putea, de asemenea, sa-l introduceti si sa iesiti din alee sau in locul de parcare.
 
Tocmai din acest motiv, sistemul de directie al unei masini este o componenta foarte esentiala, deoarece, practic, asigura o conducere mai sigura, oferindu-va control maxim asupra rotilor vehiculului dumneavoastra. In afara de schimbatorul de viteze sau maneta schimbatorului de viteze pe care le manipulezi din cand in cand, mainile tale vor fi mereu pe volan. Vibratiile, miscarea usoara de tragere spre o parte si altele asemenea sunt experiente pe care le poti obtine doar atunci cand mainile tale sunt bine plantate pe volan. Aceste „experiente” va ofera feedback cu privire la ceea ce face masina dvs., cum se comporta pe drum si daca aceste „experiente” sunt sau nu semne indicatoare ale unei probleme mecanice sau chiar electrice iminente.
 
Pe scurt, volanul va ofera controlul asupra directiei masinii in timp ce se deplaseaza pe drum.
 
Componentele de baza ale directiei
Indiferent de tipul de vehicul pe care il aveti, mecanismul sau de directie va include intotdeauna 3 pana la 4 componente de baza care pot include urmatoarele.
 

Volan

Aceasta este partea sistemului de directie cu care toata lumea este foarte familiarizata. Este ceea ce tinem si controlam in timp ce conducem. Volanele din trecut aveau un diametru neobisnuit de mari, ceea ce te facea sa crezi ca erau carma unei nave construite intentionat in masina. Erau si ele relativ mai subtiri si faceau in mare parte din plastic dur. Volanele de astazi sunt in general captusite, oferindu-va confort in timp ce va tineti de el pentru perioade indelungate. Unele vin cu caneluri ergonomice care imbratiseaza contururile palmelor si degetelor tale. Canelurile interne impiedica alunecarea volanului de pe arborele de directie.
 
Dimensiunea volanului este importanta in condus, deoarece dimensiunea este invers proportionala cu efortul necesar pentru rotirea volanului. Aceasta inseamna ca, cu cat diametrul volanului este mai mare, cu atat este mai mic efortul pe care va trebui sa-l depuneti pentru a-l intoarce. In schimb, cu cat diametrul volanului este mai mic, cu atat vei simti mai mult ca si cum te-ai lupta cu volanul.
 
Volanul gazduieste, de asemenea, o varietate de accesorii, cum ar fi comutatorul de claxon si sistemul de airbag al soferului. La masinile mai noi, aici sunt montate si comenzile audio sau muzicale, paletele de schimbare, precum si controlul vitezei de croaziera. Airbag-ul este denumit oficial ca sistem de retinere gonflabil suplimentar sau sistem SIR. Daca masina se afla intr-o coliziune frontala, impactul declanseaza senzorii electronici de impact pentru a activa squib-ul airbag-ului care, la randul sau, aprinde o substanta inflamabila, extinzand gazul si declansand punga. Toate acestea apar intr-o zecime de secunda dupa ciocnire.
 

Arborele si coloana de directie

Denumite in mod colectiv sistem de directie, coloana de directie si arborele conecteaza volanul la restul sistemului de directie care se gaseste langa sau in roti. Majoritatea masinilor moderne vin cu un arbore de directie telescopic compus din doua tuburi de otel, dintre care unul solid si celalalt gol. Tubul solid aluneca in interiorul tubului tubular permitandu-i sa se prabuseasca in cazul unei coliziuni. Arborele de directie are, de asemenea, un cuplaj de directie situat in partea inferioara, care serveste la absorbtia vibratiilor, permitand in acelasi timp usoare variatii care apar in alinierea dintre mecanismul de directie si arbore. Multe masini moderne nu au suficient spatiu pentru a facilita o conexiune dreapta intre arborele de directie si mecanismul de directie. In astfel de masini, articulatiile universale sunt incluse pentru a permite arborelui sa se roteasca intr-un unghi.
 
Coloana de directie acopera arborele de directie. Puteti privi arborele de directie si coloana ca o seringa, arborele de directie fiind pistonul seringii si coloana de directie cilindrul seringii. Permitand coloanei sa se miste liber sunt rulmenti cu bile sau cu role amplasati in partea de sus si de jos a coloanei. Unele coloane de directie sunt complet reglabile pentru a face conducerea mult mai confortabila. Acestea pot fi coloane de directie basculante sau telescopice, permitand reglarea in sus si in jos sau, respectiv, reglarea inainte si inapoi a coloanei de directie.
 
Bieleta este acea parte a sistemului de directie in care puterea sau forta provenind de la mecanismul de directie este transmisa catre articulatia de directie situata la fiecare roata. Transferul efectiv al acestei puteri este ceea ce face roata sa se intoarca. Lungimea bieletei poate fi, de asemenea, ajustata pentru a permite setarea mai precisa a unghiului de aliniere al masinii.
 
Brate de directie
Functia bratelor de directie, precum si a suporturilor cu bile ale unui vehicul este de a transmite miscarea articulatiilor de directie de la mecanismul de directie. Transmiterea acestei miscari are loc prin intermediul legaturii de directie. Bratele de directie servesc pentru a transforma miscarea inainte si inapoi produsa de tija de directie intr-o miscare de rotatie care trebuie executata de articulatia de directie. Bratele de directie sunt astfel modelate incat sa faciliteze o intoarcere mai eficienta a vehiculului fara ca anvelopele sa loveasca vreunul dintre roti sau mecanismul de directie.
 

Unghiul Ackermann

Deoarece vorbim in esenta despre cum se intoarce un vehicul ori de cate ori ne gandim la sistemul de directie, este important sa intelegem un principiu geometric foarte important in joc - Unghiul Ackermann sau Geometria directiei Ackermann. Principiul geometric a fost de fapt dezvoltat de Georg Lankensperger in 1817 la München. Cu toate acestea, designul nu a fost brevetat pana la aproximativ un an mai tarziu de nimeni altul decat agentul lui Lankensperger, Rudolph Ackerman in Anglia. De atunci, principiul a fost cunoscut sub numele de Unghiul Ackermann, desi ar trebui sa fie numit pe buna dreptate Unghiul Lankensperger. De fapt, exista unele pretentii ca descoperirea Lankensperger ar fi putut fi mai tarziu, deoarece au existat rapoarte ca Erasmus Darwin a investit un principiu similar in 1758.

Ei bine, ajunge. Cum este relevant unghiul Ackermann pentru sistemele de directie? In cazul in care ati observat, de fiecare data cand va intoarceti rotile, cele 2 roti din fata vor fi inclinate diferit una fata de cealalta, roata interioara (roata din partea spre care va intoarceti) avand un unghi putin mai ascutit decat roata exterioara (roata spre partea opusa directiei in care virati). Acest lucru se datoreaza faptului ca atunci cand va intoarceti, rotile urmeaza un arc care din punct de vedere tehnic este o parte a unui cerc. Si ori de cate ori este vorba despre cercuri, aveti raza de a va gandi care este distanta pana la pivot.

Deoarece roata interioara este mai aproape de pivot, are o raza mai mica in raport cu roata exterioara. Aceasta inseamna ca roata interioara va parcurge o distanta mai scurta, in timp ce roata exterioara va trebui sa parcurga o distanta mai mare. Din cauza acestei diferente in raza de viraj si a distantei relative parcurse de rotile din fata, rotile interioare si exterioare trebuie sa fie indreptate la unghiuri usor diferite fata de linia centrala a masinii. Acest lucru se realizeaza prin realizarea unor aranjamente simple in diferitele componente ale coloanei de directie.

Vestea buna este ca nu mai trebuie sa va faceti griji atat de mult cu privire la unghiul Ackermann, deoarece producatorii de masini moderni rareori adera la acest principiu intr-un mod foarte strict. Acest lucru se datoreaza faptului ca exista alti factori care trebuie luati in considerare, cum ar fi efectele dinamice si conforme ale suspensiei si directiei. Desigur, principiul inca functioneaza ca model pentru proiectarea tuturor sistemelor de directie Ford .

Stim ca sistemul de directie va ajuta sa indreptati sau sa va intoarceti masina in directia in care doriti sa mergeti. De asemenea, stim ca volanul este ceea ce in mod normal vei manipula sau vei intoarce pentru a face rotile sa se intoarca in directia in care vrei sa te indrepti. Acum, majoritatea masinilor moderne vor necesita mai multe rotatii ale volanului pentru a roti volanul la deformarea sau unghiul maxim. Aici intervine raportul de directie. Este de fapt numarul de ture pe care trebuie sa le faci pe volan pentru a provoca o anumita miscare a rotilor. De obicei, aceste numere sunt masurate in grade si exprimate ca raport.

De exemplu, daca rotiti volanul cu aproximativ 20 de grade in ambele directii, puteti obtine si un grad corespunzator de deformare a rotilor, atunci veti avea un raport de directie de 20:1. Masinile moderne au de obicei un raport de directie intre 12:1 si 24:1. Doar masinile de curse de Formula 1 au un raport de directie de 1:1 pentru a le permite virajele cu precizie fulgeratoare cu miscari usoare ale volanului.

Rotirea de la blocare la blocare a oricarui volan poate fi, de asemenea, determinata utilizand raportul de directie. Pentru a calcula acest lucru, veti avea nevoie de informatii despre unghiul maxim de deviere al rotilor al vehiculului dvs. sau cat de departe pot fi rotite rotile, adesea masurate in grade. Sa presupunem ca vehiculul dumneavoastra are un raport de directie de 18:1 si o deviere maxima a rotilor de 25 de grade, apoi unghiul maxim de viraj pe o parte este calculat ca 18 x 25 pentru a va oferi 450 de grade. Deoarece acesta este doar intr-o parte, atunci trebuie sa il inmultiti cu 2 pentru a obtine un unghi de blocare la blocare de 900 de grade. Aceasta inseamna ca va trebui sa rotiti volanul de 2,5 ori pentru a obtine un unghi complet intre blocare (deoarece un cerc are 360 ​​de grade, trebuie sa impartiti 900 la 360 pentru a obtine 2,5).

De asemenea, puteti utiliza formula de mai sus pentru a determina deformarea rotilor a vehiculului dvs., cu conditia, desigur, sa aveti unghiul de blocare si raportul de directie. Sa presupunem ca va ganditi sa cumparati o masina cu o viraj de 3 blocare la blocare si un raport de directie de 16:1. Mai intai, inmultiti 3 cu 360 de grade pentru a obtine 1.080 de grade. Apoi impartiti acest lucru la doua pentru a obtine unghiul de blocare pentru o parte a vehiculului. Acest lucru va ofera 540 de grade. Apoi, trebuie sa impartiti 540 de grade la 16 din raportul de directie pentru a va oferi un coeficient de 33,75 de grade. Aceasta inseamna ca masina pe care doriti sa o cumparati are un unghi de rotire maxim de 33,75 grade.

Raportul de directie afecteaza un numar destul de mare de lucruri in manevrarea unui vehicul. Aici sunt cativa dintre ei.

  • Vehiculele mai grele au de obicei rapoarte de directie mai mari.
  • O masina cu servodirectie va avea un raport de directie mai mic decat o versiune manuala.
  • Un raport mic de directie necesita ca volanul sa fie rotit mai putin, dar acest lucru necesita si mai mult efort in rotirea volanului.
  • Un raport mare de directie necesita mai multe rotatii ale volanului, dar efortul de a face acest lucru este semnificativ mai mic decat unul cu un raport de directie mic.
  • Un raport mare de directie poate ajuta, de asemenea, la absorbtia si disiparea socurilor de pe suprafata drumului.
  • Raportul de directie, usurinta de directie si manevrarea generala a vehiculului depind destul de mult de o varietate de factori
  • Dimensiunea volanului
  • Dimensiunea treptelor de viteza situate in mecanismul de directie
  • Unghiuri formate de tija de directie
  • Forma si dimensiunea bratelor de directie
  • Cata greutate a vehiculului este plasata pe cele doua roti din fata
  • Optiuni de tractiune pe roata fata sau pe spate

Nu esti pur si simplu uimit de modul in care unele vehicule pot efectua viraje uimitoare chiar si in cele mai stramte locuri? In schimb, exista si acele vehicule care va vor efectua mai multe manevre de miscari inainte si inapoi pentru a va iesi dintr-un anumit loc. Acest lucru are ceva de-a face cu raza de viraj al unui vehicul. Acest lucru este reprezentat de cercul format de rotile exterioare ale masinii daca face o intoarcere completa de 360 ​​de grade la blocarea completa.

Calculul pentru cercul de viraj al oricarui vehicul dat poate fi ametitor, deoarece intr-adevar nu exista o regula stricta si rapida pentru asa ceva. Cu toate acestea, daca te simti destul de bine cu numerele, in special cu geometria, poti incerca urmatoarea formula:

Raza de viraj = (carnamentul impartit la 2) plus (ampatamentul impartit la sinusul unghiului mediu de virare)

Unii producatori de vehicule isi proiecteaza masinile pentru a merge in cercuri de viraj foarte stranse. Gasim la Fiesta ST. Omniprezentele taxiuri negre din Londra au de obicei un diametru de virare de numai 8 metri, permitandu-le sa faca intoarceri perfecte in cele mai stramte locuri din Londra. Ford FOCUS are un cerc de viraj de 9,2 metri, in timp ce Mondeo 5 face de obicei o viraj complet in 10,6 metri. Cu cat vehiculul este mai mare, cu atat raza de viraj este mai larg. Acest lucru este in general vorbind, desigur, pentru ca exista unele vehicule mari care pot intoarce exceptional mai bine decat masinile mai mici.



Produse populare PieseFord.ro